Master of Business! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Master of Business! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Master of Business!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

28 November 2006 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

De tentamens zijn voorbij en gister kreeg ik mijn resultaten terug..so hereby I officially present to you...Bibi van der Steen - Master of Business!! :) Ja, de chronologische volgorde van wat ik allemaal heb gedaan blijft deze keer eventjes achterwege, want ik wil natuurlijk gelijk met jullie delen dat ik alles heb gehaald! Ik had ook nog goede cijfers, een High Distinction for International Business en een Distinction for Finance, Strategic Management and Operations Management. :D

Ok, nu zal ik weer eventjes terug in de tijd gaan en beginnen waar ik de vorige keer was gestopt. :) Na nog een paar daagjes heel hard Operations leren en dat tentamen maken zat het er dus eindelijk op! Niet meer leren, geen opdrachten meer maken, geen lessen meer volgen..Uni was klaar! Dat moest gevierd worden! En dus gaven Victoria en ik bij haar thuis een verlaat verjaardags/ end of exams feestje! Dat was erg gezellig! Er waren leuke mensen uit onze klas en we hebben een leuk feestje gehad! Pap en mam, jullie slinger, ballonnen en 't tafelkleed hebben hun dienst goed gedaan. Het huis was mooi versierd dankzij jullie! Thanks!

De volgende dag was een rust dag op z'n plaats en vrijdag heeft het huis een goede schoonmaakbeurt gekregen. Dat was wel hard nodig na een paar weken tentamens en leren en dus niet schoonmaken. 's Avonds hadden we een verjaardagsfeestje van Charles, die werd 30. Ook dat was erg gezellig!

Zaterdag ging ik met Annemarike, Jessica en Deborah naar Byron. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen en daarna genoten van het uitzicht bij de vuurtoren! Wat is het daar toch mooi! Tot nu toe toch nog wel m'n favoriete plekje in Ozzie denk ik! Maar An zegt dat er heel wat competitie bij gaat komen als we naar de Whitsundays enzo gaan. :) Ik ben benieuwd! Zaterdagavond hebben Jes en ik gekookt in het hostel, wat een gedoe is dat toch! Deze pan is wel heel groot, ja..en deze wel klein..en hoe werkt het gas? We zijn nog niet zo ervaren geloof ik, maar daar gaat tijdens onze reis vast verandering in komen! Maar Jes en ik hebben wel besloten dat we dan niet helemaal backpacker gaan en gewoon onze 'draai-peper-en-zout' meenemen. We moesten erg om onszelf lachen, want welke backpacker heeft dat nou? Wij dus! Want het is een stuk lekkerder! Daarna kwam Deborah d'r eerste ervaring met douchen in een hostel. Volgens mij was ze niet zo heel erg onder de indruk! Haha! Tja, eigenlijk was dat voor mij ook wel weer eventjes wennen hoor! Tijdens de Great Ocean Road was ik het gewend geraakt, maar nu liet ik gewoon uit gewoonte m'n toilettas bij de wasbak staan. Gelukkig heeft m'n reddende engeltje Jessica die toen voor me meegenomen en heb ik al m'n spulletjes dus nog. :) Vervolgens liep er eenmaal in onze kamer nog een heerlijke kakkerlak rond..such joy, such joy!

Maar goed, toen waren we eindelijk klaar voor een avondje uit. Maar waar we geen rekening mee hadden gehouden waren de Schoolies. Ik dacht dat we ze ontsnapt waren door uit Surfers te gaan, but no..they have also taken over Byron Bay! :s Ow, eventjes een korte uitleg. Schoolies zijn alle jongeren die examen hebben gedaan voor de middelbare school. In Nederland gaan de meeste jongeren dan naar Salou of Lloret, hier dus naar Surfers (ben blijkbaar Byron). En ze feesten wat af..overal lopen ze rond, rennen de straat over en whatnot. Op het nieuws zie je heel wat arrestaties en gevechten en ze zijn allemaal zo jong en een van hun beste kwaliteiten is heel hard schreeuwen. Hele nietszeggende kreten..geweldig! Na een tijdje in de rij te hebben gestaan, tussen deze minderjarige schreeuw lelijken vonden we het mooi geweest. Geen Cheeky Monkeys vanavond..we gaan wel naar een bar waar je eventjes kan zitten. We voelden ons zo oud tussen al die meisjes en jongens die zich zorgen maakten over hun nep ID. Na een drankje waren we ook allemaal bekaf en zijn we dus maar lekker naar bed gegaan.

De volgende dag hebben we eerst ffies heerlijk bij 't strand gezeten en daarna hadden we een surfles! Het was echt ontzettend leuk en ik kon gewoon heel vaak staan op die plank! Ik heb zelfs een poging gedaan tot een klein bochtje maken..wat was ik trots! Ze maakten ook foto's van ons en ondanks het feit dat ik eruit zie als een worstje in die wetsuit...heb ik die foto's toch genomen, want het was wel heel stoer! :) Na het surfen gingen we weer terug naar Surfers, waar ik Aik weer zag na een week! Dat was natuurlijk heel leuk! :) Een huisgenootje is toch gezelliger dan in je eentje! En dan heb ik ook nog de mazzel dat ik dit semester een heel lief huisgenootje heb, haha!

Deze week heb ik voornamelijk aan m'n kleurtje gewerkt. Het weer was prachtig dus ik ging of naar het strand of naar het zwembad..heerlijk uit kunnen rusten en heel veel boeken gelezen. Een echt vakantie gevoel dus! Na woensdagavond afscheid te hebben genomen van Anita (An en Jes hun huis), kwamen Jessica en Deborah donderdag en vrijdag bij ons logeren. Dat was erg gezellig! Met al die meiden in 1 huis! :) Na woensdagavond zijn Deborah en ik helemaal verslaafd aan Pictionary en we gingen zelfs met z'n tweetjes oefenen met dingen tekenen. Erg leuk! Vrijdagavond had Bianka een girls night bedacht. De jongere lezers moeten maar eventjes doorgaan naar de volgende alinea..en misschien de oma's en tantes ook, haha! :p We waren naar een stripshow en het was zooo grappig! Die mannen echt, we waren niet zo onder de indruk. We hebben vooral erg om ze gelachen. Maar het was een super gezellige avond!

Zondag was Alessandra jarig en toen zijn we uiteten geweest en daarna wat gaan drinken, wederom waren er erg veel schoolies, maar dat mocht de pret niet drukken. Als je maar met leuke mensen bent heh? :) Gister was dus weer een dag waarop we moesten uitrusten, hehe! Een dvdtje gekeken en Aike had heerlijk voor ons gekookt. D'r inmiddels beroemde pasta. :) Het is nu wel ontzettend warm, dus we hebben heerlijk buiten op 't balkon gegeten. In m'n kleine kamertje wordt 't nu ook wel erg heet..ik heb geen raam, dus moet met de deur open slapen. Vooral erg leuk als Aik om 6 uur 's ochtend weg moet voor een dagtripje! Haha!

Maar goed, gister stonden de resultaten er dus op en ik was ontzettend blij! Gelijk pap en mam gebeld die aan het genieten waren in een super luxe hotel in Sydney. :) Vandaag ga ik bij Elise eten om te vieren dat we klaar zijn, ook erg leuk!

En zaterdag...ZIE IK PAP EN MAM! Ik kijk er echt ontzettend naar uit om ze weer te zien en gezellig naar Noosa te gaan! :)

Wat een kort verhaal had moeten worden is wederom een lang verhaal geworden, dus ik zal stoppen. Maar niet voordat ik iedereen nog eventjes heb bedankt voor alle kaartjes! Dankjulliewel! Tot een paar dagen geleden kreeg ik nog elke dag een verjaardagskaart! De laatste was wel een hele lieve en grote! Mars en Hil, bedankt! :) En iedereen bedankt, ik vond het zooo leuk om van iedereen wat te horen en dat iedereen aan me heeft gedacht! Ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien! Ookal ga ik het hier ook ontzettend missen. Maar eerst ga ik hier nog eventjes genieten van het mooie weer, het mooie land en m'n lieve vrienden. :)

Tot het volgende bericht!

Hele dikke kussen,

Bieb!


PS Ik verwacht deze keer toch wel wat meer reacties hoor..maar vijf is wel heel teleur stellend! :p Kusserdekusss

  • 28 November 2006 - 07:50

    Wouter:

    Hier heb jedan je lang verwachte reactie! heel erg gefeliciteerd master of Business (of mogen we nog gewoon bibi zeggen?)!!! Have fun nog daar!
    Groetjes wout

  • 28 November 2006 - 08:53

    Marjolein:

    eeej biebs!
    Gefeliciteerd!!! Master of Business... :)
    maar we hadden gister dus geprobeerd te bellen, uiteraard naar je nieuwe huisnr haha, mn moeder hadheel slim het verhuisbericht er al bij gepakt:) maar denk dat ze een cijfertje verkeerd ingetoetst heeft en dat t daardoor fout is gegaan! Als het goed is gaat ze het vrijdag weer proberen, want eerder heeft ze geen tijd en na zaterdag heb jij denk geen tijd meer als je vader en moeder er zijn. Ben wel jaloers op jullie... lekker vakantie en super mooi weer en ik zit hier nu op school me een beetje te vervelen, ben aant wachten op de andere van mn projectgroep zodat ik wat kan gaan doen. maar spreek je snel weer
    dikke kus Marjolein

