Birthday in the Land of Oz! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Birthday in the Land of Oz! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Birthday in the Land of Oz!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

11 November 2006 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor alle lieve telefoontjes, kaartjes, smsjes, emailtjes enzo op m'n verjaardag!! Echt super lief dat jullie allemaal aan me gedacht hadden terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit! :) Met elk berichtje enzo was ik weer zo blij als een klein kind! :) Ik kon niet iedereen terug sturen enzo, sorry daarvoor! Maar bij deze dus ontzettend bedankt!

En omdat jullie er niet bij konden zijn, zal ik eventjes een update geven van m'n verjaardag. :) Ik had 's ochtend om half 9 tentamen, dus om half 7 ging de wekker...ik keek naar buiten en verwachte natuurlijk een stralend blauwe lucht enzo..Ik bedoel, voor het eerst ben ik in de zomer jarig! Hoe gaaf is dat!! Maar nee, ze wilden me het Nederlandse verjaardagsgevoel geven en dus regende het pijpenstelen!! :( Maar goed, dat mocht de pret niet drukken, want toen ik met m'n slaperige hoofd m'n slaapkamer uit liep was de hele kamer versierd! En het rook heerlijk naar croissantjes! :) Aike (het liefste kamergenootje die iemand ooit kan wensen!:)) was om half 6 opgestaan en had het huis versierd en een heerlijke birthday breakfast voor me gemaakt! Compleet met 'n croissantje, broodje uit de oven en beschuitjes! Op de tafel lagen allemaal cadeautjes, het pakket van pap en mam dat ze goed voor me verstopt had, de kaart van opa en oma en een pakketje van Janneke! (ja, ik had je handschrift natuurlijk wel al herkend!:)) Ik voelde me dus gelijk heel erg jarig, ookal moest ik in 2 uur tijd een tentamen maken. Aike had een pakketje voor nu, vanmiddag, 's avonds en 'onzin dag' aka bullshit day (die uitleg komt binnenkort als deze dag ook echt uitgevoerd wordt!!). Het cadeautje voor nu maakte ik natuurlijk gelijk open en wat was het..?? Venz chocolade hagelslag! JUMMIE! Beschuit met Nederlandse hagelslag op m'n verjaardag! Jummie! Daarna kwam Aik d'r kamer uit, ze was weer eventjes in slaap gevallen. Ze is heel lief op gebleven tot ik naar school moest. :) Ik kreeg verder nog chocolade kruidnoten van d'r (jummie! Die kwamen vrijdag goed van pas tijdens het leren! :)), een hele mooie ketting uit ons favoriete kettingen winkeltje hier (weet je wel Jan? :)) en 2 grote waterpistolen voor BS-day. Hahahaha! In het pakket van pap en mam zaten allemaal Nederlandse dingetjes en slingers en whatnot, ontzettend leuk!!!

Maar goed, toen moest ik natuurlijk ook nog wel braaf naar school voor dat finance tentamen, ahhhh! An en Jes kwamen me voor de deur ophalen met de auto (wat een luxe!) en op school werd ik door iedereen gefeliciteerd en van de peruvians kreeg ik een hele grappige muts met Peru erop. :) En toen was het tijd voor het tentamen, die ging goed! Voor het eerst in m'n leven was ik zeker van m'n zaak terwijl ik een finance tentamen maakte! Hehe!

Victoria is op dezelfde dag jarig als ik en toen we klaar waren met het tentamen had ik een taart met kaarsjes voor d'r en hebben we 'Lang zal ze leven' voor d'r gezongen, dat wilde ze graag. :) Daarna weer lekker naar huis en daar gewoon weer eventjes geleerd, want de volgende dag stonden er ook nog 2 tentamens op het programma!!! Aaaahh! Maar ik had een leuk vooruitzicht, want 's avonds gingen we met z'n allen uiteten! Om half acht hadden we de tafel geboekt en ik heb echt super leuke cadeautjes gehad van iedereen! Van Bianka kreeg ik een tasje met allemaal dingetjes erin (chocolade, een knuffeltje, een flesje champagne, etc), van Sussi kreeg een 1-hour hotstone massage (nice eh? :)), van Elise een mok voor m'n thee, van Alessandra een boek en van Annemarike, Jessica, Karin, Janneke en Emma een heel lekker luchtje! Clinique happy met bodylotion en suuuper cool...een lipgloss met aan de andere kant een luchtje roller. (ja, goed uitgelegd weer Bieb! ;)) Super lief dus allemaal!! Ik had voor Victoria een boek gemaakt met foto's van alle dingen die we samen hadden gedaan en allemaal uitspraken van haar erbij enzo. Ze was er super blij mee!

Het etentje was onwijs gezellig! We waren met z'n veertienen en hebben ontzettend gelachen! 13 meiden en 1 jongen, arme Hubi! We hadden beloofd dat ie een keertje niet de enige jongen zou zijn, maar helaas kon Chris uiteindelijk niet komen...Maar goed, veel gelachen en heerlijk gegeten! Als echte studenten hadden we kortingsbonnen van de bonnetjes van de supermarkt en kregen we 2 meals voor de prijs van 1. Goede deal dus! :) :)

Na 't etentje snel naar m'n bed, want de volgende dag moest ik weer om half 7 op! Maar om een lang verhaal kort te maken (inmiddels al te laat..), ookal was ik ver van huis en miste ik jullie allemaal natuurlijk wel..Ik heb echt een super verjaardag gehad en realiseer me maar weer eens hoe blij ik moet zijn met m'n ontzettend lieve vrienden hier!! En natuurlijk m'n lieve familie en vrienden thuis die echt allemaal aan me gedacht hebben!! Wat heb ik toch een mazzel met zoveel mensen die lief voor me zijn!! :)

Ow, m'n tentamens gingen vrijdag trouwens ook wel goed hoor! Ik was alleen echt bekaf!! 2 tentamens en 2 dagen vroeg op..en dan niet te vergeten heel veel leren de afgelopen 2 weken...dat hakt erin! Ik had dus besloten dat ik zaterdag (= vandaag) maar beter een dagje niet kon leren..anders zou ik toch niet productief zijn. En dus vertrok ik vrijdag vanuit school gelijk naar Byron met Aike, Alessandra en Hubi om daar 's avonds uit te gaan en m'n verjaardag nog eventjes goed te vieren. :) Echt een super avond gehad, de chicas en chico zijn ontzettend gezellig!! Vanochtend waren we op tijd weer naar huis gegaan en hebben we rustig aan gedaan. Straks naar bed en dan nog eventjes drie dagen flink leren en dan m'n laatste tentamen maken! Het is zo'n raar idee!!!! Nog maar niet denken aan de goodbyes [eh nee, de see you laters!:)], want we kunnen eerst nog eventjes genieten met z'n allen!!

Nou, dit was dus m'n verjaardag een Ozzie..geen mooi weer (natuurlijk is het nu weer super mooi weer! Maar niet op m'n verjaardag, neeeeee!! Haha!), maar ik had het voor geen goud willen missen! :)

Nu is het tijd voor m'n bedje, zodat ik me morgen fris en fruitig en vol nieuwe energie op Operations kan storten. *feest* Ow, en vriendjes en vriendinnetjes...terwijl ik hard aan het leren ben zijn jullie een weekendje weg! Hoe was het? Zo jammer dat ik het moet missen!!!!!

Maar nu echt, oogjes dicht en snaveltjes toe. Goedenacht, lieve kuikbuisluisteraars! Tot spreeks weer en ik mis jullie!

Dikke kussen,

Bieb!
xoxo


Nog even een paar persoonlijke berichtjes:

Pap en mam, thanks voor het pakket! Ik vond het echt onwijs leuk!! En thanks voor het bellen en smsen enzo. Het leek toch wel alsof jullie een beetje hier waren. Tot over een paar weekjes! Ik heb er echt onwijs zin in dat jullie hierheen komen!!!! :D

Opa en Oma, heel erg bedankt voor het bellen en de lieve kaart! Ik vond het super leuk om jullie eventjes te spreken op m'n verjaardag! Ik mis jullie en kijk alweer uit naar de kopjes thee als ik weer terug ben!!

Moes, het was leuk om je ffies te spreken..en wat was je toch lief voor je jarige zusje! THANKS! :p

Saarie, jij ook bedankt voor het bellen en smsen! Zo lief dat je belde! Ik zal je snel weer een keertje bellen dat ik je wat langer kan spreken, zonder al dat achtergrond lawaai, hihi! Ik mis je echt zo! Maar 17 januari is niet meer ver weg! Ow, heb nog wat leuke verhalen voor je trouwens! Maar die zal ik je persoonlijk vertellen, hebben we wat te bespreken aan de telefoon, maar goed..dat is sowieso nooit een probleem! Dus tot heel snel spreeks, hahaha!

Dais, en ook voor jou..heeeeeeeeeel erg bedankt voor het bellen! Ik vond het echt zooo leuk dat je belde! En ookal had ik niet gelijk door dat jij het was...het was ontzettend fijn om je stem weer eventjes te horen! Was zo lang geleden!!

Gwenn, dankjewel voor je smsje! Volgend jaar zal ik ervoor zorgen dat ik eindelijk eens op jou verjaardag ben, ok? En dan kan jij ook weer op mijn verjaardag zijn. :) :)

Stach, dankjewel voor je smsje! Kijk uit naar jullie telefoontje! :)

Amy en Joan, hoe gaat het met jullie? Hoe gaat het op school? Ik hoop goed! Ik heb jullie knuffels en verjaardagskussen gemist hoor! Volgend jaar ben ik er weer om ze in ontvangst te nemen! :)

Van Beekjes uit Maassluis, thanks voor jullie berichtjes en mailtjes!! Leuk om van jullie allemaal wat te horen! :)

Jan, bedankt voor je pakketje! Ik vond het echt super leuk!! En natuurlijk bedankt voor het mooie cadeau! Hoe was het gegaan met die sollicitatie? Ik mis je! We moeten snel maar weer een bel date maken! :)

Em, jij ook heel erg bedankt voor het cadeau! :) En ja, na Jes was je inderdaad de eerste! (die valt gewoon niet te verslaan heh? Haha!) Lief dat je eraan dacht!

Jes, thanks voor je telefoontje om 12 uur! Ookal sliep ik lekker, hahaha! En ook jij bedankt voor het cadeau, ik ben er zo blij mee! Gister in Byron heb ik de lipgloss/parfum roller thing natuurlijk al in gebruik genomen! Uitvinding van de eeuw! :) En ik ben blij voor je dat Deborah er is! Geniet er lekker van! Kijk er naar uit om d'r te ontmoeten! Succes nog met je laatste tentamen maandag! Ik zal voor je duimen! Daarna lekker alleen maar genieten en feesten en dan ons reisje! Zoveel zin in!!

An, ok...ik heb 't nu al 3 keer gezegd, maar jij ook bedankt dus! :) En voor de limo service natuurlijk! Ik was heel blij met de goede service met dat slechte weer! En vooral op de terugweg! ;) Jij ook succes met je laatste tentamen! Daarna is het voor een maandje alleen nog maar genieten! Zo leuk dat je mee naar Noosa gaat!

Karin, ok...ik ga 't nog 1 keertje zeggen! Jij ook bedankt! :) Leuk dat je ook mee ging eten..! Ow, en ik vond de lama's echt super! Thanks!

Aik*tje, ik weet niet of je dit leest, maar dankjewel, dankjewel, dankjewel, dankjewel voor alles! Zo lief van je! En ik vind de ketting zo leuk, de hagelslag en choco kruidnoten zo lekker en de water guns...die zijn gewoon echt TE cool! Ik kijk nu al uit naar bullshit day! :) Ik ben super blij dat ik uiteindelijk toch met jullie ben mee gegaan vrijdag, thanks voor 't overtuigen! Ik had 't ffies nodig! :) Ik hoop dat je een super leuk tripje hebt volgende week, maar ik ga je wel missen hier! (vooral natuurlijk omdat ik dan weer zelf moet koken! :p) Maar daarna zijn we allebei klaar en kunnen we dus mooi onze lang geplande dag uitvoeren. ;) Nogmaals thanks, ben echt nog steeds suuuuper blij dat ik bij je ben gaan wonen! Ok, genoeg geslijm, want anders moet ik straks nog je kots op gaan ruimen en dat zou toch wel arelaxed zijn!! Toet-toet!

Caroline, thanks sooooo much for ringing!! You're the best!! I miss you heaps, but looking forward to our skype date this weekend! xoxo

Sussi, thanks for the pressie! You're the best! I'm soooo looking forward to it!! I'm gonna miss you like crazy, but I'll have more time to do stuff soon with uni being over. :) I'll come and check out your new place soon!! xoxo

Bianka, thanks for your message last time! And thanks for your pressie of course..and not to forget all the fun times in class! Just a little bit more studying and then it's over! We can do it!! :) Hope you'll go to the grad ceremony. Otherwise I'll be the only non-Asian from our class! Hahahaha! No, seriously..I need you there with all those crazy class mates of ours! Oh, looking forward to the special night at your place. ;) Think I already got Aike to come and will ask the rest tomorrow.;) Thanks for everything and dreading the "see you soon"!! Well, talk to you tomorrow probably! Good luck with Operations, hope it's not as bad studying it as going to that dudes lectures! :) And remember, don't stress! Ring me when there's any dramas, but don't have to say that..you'll do that anyways. ;) You can do it, you can do it! (and then picture Aike doing her dance!!) Me love you long time too!! xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

  • 11 November 2006 - 15:20

    Oma:

    Hai Bibi
    Een leuk verhaal.Je verjaardag is echt een succes geweest,dat zal altijd een mooie herinnering blijven.Het verslag is voor opa een beetje lang,maar ik vertel hem wel het een en ander.Nou lieverd een dikke kus ban je opa en oma.

  • 11 November 2006 - 15:31

    Fleur:

    Hola Bib,
    Ik ben nu weer in Antigua en kan ik weer op internet dus veel te laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je een leuke verjaardag gehad. Ik was in Livingston, is net de carribean, en heb daar een lekkere fruitcocktail op je verjaardag gedronken!

    Alsnog een dikke verjaardagskus, Fleur

  • 12 November 2006 - 18:01

    Amy:

    Hoi biebske
    I have speak you today, dut oke, a short message on your site. Are your ears oke, when Aike was ready with calling? I hope so! Tomorrow back to school and wednesday a SO from Bio, I have to learn, like you!!
    Big kisses from your sweetest niece. I miss u and I love u!!
    Ten million kisses for you!!! XXXXXXXXXXXXXXOOOXXXXXXXXX Amy

  • 13 November 2006 - 15:36

    Janneke:

    Wat ontzettend leuk dat iedereen zo lief voor je is geweest op je verjaardag en dat aike er zelfs vroeg haar bed voor uit is gegaan zegt al genoeg!!! Wauw...
    Hoe gaat het trouwens met lochness?? Is hij nog actief in de struiken....
    Hier gaat alles goed, wel erg veel scriptiestress op 't moment, maar dat is eigen schuld, dikke bult zeg ik dan maar. Wel een meevaller dat ik mijn scriptie 24 nov moet inleveren i.p.v 17 nov!!
    Nou lieve bieb succes met de echte laatste loodjes en dan nog even flink genieten van al het moois van australie..
    Ps ik durf het bijna niet te vragen, maar waar zijn jullie gaan eten op je verjaardag:(
    DOEI dikke kus

  • 16 November 2006 - 10:34

    Annemiek:

    Whhhhhaaaaah, ik ben bijna de laatste die je verhaal leest. Compleet losgeslagen moeder sinds niet meer voor Tourism Ireland werkzaam. Dat ben ik dus. Zelfs niet meer verslaafd aan mijn dochter's weblog. Bel de dokter!!!

    Wij hebben ook n drankje op je verjaardag genomen hoor. En nu dat je klaar bent met je tentamens hebben we weer een reden om er een te nemen, maar nu op de goede afloop. Heerlijk dat je nu van de zon en je vrienden en de omgeving kan gaan genieten. Vooral veel gaan zien en doen nu, want voor je het weet zit je in het koude kikkerland of in rainy Eire. Nog precies een week en dan stappen we op het vliegtuig om de hele bende daar eens sherp onder de loep te nemen. Ben beniewd hoe al die lieverds in het echt zijn. (Bewegende beelden en geen foto's :))
    Wij zijn lekker van onze laatste dagen in ierland aan het genieten. De zon schijnt vandaag en we gaan straks golfen. En dan zien we wel weer... Niet slecht zo'n paar maandjes niksen.
    Lieve schat, ik ben supertrots op je. Je houdt je kranig als een echte bikkel en geniet ook nog van wat je doet. Super!
    Love you en veel dikke kussen,
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 93321

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: