Living it up in Ozzie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Living it up in Ozzie - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Living it up in Ozzie

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

13 December 2006 | Australië, Hervey Bay

Lieve allemaal,

Na 2 weekjes geen internet ben ik eindelijk weer eventjes online, dus iedereen bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes en felicitaties! Ik zal er de komende weken aan werken om mailtjes terug te sturen! :) Maar ik zal jullie eerst eventjes allemaal op de hoogte brengen van m'n laatste ontwikkelingen.

Zaterdag na 't laatste bericht kwamen m'n ouders aan. Na heel wat hugs heb ik hun m'n huisje kunnen laten bewonderen en aan m'n roomie kunnen voorstellen. Natuurlijk nog eventjes bijgekletst en toen gingen we An ophalen voor een paar daagjes Noosa. Het eerste nachtje sliepen An en ik in een hostel en daarna mochten ook wij van het Sheraton genieten. Heerlijk! :) De daagjes daar stonden vooral in het teken van gezellig kletsen, tafelen en drankjes drinken. Maar de top attractie was toch wel de cruise over the Noosa river. Captain Jonna heeft ons op de hoogte gebracht over elk klein detail in Noosa en hij toeterde vrolijk naar elk persoon/bootje/beestje/vlieg/onzichtbaar ding dat voorbij kwam. Er waren veel punten waar je eventjes van de boot af kon en wij dachten dat we dan een leuk wandelingetje konden maken. Maar de goede moed was al snel over toen de laatste stop in zicht kwam en we nog niet veel interessants hadden gezien. Bij die laatste stop gingen we er dus maar af. Of 7 minuten daar door brengen of een langere tijd. Wij dachten, stukje lopen, rondkijken, dat wordt natuurlijk wel langer. Maar daar aangekomen bleek de grootste attractie de parkeerplaats te zijn! Dus toen na 7 minuten Captain Jonno z'n toeter weer liet horen zijn we snel terug gerend en gelijk terug gevaren naar onze opstapplaats. Vervolgens maar een wandeling gemaakt in het National Park, dat was een stuk leuker! :)

An en ik besloten om Sinterklaas in stijl te vieren. We hebben de gehele dag bij het zwembad van het hotel doorgebracht, heerlijk! Een lekker bedje, heerlijk zonnetje, muziekje, boekje en leuk gezelschap..wat wil je nog meer? Woensdag gingen we weer terug naar Surfers. M'n laatste weekje daar was aangebroken, dus ik moest eventjes goed plannen om iedereen nog te kunnen zien. Woensdagavond ging ik dus gelijk na een drankje met pap en mam in Surfers naar Bianka d'r 'afscheidsfeestje'. Ze hield 't feestje een beetje vroeg, zodat ze niet de hele avond hoefde te huilen omdat ze iedereen gedag moest zeggen. Dat was een geweldig plan, want het resultaat was maar een halve avond huilen. Haha! Natuurlijk kon ik niet zo goed tegen de tranen van m'n lieve vriendinnetje en heb ik ook nog eventjes mee gedaan. En dat zou de rest van de week nog vaak gebeuren...

Die week nog met pap en mam naar een National Park geweest, waar we een leuke wandeling hebben gemaakt en mooie lookouts hebben gezien. Zaterdagavond zouden we met de Nederlandse meiden Sinterklaas vieren, maar bij het gebrek van ruimte in onze tassen als we naar huis gaan hadden we besloten om de cadeautjes dit jaar te laten schieten. Natuurlijk wilden we Sinterklaas nog wel eventjes in ere houden en omdat hij altijd vanuit Spanje komt hebben we allemaal tapas gemaakt. Het was een erg gezellig avondje, met lekker eten, pepernoten en natuurlijk een potje Pictionary. Aike was onze beginner, maar ookal raakte ze er redelijk gefrustreerd van..ze was toch wel goed! :)

Maandag was de graduation ceremony. Dat was eigenlijk een grote verkleedpartij. :) Bij aankomst werden we in onze apenpakkies gehezen en werden er een paar foto's van ons gemaakt. Nadat we zelf ook nog een paar foto's hadden gemaakt (ja, foto's volgen binnenkort een keertje!) moesten we naar binnen voor de briefing. Die was niet zo lang, maar daarna mochten we de zaal niet meer uit en moesten we dus 50 minuten binnen zitten. Niet lopen en het liefst ook niet naar de WC. Wauw! Wat serieus! Maar gelukkig kwamen er al snel mensen binnen en konden we leuk aapjes kijken en ouders proberen te spotten. Om 6 uur begon de ceremony dan eindelijk en kwamen de leraren naar binnen. Ik dacht dat ik er zelf apart uitzag, maar na hen te hebben gezien voelde ik me een stuk minder lullig! Allemaal gekleurde pakken en rare hoedjes..geweldig! We werden allemaal naar voren geroepen en dan kregen we een nep diploma. Achter de schermen kreeg je dan je echte diploma. Natuurlijk hebben we heel hard voor elkaar geschreeuwd..met als resultaat heel wat rare blikken van onze medestudenten en de begeleiders. Maar dat kon ons niets schelen! Ow, en natuurlijk moet het nog even genoemd worden dat Deborah in het publiek de kroon spande met het schreeuwen. We hoorden haar overal bovenuit en ze was geweldig enthousiast! Deborah bedankt! :)

Al met al was het heel leuk om het mee te maken, maar ook apart. Natuurlijk wel ontzettend leuk dat m'n ouders er bij waren om dit met mij te delen. :) En al m'n lieve vriendinnetjes hier natuurlijk! (bij toeval zat ik nog net voor Aik en friends ook!!!) Na de graduation gingen we met een groep van 25 eten, ontzettend gezellig en heerlijk gegeten! Daarna nog eventjes met ongeveer de helft van het gezelschap de avond afgesloten in Surfers met een drankje. Al met al een erg gezellige avond met heel veel lieve mensen om me heen! Ookal heb ik jullie natuurlijk ook gemist!!!

Dinsdag begon het afscheid nemen. Nadat ik nog wat fotoboeken voor de meiden in elkaar had geknutseld namen pap en mam ons (Jes, An, Deborah, Aik en ik) mee uit voor lunch in het Sheraton. We keken onze ogen uit bij het buffet! Zoveel eten bij elkaar en allemaal zo lekker! We wisten niet wat we moesten kiezen. Na het eten gaf ik de meiden de boeken en daar kwamen de eerste tranen..Jes deze keer. Van Aik kreeg ik een ontzettend leuk boekje, een handleiding voor samenwonen met Bibi. :) Jeetje, wat weet ze eigenlijk veel van me, haha! Ontzettend grappig en ze had ook nog geregeld dat iedereen hier een berichtje voor me had geschreven. Deze keer moest ik de tranen weg slikken, want het was zo lief! Aik*tje, je leest dit denk ik niet, maar you never know...thanks schatje! :) Na nog heel wat rekken moest ik toen ook echt weer gedag zeggen tegen pap en mam. *zucht* Het was zo fijn om ze hier te hebben en ik was er alweer zo aan gewend..nog een keer tranen weg slikken en bikkel zijn. Over een maandje zien we elkaar weer, dus niet getreurd! Pap en mam, heel erg bedankt dat jullie er waren! Ik vond het zo leuk om jullie te zien en alles wat we gedaan hebben vond ik heel gezellig! Bedankt! Na ook nog een bezoekje aan Karin om afscheid te nemen (zie ik gelukkig ook weer in Nederland!) kwam Bianka bij mij langs..wederom om gedag te zeggen. Wat een dag zeg!! Laat ik het er maar op houden dat dit het moeilijkste afscheid was, omdat zij ook niet in Nederland woont. Maar gelukkig, Noorwegen is dichtbij en ik hou van op vakantie gaan, dus dat komt goed! :)

's Avonds heb ik m'n tas nog ingepakt en m'n kamer schoon gemaakt en toen was alles klaar. Met Aik en d'r ouders lekker buiten gezeten en Aik en ik hebben 't lang uit gehouden. Gewoon op de bank liggen en maar praten..daar zijn we erg goed in! Laatste avond dat we roomies waren en dat vond ik natuurlijk helemaal niet leuk! Maar om 2 uur vonden we toch echt dat we even moesten proberen om te slapen. Vooral omdat ik om 5 uur alweer opgehaald werd door de shuttle, want m'n reis ging beginnen!

Vanochtend stond Aik toch weer om kwart voor 5 naast d'r bed om gedag te zeggen en daar ging ik dan..Bye Aik, Bye Thornton Towers, Bye Surfers..Maar gelukkig stapten Jes, An en Deborah ook snel op het busje en konden we om elkaar lachen. :) Na An op het vliegveld gedag te hebben gezegd gingen we met de bus op reis! An d'r boekje mocht ik pas in de bus lezen, dus bij deze liefje..heel erg bedankt! Ik vind 't super leuk! En handig formaat ook! Daar kan ik nog wat van leren! :) Toen we eenmaal op weg waren en dus alle goodbyes voorbij waren besloten we dat 't maar over moest zijn..de waterkranen moesten dicht..anders raakten we misschien nog wel uitgedroogd. Dus bij deze HELLO HOLIDAYS! HELLO TRIP! En wat ben ik blij dat ik het met Jes en Deborah kan delen! :) Ik weet zeker dat het een super tijd gaat worden!

Ik zit nu in Hervey Bay en morgen gaan we 3 dagen naar Fraser Island. (voor degenen die proberen te smsen..tot zaterdag heb ik geen bereik!) En daarna gaan we langzaam door naar Cairns met nog een aantal stops waar ik jullie later over zal vertellen! Als ik ook daadwerkelijk weet hoe het is, haha! Dus bij deze..maak je borst maar nat, word maar vast jaloers, want de mooie verhalen komen eraan! Ok, ik moet toegeven dat het hele jaar echt geweldig is geweest en elk dingetje even leuk was. Dus ik heb niet mogen klagen en ik heb waarschijnlijk al veel mensen jaloers gemaakt. :) Sorry bij deze! Hehe!

Dus voor nu laat ik jullie in spanning hoe m'n kampeertrip gaat en de rest van m'n reis verloopt! Ik ben dus regelmatig uit de lucht met m'n mobiel en ik heb ook geen huisadres of vast telefoonnummer meer. Maar ik zal zoveel mogelijk via de site, mail en sms (als er bereik is) in touch blijven!

Ik mis jullie allemaal nog steeds, maar tot heel gauw!

Hele dikke kussen,

Bieb!!


Saar, Gwenn en Dais..heeeeeeel erg bedankt voor het pakketje! Zo leuk! Jullie zijn echt te lief! :) Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!

Caroline, thanks for the package! You're the best! I miss you heaps, but I'm sure I will see you again in Europe! :)

Pap en mam, bedankt voor het langs komen! Ik vond het echt zoooo leuk! Thanks, thanks, thanks! Love you!

Zussie, sukkel!! Nu nog een pakketje versturen. :p Maar ik heb aan Aik gevraagd om de brievenbus in de gaten te houden hoor! En alvast bij voorbaat dank! :)

An, ik mis je nu al!! Maar heel veel plezier met je thuiskomst en geniet ervan! En natuurlijk veel plezier met je feestje! Bedankt voor het geweldige jaar! Ik zal je nooit vergeten en tot in Nederland!

Jes, ik ben zo blij dat we samen weg zijn! Heerlijk nog eventjes 't afscheid uitstellen en dan zie ik je na een maandje alweer! Ik weet zeker dat het een super tijd wordt! Ooooohh, je hebt 't al gelezen terwijl ik 't schrijf! Nou, dan zeg ik ook nog maar eventjes dat ik je lief vindt aangezien jij dat live zegt! :)

Aik*tje, altijd maar de vraag of je het leest en eigenlijk weet ik dat je dat toch niet doet..maar..heel erg bedankt voor je lieve boekje, je lieve kaartje in m'n tas en je lieve berichtjes. snik, snik en snik! Maar beloofd, dat is nu over! You're the best roomie ever en ik kijk nu al uit om Sydney en Surfers nog eventjes op z'n kop te zetten in januari. :)

Opie en Omie, gaat alles goed? Ik hoorde dat jullie hadden gebeld op de dag voor m'n graduation. Ik had geen telefoon meer, sorry! Maar heel lief! :) Ik bel jullie nog een keertje als ik op reis ben om jullie op de hoogte te stellen van m'n avonturen!

Amy en Joan, bedankt voor jullie kaartjes! Ik moet zo van internet af, maar ik ga jullie de volgende keer weer mailen ok? Ik mis jullie!

Stach en Jef, alles goed daar? Ik zal snel nog een keertje bellen! Enne Stach, ik kom op een woensdag thuis..ben je dan nog steeds vrij?? Mag ik dan heel misschien een stacha-taxi-service boeken? :) :)

Mars en Hil, hoe is 't met dat gekke oompie en die lieve tante van me in de Beemster? :) Ik hoop dat alles goed gaat...Ik kijk er echt naar uit om jullie weer te zien!! :)

Bianka, sweetie..dunno if you'll read this, but just wanted to say once more that you're an amazing friend and that I'm so glad I met you! And I'm sure we'll meet again soon! Me love you long time!

  • 13 December 2006 - 10:01

    Marjolein:

    Eeej... alles gaat zo te zien nog steeds goed. Over een maandje kom je alweer trug zeg, gaat wel heel erg snel hoor hahaha:D
    je bent nu lekker op vakantie, egt niet eerlijk, ik zit nu keihard te werken op school. maar ja nog anderhalve week en dan heb ik ook vakantie, al is het hier een stuk minder mooi weer om vakantie te vieren!! Oud en nieuw ga je dus in Sydney vieren, egt super, en dan kom ik met de lier hahahaha maar ja maken dr gewoon een heel gezellig feest van.
    Mn moeder heeft trouwens de dag voordat je ouders kawmen ook nog geprobeerd te bellen, maar het lukte steeds niet. toen ze het nummer in toetste hoorde ze niet meer ofzo, ik weet niet precies hoe het zat, maar zoiets was het haha was er zelf niet bij. Had van de week ook nog een smsje gestuurd naar je, maar las dus net dat je geen bereik hebt!
    maar wanneer ben je weer terug van vakantie?? want dan bel ik nog een keertje als je trug bent van vakantie, of ga je dan gelijk weer door naar Sydney??
    Heel veel plezier nog op vakantie.
    Dikke kussen Marjolein

  • 13 December 2006 - 16:04

    Marlous:

    Ik kon t niet eerder sturen, want t is je graduation pressie and kert cadeau en die mag je toch nog niet open maken! En Mam zou je verjaardags cadeau meenemen maar zij was t vergeten dus dat ging ook niet goed en dus is het niet volledig mijn schuld! In ieder geval, t is te groot om door de bus te doen, dus je moet t warschijnlijk in t postkantoor ophalen! Geniet van je travels en tot gauw!
    x

  • 14 December 2006 - 01:10

    Fleur En Brenda:

    Hai Bieb,
    Vanuit Mexico wensen wij je ook nog een hele fijne tijd daar! Veel plezier met reizen en geniet van alles!
    WIj hebben het ook echt geweldig, wat een super tijd!!!!

    Dikke kussen van ons

  • 14 December 2006 - 13:33

    Marjolein:

    hoorde gister van mn moeder dat ze ook nog een kaart hadden gestuurd, ik weet niet of je die al gehad hebt haha aangezien je dr niet meer woont, anders krijg Aike hem.
    kuss Marjolein

  • 14 December 2006 - 13:49

    Annemiek & William:

    Hoi Poppie,

    We zijn alweer thuis. Snik. Ik kan wel meespelen in jullie waterval en tranendal. Niet alleen omdat ik ik jou zo mis, maar ook het heerlijke weer en het relaxte leventje. De wind giert hier met recht door de bomen en een grijs wolkendek verbergt alles wat met blauw en zon heeft te maken. Geen wuivende palmbomen, geen ontbijtjes en lunches meer die zomaar alla tie, ta, tovenaar op tafel verschijnen. De was doen en de boel opruimen is nu het motto. Baalluh!
    Maar goed, maandagavond vliegen we al weer naar Ierland. Zucht, wat is mijn leven toch zwaar.:)
    ga nog lekker een maandje genieten! Wij kijken alweer uit naar jullie verhalen.
    Dikke kus aan alle meiden van ons beide...

  • 16 December 2006 - 16:35

    Amy:

    heey... jij hebt vakantie en ik, ik moet hard werken op school. Nou ja, het ligt eraan wat je hard werken noemt, want over een weekje heb ik ook vakantie en ga ik met suuz mee naar centerparcs!! Ik was gisteren en vandaag foto's aan het kijken van toen ik nog klein was en jij trouwens ook.... echt superleuk!!
    Heel veel plezier op vakantie en tot over een maandje!!
    -xxxxxxxxxxxxx-amy

  • 18 December 2006 - 02:01

    Karin:

    Heey girlies, heel heel veel plezier op jullie reis!! Voor mij zijn de laatste 36 uur in Oz aangebroken, nog steeds een raar idee.. maar ik zie jullie gelukkig weer in het nieuwe jaar!! Liefs Karin

  • 21 December 2006 - 15:44

    Oma:

    Wj kunnen je geen kaart sturen voor de kerst, maar via dit berichtje. Heel fijne dagen en een gezellige jaar wisseling.Verder nog een mooie reis toegewenst en genieten maar.Groetjes en een knuffel van opa en oma.

  • 22 December 2006 - 08:41

    Joan :

    Haaj!

    Gelukkog gaat alles goed! Ik wil je nog heel vaak dingen schrijven enzo! maar dan via internet. Mama is altijd nog op woensd. vrij! En ik heb er zin on want dan kom jij voor 1 dag en ik heb mijn spreekbeurt! VOlgens mij wis jij dat al maar oké vind het leuk om met je contact te hebben! Want ik mis jou ook nog steeds! :p :P welke???
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    En groetjzzzzz JOAN De starss

  • 22 December 2006 - 08:42

    Joan:

    Nu is het scherm heel gek sorry maar voor de vele kusjes! joan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 93301

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: