Zand en zonnestralen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Zand en zonnestralen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Zand en zonnestralen

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

23 December 2006 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal,

Wat is reizen toch leuk! Je ziet zoveel mooie dingen en ontmoet zoveel leuke mensen! Ik heb het prima naar m'n zin hier in de zonneschijn! Ookal krijg je niet echt het kerstgevoel, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken! :)

Donderdag gingen we Fraser Island op en toen we de groep zagen keken we eerst een beetje twijfelachtig. Maar het bleek alweer snel dat je niet te snel je oordeel klaar moet hebben, want het was juist een super gezellige groep! Ingredienten voor een leuke reis: een jeep voor 11 personen, een zooitje Ieren, 3 Nederlandse meiden, een Zwitsers meisje en natuurlijk een Aziatisch meisje, heel veel zon en een heel mooi (maar zanderig) eiland. Het ijs was al snel gebroken, omdat we aardig dicht op elkaar zaten in de jeep en dus was het voor we de ferry opgingen eigenlijk al een gezellige boel. Eenmaal op Fraser aangekomen gingen we eerst naar Lake MacKenzie, prachtig blauw water en wit zand. Wat wil je nog meer? Omdat het redelijk warm was, waren we in no time in het water te vinden. De Ierse jongens hadden een bodyboard mee en dat zorgde ook voor de nodige entertainment! Na Lake MacKenzie hobbelde we verder over de zandwegen naar Lake Wabby. Daar hadden we werderom de grootste lol! Er was een grote zandvlakte en dan kon je van de heuvel het water in rennen. Die actie was voor herhaling vatbaar en we hadden daar wel de hele dag willen blijven. Maar we moesten nog naar het base camp rijden en daar wilden we wel op tijd aankomen. Dus na een wandeling omhoog terug naar de jeep (waarna we wel weer aan een duik in het water toe waren) reden we over het strand naar de camping. Daar werden onze kampeer technieken op de proef gesteld..helaas, die zijn niet zo goed! Niemand was echt goed in een tent opzetten en toen het ook nog eens donker werd was het helemaal moeilijk! Maar wat zaklampen en enige creativiteit en de tent stond (na een uur) toch mooi. 's Avonds waren we bekaf, dus na eten en douchen rolden wij meiden allemaal vroeg ons bed in. Alleen de jongens lieten zich niet kennen en gingen natuurlijk nog naar het strand om daar wat te drinken.

De vorige ochtend waren de jongens dan ook niet zo gelukkig en moesten we heel wat moeite doen om ze vooruit te krijgen. Ja, vier Ierse jongens...je kent 't wel! :) Maar toen we uiteindelijk op weg waren gingen we naar de champagne pools en vervolgens naar het shipwreck en Eli Creek..weer heerlijk van het koele water kunnen genieten dus! En het is allemaal zo mooi daar! Wij hadden al heel wat gezeurd dat we vonden dat de jongens te weinig deden en toen wij 's avonds aan het eten wilden beginnen kregen we allemaal een glaasje wijn in ons hand en werd er voor ons gekookt. Wat een luxe! Naar het eten hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt met wijntjes voor de meiden en biertjes voor de jongens en wat spelletjes. Het avondje ging nog verder op het strand, waar we van een prachtige sterrenhemel konden genieten.

Na een korte nacht slaap (wederom om 6 uur ons bedje uit), brak ons laatste dagje op Fraser aan. Eerst gingen we naar een meertje waar kleine schilpadjes in zwemmen..hoe leuk is het om gewoon tussen de schilpadjes te zwemmen? Ok, ik moet wel toegeven dat ze redelijk bang voor ons waren en er wel een beetje vandoor gingen zodra wij het water in gingen, maar toch..het was leuk! :) Daarna weer een heel stuk over het strand gereden, waar we een dingo tegen kwamen! Als laatste gingen we naar nog een mooi meer, wederom wit zand en blauw water..prachtig mooi en heerlijk verkoelend! Daarna was het tijd om weer terug naar de ferry te rijden. Eenmaal terug in het hostel in Hervey Bay zouden we nog met z'n allen wat drinken, maar iedereen was zo moe dat we heel vroeg lagen te tukken.

De volgende avond vertrokken we samen met Milva (Zwitsers meisje uit onze groep) naar Airlie Beach. De nacht in de bus ging nog redelijk snel, maar dat is vooral te danken aan mijn talent 'in de bus slapen'. Vraag maar aan Marlous (en nu ook aan Deborah), die vindt het namelijk altijd erg frustrerend! :) Eenmaal in Airlie Beach aangekomen hebben we heerlijk bij de Lagoon gelegen en de volgende dag gingen we de boot op voor ons bezoek aan de Whitsundays!

We hebben 2 dagen (2 nachten) op de boot gezeten en tja, je kan niet altijd mazzel hebben met je groep zullen we maar zeggen. Gelukkig waren we met z'n drietjes en was de crew ook erg aardig! :) De eerste dag gingen we na een stukje varen snorkellen en waande ik me eventjes op de set van Finding Nemo. We zagen zulke mooie vissen, mooi koraal en zelfs een rog! 's Avonds kregen we een uitleg over alle sterren. Ik denk dat ik nog nooit zoveel sterren bij elkaar heb gezien! En pap, je kan wel zeggen dat je in Ierland meer sterren ziet, maar als je dit had gezien was je van gedachten veranderd! En die man zij ook dat ze op het zuidelijk halfrond meer sterren hebben..dus dat dillema ook weer opgelost! Haha! Jes en ik besloten om als echte bikkels op het dek te slapen onder die prachtige sterrenhemel. Daar eventjes kletsen enzo was prima, maar toen we gingen slapen was het toch wel koud. We hebben het de halve nacht vol gehouden, maar toen vonden we het toch te koud worden en zijn we stiekem naar binnen geslopen. :)

De volgende dag gingen we naar Whitehaven beach..een echte bounty bestemming! Het water was blauwer dan blauw en het strand was witter dan wit! Super mooi! Daar hebben we eventjes heerlijk van het strand genoten en vervolgens gingen we weer terug naar de boot, vanwaar we veel zeeschilpadden hebben gezien! Na een heerlijk stuk varen gingen we weer snorkellen en toen de een van jongens van de crew vissenvoer tussen ons in gooide had ik het gevoel alsof ik in het midden van de vissen snelweg stond. Overal om me heen zwommen visjes, ze kwamen echt van alle kanten op me af! Maar het was echt weer super mooi en het koraal heeft ook zulke mooie kleuren! 's Avonds lagen op tijd in bed, want we waren zo moe! Deze keer besloten we maar gelijk binnen te gaan liggen! Daar werden we heerlijk in slaap geschommeld door de boot. :)

's Ochtends moesten we weer vroeg op voor een early morning snorkel. Het was spitsuur in de vissen wereld, dus ze zwommen overal om ons heen! En deze keer zonder vissenvoer! Echt super leuk! Helaas was het toen alweer tijd om terug te varen naar Airlie Beach, maar het was echt super!

En na al dat gesnorkel kan ik maar 1 ding zeggen..ik denk toch echt dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar zou kunnen zijn!

Hele fijne kerst iedereen, ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!

Hele dikke kussen,

Bieb!

Wout, deze keer alleen een berichtje speciaal voor jou! Sorry van de vorige keer..Ik hoop dat je een super leuke kerst hebt! En natuurlijk heel veel plezier in het nieuwe jaar! Tot snel! :) Dikke kussen!

• 24 December 2006 - 12:32

Oma En Opa:

Nou Bibi het was weer genieten, lezen wij samen, Geertje en ik,die is hier met de kerst.Wij wensen je heel fijne feestdagen en nog veel reis plezier.Knuffel en dikke kus van opa Geertje en oma.

• 24 December 2006 - 13:58

Karin:

Heey, wat klinkt dat allemaal super! Ik zit jaloers achter de computer jullie verhalen te lezen en kan mn eigen foto's als illustratie gebruiken :) Hele fijn kerstdagen! En veel plezier in Cairns en Sydney! Doeggg xx Karin

• 24 December 2006 - 16:26

Fleur:

Hi lieve Bib,

Ik ben weer terug in het koude kikkerlandje... Geniet nog lekker van de warmte want het is hier koud!!!
    Heel fijne kerst down under!

Muchos besos, Fleur

• 25 December 2006 - 11:47

Jeffrey:

Hoi Bieb!

MERRY X-MAS!

Dat valt me toch van je tegen dat na vijf weken kamperen in Denemarken je nu nog steeds niet genoeg kampeerervaring hebt. Nou misschien dat je na deze reis een echte kampeerder bent geworden. Het klinkt in ieder geval heel leuk allemaal. En hoe is het toch mogelijk dat je overal Ieren tegenkomt?

Wensen je nog een paar leuke weken "down under".

Love & kisses,
    Stacha en Jeffrey

• 25 December 2006 - 13:00

Joan:

haaj!!
    MERRY X-Mas! and a happy new year! Gelukkig heb je het daar heel leuk! Maar ik mis je wel hoor! Ik heb niet veel te vertellen maar ik wens je gewoon MERRY X-MAS AND A HAPPY NEW YEAER!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    en greetzz Joan

• 25 December 2006 - 13:02

Joan:

Sorry voor het ongemak dat ik te veel kusjes geef!
    Oja kijk een keer op: www.kindertent.nl/sisters_joan_amy greetz joan

• 25 December 2006 - 13:58

Nog Ff:

greetz joan hoort er niet bij hoor!

• 26 December 2006 - 17:02

Marjolein:

Heeyy
    nog een beetje leuke kerst gehad in het warme Australië?? Hier is het echt koud :( ben echt jaloers! maar 3 jaar lang bij ons op de camping kamperen en ook nog 5 weken met stach en jeffrey en dan nog niet genoeg kampeerervaring:P hahaha heel veel plezier in sydney met oud en nieuw ik ga naar het hele grote dorp de lier haha
    kus Marjolein

• 27 December 2006 - 16:38

Super Mam:

Hi Biebsebeeb,

Ik ben het meest geinteresseerd in de ballonvaart....Hoop er snel veel over te lezen.
    Wat voor nieuws kan ik jullie melden, behalve dat vandaag de zon bijna de hele dag heeft geschenen...in Ierland, ja en op 27 december nog wel. Ik waande me bijna weer in Oz.
    Paps en Steven zijn samen als 2 Santa's het dak aan het beklimmen. Ze maken met een hog drukspuit het dak schoon... Ongelofelijk he?
    We hebben de monopoly pot aangesproken om je financiele situatie op te krikken. Dus je zou weer rond moeten kunnen komen.
    Veel plezier straks in Sydney. Fijne stad!

Dikke kus ook voor de reisgenoten.
    van je sponsor en je moeder...!

• 04 Januari 2007 - 09:31

Brenda:

He lieve Bieb,
    Ik wil je nog even een heel gelukkig nieuwjaar wensen!!! nog twee weekjes en dan ben je alweer thuis, wat is de tijd gevlogen he!!! Geniet nog maar lekker daar!
    Dikke kus brenda

• 06 Januari 2007 - 12:14

Amy:

hey biebske!!
    Het zit er weer bijna op, ik ben al aan het aftellen (haha), maar over elf nachtjes ben je een dagje in ons oude, vetrouwde, Nederland!! Vandaag is opa jarig en daar gaan we zo heen, maar ik wilde eerst toch nog wat op je zite zetten.
    xxxxxxxxxxxxamyxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox

• 06 Januari 2007 - 13:22

Tante An En Oom Jan:

Hoi Bieb en reisgenoten,

Ik hoop dat je een hele fijne reis maakt en dat je er later met plezier op terugkijkt!

Wij zitten bij opa zijn verjaardag te vieren.
    Heel veel succes met het vinden van een baan, maar nooit een tegen je zin nemen.

Liefs,

Tante An en Oom Jan