  • 28 November 2006 - 15:34

    Carolien:

    GEFELICITEERD!! :D

    Heb nog niet echt tijd om de rest van je berichtje te lezen, maar dit is t belangrijkste!!

    xx Carolien

  • 28 November 2006 - 17:43

    Marlous:

    Je bent 'the most clever' kleine zus in de wereld. Well done!En now.... party, party!!!
    Super goed gedaan, maar ik had ook niet anders verwacht van je. ;-)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 November 2006 - 07:30

    Jess:

    Hey lief,

    Nogmaals een felicitatie voor ons beiden! Ik hoop dat je het vandaag heel warm had, want het is hier onwijs (goed he) koud. Tot snel en ik mis je!

    Dikke kussen

  • 30 November 2006 - 10:11

    Janneke:

    Joehoe berichtje nummer 6 is ontvangen!!!
    BIEB SUPER GOED GEDAAN... proficiat, en nog wel met zulke asociale cijfers, halleluja. Straks lekker genieten met je ouders en an in Noosa en niet te vergeten jullie sinterklaasavondje!!
    Zou er echt heel heel erg graag bij zijn, maar ik heb Johanne in mijn plaats gestuurd ;) Geniet maar lekker van je overwinning en we spreken elkaar weer snel.
    Dikke kus

  • 30 November 2006 - 19:10

    Henk En Loes:

    Hoi Bibi,
    Van harte proficiat met je Master of Businessdiploma!! Je bent een kanjer. En zo lekker als je dan alleen nog maar hoeft te genieten van het mooie weer en leuke dingen kan gaan doen. Dat is ook wel verdiend toch?
    Veel plezier, ook samen met je ouders,
    liefs, Henk en Loes

  • 01 December 2006 - 00:42

    Fleur:

    Hola master of business!

    Vanuit Mexico gefeliciteerd!!!! Super van je, ben trots op je. Veel plezier met je ouders, erg leuk dat ze je komen opzoeken. Nog maar een week en dan komt Bren mij hier in Mexico opzoeken en gaan we samen 2 weken reizen. Helaas zit mijn grote avontuur er dan op en ga ik weer naar huis, net voor kerst.
    Gelukkig nog een week met mijn schatjes in het weeshuis, ze zijn echt geweldig! We gaan dinsdag Sinterklaas vieren met de kindjes, krijgen ze allemaal een cadeautje en pepernoten (gaan we met ze bakken).
    Lieverd, veel plezier met alles!

    Haste luego!

    Muchos besos, Fleur

  • 01 December 2006 - 12:00

    Brenda:

    He Bieb,
    Van harte gefeleliciteerd met je diploma! Ik blijf je wel gewoon Bieb noemen hoor!! Super goed gedaan, nu alleen nog maar feesten en genieten!
    Dikke kus Brenda

  • 06 December 2006 - 18:22

    Jeffrey:

    Hoi Bieb (of moet ik zeggen Okkernoot?)!

    Gefeliciteerd met je MB, dat staat goed zeg!
    Inmiddels is het vakantie vieren begonnen, begrijp ik. Nou geniet er maar van, voor je het weet sta je hier met beide benen in de sneeuw te bibberen van de kou (hoewel, zelfs in de Alpen ligt er nu geen sneeuw).
    Vorige week Dancing with Teachers. Mijn vetkuif en rock and roll hadden veel succes! Mijn leerlingen vonden dat ik voortaan maar met zo'n "cool" kapsel door het leven moest ;-). Vrouw en kinderen waren veel minder enthousiast :-(.

    Groeten en kussen van ons allen, Jeffrey

  • 06 December 2006 - 22:55

    Maartje:

    Hey bieb!
    Gefeliciteerd met je Master diploma, super goed van je! Ik hoop m volgend jaar ook te hebben :)! Nu lekker genieten van je vrije tijd he, veel plezier nog!
    x maartje

  • 07 December 2006 - 18:47

    Opa En Hilda:

    Gefeliciteerd met het behalen van je Masters, ook namens oma en je ompie! We zijn super trots op zo'n familielid! Nu lekker vakantie vieren! Vele lieve groeten en kusjes van Opa en Hilda


  • 11 December 2006 - 20:23

    Suze:

    Ook nog maar even via deze kant. Bieb gefeliciteerd !!!!!!!!!
    Master ! Ga niet naast je schoenen lopen, ook al is het fantastisch wat je bereikt hebt.
    Geniet van samen met Wil en Annemiek en daarna van je maandje vakantie-trekking.
    Super wat je gedaan hebt.

    Groeten en dikke kus,

    Suze


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 93300

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: