Home Sweet Home! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Home Sweet Home! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

08 Januari 2007 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

Officieel is het geloof ik te laat en mag het niet meer, maar toch eerst nog eventjes..gelukkig nieuwjaar!! Ik hoop dat het een geweldig jaar wordt, waarin al jullie wensen en dromen uitkomen en natuurlijk met veel geluk en gezondheid! Hoop ook dat jullie oudejaarsavond net zo leuk was als die van mij! Maar ik zal traditie getrouw eventjes beginnen waar ik de vorige keer was gebleven.

Na Airlie Beach gingen we naar Magnetic Island. Een redelijk klein, maar ontzettend leuk eiland! Het hostel was ook super leuk! Een zwembad met uitzicht op zee en alle kamers waren een soort kleine hutjes. Heel schattig! De tweede dag besloten we daar een topless auto te huren. Eventjes waanden wij ons in de wereld van Barbie, we reden namelijk rond in een super klein topless autootje met roze bekleding. Ik kon eindelijk na een jaar weer rijden en we hebben dus 100 keer het eiland rond gereden, omdat het best klein is. Maar mooie plekjes gezien en het was heerlijk relaxed. De volgende ochtend gingen we paardrijden. En An, ik vond 't weer super leuk! Vooral toen de paarden werden afgezadeld en wij in onze stinger suits moesten..we gingen namelijk in de zee zwemmen met de paarden! Was erg leuk! Ook deden we nog enige trucjes, ik kan zo bij het circus aangenomen worden, want ik heb op het paard z'n rug gestaan!! Na deze leuke ervaring was het alweer tijd om Magnetic Island te verlaten. Kerstavond zouden we in Townsville door brengen. Omdat het kerstmis was vonden we dat we wat aan ons uiterlijk moesten doen, dus voor het eerst in een paar werken werd de make up tevoorschijn getoverd en gingen we ergens een hapje eten. Na het eten gingen we naar de kerstmis om nog een beetje in de kerststemming te komen, want kerst met 30 graden is toch wel vreemd!

Op eerste kerstdag vertrokken we 's ochtends met de bus naar Cairns. Daar zaten we in het beste hostel ooit! Heel erg mooi en de kamer had zelfs een balkon! Deborah zou zeggen:'We waren helemaal in de gloria!'. En dat waren we ook. :) De rest van 1e kerstdag brachten we met Milva door bij de Lagoon van Cairns, bloedje heet, maar we konden natuurlijk ook heerlijk in the lagoon zwemmen. 's Avonds met z'n allen gegeten en de volgende dag stond er alweer een dagtrip op de planning. Deze keer gingen we naar Cape Tribulation, where the rainforest meets the ocean. Het was echt super mooi en ik heb zelfs de groene kont van een mier gelikt! Nou, wat wil je nog meer op 2e kerstdag toch? Ok, enige uitleg..er zitten acids in dat beestje en dat schijnt goed te zijn, maar dan moet je dus wel z'n achterkant in je mond steken. Jes en ik waren de enige bikkels uit de groep die het durfden, erg trots dus! :) Maar Cape Tribulation was dus erg mooi! Jan, geen Kasuarissen (of hoe je dat ook alweer schreef :)) gezien, maar het is zeker een aanrader voor mensen die nog naar Australie gaan! :) Ow, vergeet ik nog bijna te zeggen dat ik 3 crocs heb gezien!! We gingen met een bootje op de Daintree river om Crocs te spotten en dat is dus gewoon gelukt! Het is zo gaaf om dat soort dieren in het wild te zien!

De volgende dag werden Deborah en ik om 4 uur opgehaald, want....we gingen in een luchtballon!!!! Toen er een goede plek was gevonden waar de ballon opgelaten kon worden, konden wij mooi bekijken hoe het installeren (of hoe zeg je dat?) van een luchtballon in z'n werk gaat. Wij zaten namelijk op de 2e vlucht en dat betekende dus dat wij het allemaal rustig konden bekijken. Toen de ballon de lucht in was, gingen wij hem volgen om vervolgens na de landing er zelf in te mogen klimmen! We zaten in een super grote ballon, er kon 20 man in dat mandje! En er stond een mooie koala op de ballon, dus we waren wederom helemaal in de gloria. :D Eenmaal in de lucht konden we heerlijk van het uitzicht genieten en natuurlijk van de warmte van die steekvlam. :) Niets koud in de lucht als je in een luchtballon zit hoor! Na een half uur met de wind te hebben mee gewaaid gingen we alweer landen. De landing vond plaats op een prachtige plek..een weiland met heel veel koeienvlaaien, wat wil je nog meer? :) Zo'n landing is best bumpy, maar we hadden een prima piloot (noem je dat zo?), dus we konden al snel weer veilig uit het mandje klimmen. Daarna hielpen we met de ballon opruimen..hoe zo'n grote ballon in zo'n kleine zak past is me nog een raadsel, maar het is gelukt! Het is een beetje hetzelfde als een slaapzak in zo'n zak doen..Het past uiteindelijk wel, maar toch niet echt. :) Na de ballonvaart werden we naar een restaurant gebracht, waar een heerlijk ontbijt buffet op ons stond te wachten. Heerlijk roerei, bacon, broodjes en fruit gegeten. Dat was echt genieten na de vele broodjes Nutella die normaal op het menu stonden tijdens ons backpackers leven.

Eenmaal terug in het hostel waren Deborah en ik helemaal gebroken...3 uur ons bedje uit en zo'n ervaring...eventjes heerlijk geslapen en na het eten eventjes een drankje gedaan met z'n 3en en een jongen uit het hostel. Met hem hebben we de volgende dag ook een auto gehuurd, waarmee we naar Atherton Tablelands zijn gereden en met name naar de Millaa, Millaa Falls (mogelijke spelfout in deze naam, mijn excuses daarvoor!). Bij die waterval hebben we een hele fotoshoot genomen, omdat we net als Karin een 'shampoo reclame foto' wilden produceren. Na take 100 is het geloof ik een goed plaatje geworden. :) Al met al was het super en een leuke afsluiting van onze tijd in Cairns. De volgende dag vlogen we namelijk naar Sydney!

In Sydney sliep ik de eerste paar dagen bij Kerry, de zus van Caroline uit Crosshaven. Ik werd daar heel hartelijk ontvangen en kreeg al snel de afstandsbediening in m'n hand. We waren om 4 uur op, dus ik heb die eerste dag heerlijk rustig aan gedaan. De buurt bekeken en heel wat tv gekeken, ze hebben namelijk Foxtel! Na een jaar EastEnders en Gilmore Girls kijken was een groot succes! :) 's Avonds had Tom een heerlijke roast gemaakt en daarna ging ik met Jes en Deborah naar de film. De volgende dag gingen we naar Bondi Beach, daar was ik de vorige keer niet geweest. Daar hebben we heerlijk rond gelopen, gezeten, van de zon genoten en langs the cliffs gelopen. Heel erg mooi! Vanuit Bondi gingen we met de bus naar Watsons Bay, dat was vorige keer namelijk mijn favoriete plek. Uitzicht op de oceaan en de stad met de brug en the Ppera House, wat wil je nog meer? Vanaf daar gingen we weer met de ferry terug, dat is ook zo leuk aan Sydney! Je kan zoveel met the ferry. :)

31 december brachten we door op the hotspot voor Oud en Nieuw. We moesten wel 2 uur in de rij staan, maar dat was het zeker waard. Om 3 uur 's middags waren we in the botanic gardens en keken we uit op de brug en the Opera House, waar 's avonds al het vuurwerk zou zijn. Om 9 uur begon het kindervuurwerk en daar waren we al helemaal van onder de indruk, dus toen het echte vuurwerk om 12 uur begon te knallen vonden we het natuurlijk helemaal geweldig! Het was zo'n leuke ervaring om er een keer te zijn. Je ziet het zo vaak op tv voorbij komen en nu stond ik daar gewoon. Echt geweldig!! Heeft iemand het nog op tv gezien? Nou, daar stond ik dus gewoon!!!!!

Nieuwjaarsdag begon rustig aan en 's middags verhuisde ik van Kerry en Tom naar het hostel waar Jes en Deborah ook sliepen. Na de verhuizing zijn we naar het Aquarium geweest in Darling Harbour, leuk om al die visjes daar te zien die wij ook gewoon in het echt hebben kunnen bewonderen toen we op de Whitsundays waren. De volgende dag stond er weer een tripje op de planning, we gingen namelijk naar the Blue Mountains. Dat is een National Park 3 uur met de trein van Sydney vandaan. Daar hebben we een super mooie wandeling gemaakt, watervallen gezien en de bekende rotsformatie die ze 'the three sisters' noemen. Je kon wel goed zien dat het zo bekend was, want het echt een toeristische hotspot. Overal waren mensen..heel anders dan 'up North', waar je soms alleen iets stond te bewonderen. Maar de drukte mocht de pret niet drukken, want het was geweldig mooi! De dag na the Blue Mountains hebben we rustig door de stad gelopen en Paddington bekeken, Sydney is echt super! 4 januari gingen Jes en Deborah sky diven en ben ik met de ferry naar Manly gegaan. Het is daar zo leuk en het was super mooi weer! Bij het strand gezeten met m'n Boost juice en genoten van het zonnetje. 's Avonds gingen we nog wat drinken, want het was Jes d'r laatste avond.

De dag daarna ging ik dus 's ochtends met Jes naar het vliegveld, want zij vertrok naar Thailand! Na enige strubbelingen op het vliegveld, mocht ze gelukkig toch met het vliegtuig mee. Toen moesten we dus echt gedag zeggen, maar gelukkig maar voor een maandje, dus dat valt alles mee! Die dag besloten Deborah en ik nog eventjes alle hotspots in de stad te bezoeken. Een rondje door the Rocks gelopen, het oudste gedeelte van Sydney. Daarna zijn we over de brug gelopen, vanaf waar we een super uitzicht hadden over de stad. Daarna bij de Opera House een heerlijk sapje gedronken, terwijl we nog steeds the Bridge and the Opera House aan het bewonderen waren, daar krijg je echt nooit genoeg van! Het is alleen erg jammer dat er zoveel vogels zijn en dat die meeuwen en duiven altijd mij uitkiezen om te irriteren. Iehll! Ik vind die beesten met de dag enger worden! :) Ook hebben we nog een bezoek gebracht aan the Botanic Gardens en the Art Gallery. Een super leuke dag, die we hebben afgesloten met een heerlijk etentje in Darling Harbour..want het was mijn laatste avond in Sydney. We wilden nog wat gaan drinken, maar we werden gewoon geweigerd omdat we slippers aan hadden! Tja, zo zie je maar weer..het is een echte stad en niet the Gold Coast. :)

Op m'n laatste dag hebben we nog een beetje door de stad gelopen, omdat ik pas aan het eind van de middag terug naar onze oude vertrouwde Goudkust vloog. Toen ik op het vliegveld aan kwam liep ik praktisch tegen Aik op..heel leuk om d'r weer te zien na een maand!!! Aike d'r broer ging ook mee en voor de mensen die Aik kennen..ik woon nu met 2 Aike's, alleen de een is dan mannelijk. Ik word dus overladen met rare geluidjes en heb inmiddels buikpijn van het lachen. :) Ik had m'n boek en ipod mee voor in het vliegtuig, maar die had ik niet nodig! Haha! We gingen met het openbaar vervoer van het vliegveld naar huis en dat hebben we geweten ook. De bus had panne en we moesten er dus allemaal uit..stonden we dan langs de weg met al die tassen! Na een aantal verwoede pogingen om een taxi aan te houden kwam er uiteindelijk toch weer een bus en die heeft ons toen gelukkig wel naar huis kunnen brengen.

Eenmaal in Thornton Towers aangekomen was het erg leeg..gek zo zonder onze spullen! Maar ik had toch wel echt weer het gevoel dat ik thuis was. Gister was een standaard dag in Surfers..eventjes boodschapjes doen, een wasje draaien en daarna heerlijk naar het strand. Aike d'r broer had voor ons gekookt, een heerlijke visschotel met rijst. Wie had gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over vis heh? Maar ik heb echt heerlijk gegeten! Zalm, garnalen en zelfs mosselen!! Whoeghhh!! (Deborah, Jes, An, Aik..ik denk..gooi um er eventjes in! :)) Na het eten brachten Aik en ik nog eventjes een bezoekje aan Fisho's. Victoria en the Peruvians waren er ook, echt onwijs leuk om ze weer te zien!! Ze hebben nu al een afscheidsfeestje en etentje voor Victoria, Aike en mij gepland. Echt super lief!!

Vandaag ben ik met Aik op school om wat dingetjes te regelen en eindelijk weer te internetten, sorry dat het zo lang heeft geduurd!! Het schoot er een beetje bij in tijdens het reizen! Het was dan ook zo geweldig allemaal!! Straks ga ik nog eventjes van het zonnetje genieten (zolang het nog kan) en vanavond kookt Aike haar pasta! Jummie! Daarna spreek ik nog eventjes af met Sussi, want die heb ik natuurlijk ook alweer lang niet gezien. Hoewel het reizen geweldig was, is het nu ook echt heerlijk om nog eventjes in het oude, vertrouwde Surfers te zijn. Het is gek dat zoveel mensen weg zijn..ik mis An, Jes, Bianka en iedereen echt nu ik hier ben. Maar ik geniet ook heerlijk hoor! Ik zal nog eventjes aan m'n kleurtje werken, dan kom ik weer op en top bruin thuis. :)

Lieve allemaal, tot heel erg snel! Ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien!!

Hele dikke kussen,

Bieb!

  • 08 Januari 2007 - 08:23

    Wout:

    Wieeehhh ik dacht ik reager ook een keer!
    Alles nog steeds goed!? vast wel want verhalen te over! Hier ook alles helemaal goed :) Dikke kus

  • 08 Januari 2007 - 16:17

    Karin:

    Heey, jij ook nog de beste wensen. Ja, ik heb de inluiding van het nieuwe jaar in Sydney op tv gevolgd en ja ik was jaloers! Herinneringen komen weer boven als ik je verhaaltjes lees! Geniet nog ff van de laatste weekjes want voor je t weet zit je weer in de grijze prut. Doe Aike de groetjes en tot op de reunie! xx Karin

  • 10 Januari 2007 - 10:59

    Annemiek:

    Ik heb heerlijk ouderwets het hele verhaal op mijn gemakje gelezen. Zonder schuldgevoel, want als zelfstandig ondernemer kan ik mijn eigen tijd indelen. Niet dat de rijen met klanten voor mijn deur staan, maar gisteren toch lekker aan het netwerken geweest op de Vakantiebeurs. We zien wel wat er van komt!
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan...!!! Ik ben trots op jullie hoor. (Weet nu ook weer waar ik allemaal voor betaald heb :))Als je in Ierland bent gaan we een gezellige fotosessie achter de computer doen. Wijntje erbij. Je kent het wel.
    De wind huilt hier om het huis, het is nat maar niet koud. Kortom kwakkelwinter in Nederland. Geniet dus van het Oz klimaat zolang het nog kan.
    Kus!

  • 10 Januari 2007 - 11:01

    Annemiek:

    PS. Ook knufferlgroetjes voor Aike. Ik neem aan dat Deborah weer in Nederland is. Was 2 x afscheid nemen in een korte periode een echt tranendal? En hoe zal dat volgende week gaan?

    Nog maar een kus

  • 10 Januari 2007 - 13:21

    Jessica:

    Heb je net gemaild, maar toch nog maar even een berichtje. Als ik het weer terug lees, besef ik weer goed hoe leuk het was!

    Dikke kus

  • 14 Januari 2007 - 10:22

    Amy:

    Hey bieb!!
    Nog eventjuhs en dan weer thuis!! Wat zul je dan Ozzie missen.... Zo te lezen is het daar in Ozzie veel beter weer dan hier, dus... muts op en sjaal om!! Tot woensdag!!
    -xxxooxxx- Amy
    P.S.: Ben al aan het aftellen!!

  • 15 Januari 2007 - 20:17

    Marjolein:

    Heeyyy!
    Waarschijnlijk zal je dit berichtje pas thuis lezen... klinkt ook raar hahaha:D tis eigenlijk wel snel gegaan, morgen ga je alweer met het vliegtuig naar huis. Hoop dat de laatste dagen een beetje leuk zijn geweest ondanks het vele afscheid nemen. Zie je snel weer.
    dikke kus Marjolein

  • 16 Januari 2007 - 16:27

    Annemarike:

    Lieve, lieve Bieb!
    Fijn om je van het weekend even geproken te hebben (ook al was ik niet helemaal nuchter..haha).
    Ik wens je een fijne terugreis en kan niet wachten je straks in NL te zien. DIkke kus

  • 15 December 2007 - 11:10

    Dombo Kip:

    ik wil een filmpje zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 93303

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: