Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

27 Oktober 2006 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

Om m'n moeder d'r afkick verschijnselen te minimaliseren, weer eventjes een berichtje van mij! Ik dacht, zoals altijd, dat ik nog niets noemenswaardigs had gedaan, maar nu ik zo eens eventjes in m'n agenda kijk, zie ik genoeg leuke dingen staan. Haha! Dus ik zal weer beginnen waar ik de vorige keer was gebleven. :)

Donderdag 5 oktober was er een 'dinner at the peruvian embassy'. Jaaa, ik was gewoon uitgenodigd op de ambassade! Haha, nee hoor! 4 vriendinnetjes van mij hier uit Peru wonen samen in een huis en dat noemen we de embassy. Ze hadden een aantal mensen uitgenodigd en gingen Peruvian koken. Dat moeten jullie allemaal ECHT een keer proberen! Heeeerlijk! Ik ben een bikkel aan het worden en proef alles en dat is eigenlijk wel fijn, want uiteindelijk is veel toch wel erg lekker! :) Diana is de beste kok van het kwartet en die had, met hulp van de rest, heel wat lekkere gerechten gemaakt. Het was een buffet en een heel groot succes! Iedereen was ontzettend enthousiast en na een pisco sour (peruvian drink) begonnen alle latinas ook nog leuk te dansen op hun zuid-amerikaanse musica. Was een super gezellige avond!

Het weekend daarna stond vooral in het teken van 'Vuurzee', een drama serie van de VARA die Karin op dvd had. Aike en ik vonden er eerst niets aan, maar gewoon eventjes doorzetten en dan wordt het vanzelf wel leuk, haha! Op een gegeven moment waren we lichtelijk verslaafd en moesten we het gewoon af zien!

Verder is het echt weer warm en zonnig, dus werd er heel wat tijd aan het zwembad en op het strand door gebracht. Aike is daarvoor meestal m'n partner in crime, maar ook Sussi, Vicky, Elise, Chris en Bianka zijn goede pool/beach mates. :) 10 Oktober was het Elise d'r verjaardag en gingen we met z'n allen naar de Thai. In Broadbeach zit een ontzettend lekkere Thai, dus pap en mam...als jullie hier zijn..?? :) Ow nee, mam houdt niet van rijst! Haha! Die week ook nog een paar keer een barbie gehad, want dat hoort natuurlijk ook bij de zomer. :)

Vanaf 19 tot 22 oktober was het Indy in Surfers. Dat zijn autoraces die door de straten gaan. Het was gekkenhuis in Surfers, maar ook wel gezellig. Ik moest die donderdag m'n laatste opdracht inleveren en vrijdag had ik mn laatste presentatie! Helemaal geen opdrachten meer! Heerlijk! Dat moest gevierd worden, dus kwamen de Peruvians gezellig bij mij langs. Zondag ging ik met Aike, Alessandra en Hubi naar Indy. Aike en ik waren mazzelpikken en we hadden kaartjes van An gehad! Ik wist niet dat die auto's ZOVEEL lawaai maakten zeg! Ja, ik wist wel dat 't een herrie zou zijn, maar het was een echte, echte herrie! Haha! Het was natuurlijk heel erg gezellig en we hebben erg gelachen..iedereen is namelijk een beetje doorgeslagen als het Indy is. :) 's Avonds ging ik Aik wat bij Bianka op d'r werk drinken, dat was erg leuk! We hoefden amper wat te betalen en Bianka had ook vaak wel eventjes tijd om te kletsen. Dat was dus weer een leuk weekendje!

Afgelopen week was de laatste week op school. Bianka en ik hadden elke les onze camera mee en hebben dus flink wat foto's en filmpjes gemaakt van alle rare mensen in onze klas. Als ik thuis ben zal ik bij iedereen een verhaal vertellen! :p

Woensdag was ik met Annemarike en Jessica naar Seaworld. We kregen met de bonnetjes van de supermarkt 50% korting, dus dat was een goede reden om eindelijk eens te gaan! Het was een super leuk dagje! We waren helemaal weg van de dolfijnen en hebben besloten om hierna nog psychology of marine biology te gaan studeren, zodat we ook dolfijnen trainers kunnen worden. :) Of misschien voor altijd vrijwilligers blijven..?? Na de show waren we nog super dichtbij de dolfijnen en ze waren zo lief! We hebben dus nog een paar mooie foto's gescoord. Na een super leuk dagje in Seaworld gingen we bij Karin eten..die hadden we al heel lang niet gezien, dus dat was erg gezellig! Ze had heerlijk gekookt en daarna kwamen de speculaasbrokken en dropjes op tafel. Wat een traktatie!! Dat ik thuis kwam ging de telefoon, Janneke! Wat een leuke verrassing! Thanks voor 't bellen lieverd! :)

Gister hadden Jessica en Annemarike hun laatste les en om dat te vieren gingen we naar een concert in Brisbane. Het was onwijs gaaf! Neyo, Rihanna en Jay-Z, erg leuk!! Een concert hier is wel heel anders dan in Nederland! Wij waren er wat eerder en er was nog helemaal niemand! En halverwege het concert kwamen er nog steeds mensen binnen..iedereen liep naar binnen en weer naar buiten enzo. Tja, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het was echt anders! Een echte entertainment voor het begon waren alle andere mensen!!! Soms vraag ik me echt af wat die Australiers denken als ze in de spiegel kijken. De meisjes zijn onwijs 'dressed up', met veel gouden en zilveren details (tasjes, schoentjes, etc) en kortje broekjes en jurkjes..erg grappig! En een zeer veel voorkomend geval hier is het welbekende 'bouwvakkers decolletee'. Zelfs als meisjes staan heb je al dit geweldige uitzicht! Dus jongens, jullie moeten zeker langs komen! :p

Vandaag was m'n laatste lesdag! Echt zo gek! Bianka en ik kregen van Victoria een kaartje..gezamenlijk natuurlijk, want ze heeft ons de naam Bibianka gegeven. Er wordt mij gevraagd waar 'my other half' is als Bianka er niet is! Van de week vroeg iemand zelfs wat we gingen doen als we weer naar huis moeten! Haha! We zijn op school natuurlijk ook wel altijd samen en tja, buiten school spreken we nooit met mensen uit onze klas af, hahaha! Maar goed, waar was ik..hehe! Owja, vandaag alweer! Na de les gingen Bianka en ik nog eventjes met Kathy, Natalia, Vicky en Debby naar de uni bar om nachos te eten voor de laaste keer. :) Dat was erg gezellig! Nu ben ik thuis en ga ik lekker de hele avond niks doen. Vanaf morgen ga ik namelijk beginnen met leren. Dan nog eventjes bikkelen en dan is het allemaal voorbij met school. Dus fingers crossed allemaal dat het goed komt! :)

Dat was m'n update weer voor deze keer! Allemaal weer bedankt voor jullie mailtjes en smsjes! Vind ik altijd heel erg leuk!! Thanks! Maarre, bye for now...

Hele dikke kussen,

Bieb!
xoxo

  • 27 Oktober 2006 - 08:53

    Marlous:

    jeeh, ik ben weer de eerste!

    Ik word hier nog een keer goed in!

    Heb straks mijn interview voor een executive positie in ccs (customer service). En daarna moet ik naar de tandarts!

    Wish me luck. Moet namelijk ook vanavond op Hannah passen. :-)

    x

  • 28 Oktober 2006 - 08:40

    Amy:

    Hey!!
    Bedankt voor je telefoontje!! We worden nog goed in lang aan de telefoon hangen;) Maar goed, morgen vieren mama en ik onze verjaardagen en komen er heel veel mensen!! Marlous en jij worden vervangen, en wel door Jos en David, haha(je had gelijk, zo heet hij) Als nog zes personen, plus de rest van de fam. Gisteren had ik bij Naomi gelogeerd en het was weer eens erg gezellig(laat slapen ofzo??) Tot schrijfs en bels!!
    xxx-jes van mij
    P.S.: Deze keer even niet in het Engels, dat was te ingewikkeld voor dit bericht;)

  • 28 Oktober 2006 - 08:42

    Me Again:

    Ahh, the dolphins are so cute!! (you to;)) And the other photo's are funny....
    xxx-jes Amy

  • 28 Oktober 2006 - 13:37

    Marjolein:

    Heey Biebs!
    heb je net ook al even gesproken op msn, maar meot tog even een berichtje 8er laten op je site!! maar wel lekker dat je geen les meer heb hoor, ik heb net vakantie gehad, moet nu weer hard aan het werk:P haha
    maar hoe was jou concer eigenlijk, las net dat je donderdag ook naar een concert was geweest en je had natuurlijk al gesmst. Maro borsato was egt helemaal super, zal wel ff een paar foto's naar je mailen binnekort:D
    nou tot spreek kuss marjolein

  • 28 Oktober 2006 - 16:45

    Carolien:

    Heey Bieb,
    Schaam me heel diep dat ik al zo lang geen berichtje heb achtergelaten!
    Dat je nu gewoon al weer bijna klaar ben, is echt supersnel gegaan allemaal!
    Hier is verder ook alles goed! Nog maar 3 nachtjes en dan moet ik afrijden (wish me luck!:)) Had vanmiddag rijles gehad en toen ging het eigenlijk wel goed, dus heb dr wel vertrouwen in! En mag gelukkig ook om kwart voor 11, dus heb dan ook geen last van naar schoolgaande kindjes! Laat je tuurlijk nog wel weten hoe het allemaal gegaan is!
    Verder mag ik aankomende week ook lekker gaan leren, heb over 2 weekjes namelijk mn eerste tentamens, dus wil wel even hard mn best doen om die dan ook maar meteen te halen.
    Jij ook heel veel succes met je laatste schooldingen, dan ben je daarna gewoon alweer klaar! :D
    Spreek je snel weer!
    Dikke kus Carolien

  • 29 Oktober 2006 - 19:52

    Annemiek:

    Ja, eigenlijk ben ik zo afgekickt dat ik zo'n beetje de laatste ben die een berichtje schrijf. Dat krijg je. En nog maar een paar weken dan zie ik je in levende lijve! Kan ik je Oz leven van nabij meemaken. Ik kan bijna niet wachten.
    Ik heb in de tussentijd nog wel een en ander te regelen voor mijn eigen bedrijfje. Hoe cool is dat? Een eigen PR bureautje! Nu de klanten nog:)
    Om eerlijk te zijn heb ik al een paar aanmeldingen dus het gaat allemaal wel goedkomen denk ik. Nog even en ik ga personeel aannemen... Opstellen in rijen van drie als je afgestudeerd bent, communicatief, representatief, intelligent, hardwerkend enz. Ik vraag nog net geen minimaal vijf jaar ervaring!
    Nog een week bij Ierland Toerisme, dat is 2 dagen op kantoor en nog een persreis in het midden en dan is het over en uit.
    Gek idee he. Misschien kan ik ook flipper trainer worden in sunny Australia. Ziet er verdomd leuk uit!

    Kus
    Mam

  • 30 Oktober 2006 - 19:48

    Fleur:

    Hola Bib,

    Come estas? Yo estoy muy bien! Leuk om je verhalen te lezen. Hier is het nog steeds erg leuk. Deze week is mijn laatste week spaans en dan nog een week reizen en dan gaat het grote avontuur in Mexico beginnen.

    Tene divertido!

    Muchos besos, Fleur

  • 01 November 2006 - 09:42

    Brenda:

    He Bieb, Thanx voor je kaart voor mijn veraardag, hel lief dat je er aan hebt gedacht!
    Kom net terug van heerlijk een weekje luieren op het strand in Egypte, het weer in Nederland valt dan weer vies tegen dus bereid je maar voor!!
    Veel plezier daar nog en succes met je tentamens! Dikke kus Brenda

  • 03 November 2006 - 03:16

    Bianka!!!!:

    Hello Bibi girl:)
    cool photos, I like!!! but didnt understand much of the blogs, he he!!! good luck with the rest of the exam studies,,, yeah soo much fun ehh !!!!!!

    Me love u long time
    Bianka !!!!!!!! xoxoxo

  • 09 November 2006 - 06:57

    Brenda:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria, hieperdepiep HOERA, hieperdepiep HOERA,
    Hierperdepiep HOERA!!! en dat eigenlijk 23 keer, maar dan werd het berichtje een beetje te lang ;-)
    Lieve Bieb, Heel veel plezier vandaag! geniet ervan
    xxx Brenda

  • 09 November 2006 - 10:24

    Marjolein:

    heeyyy lieverd!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag:D *smak* haha die drie zoenen hou je nog tegoed van me.. kan je helaas niet bellen vandaag:( ik ben al vanaf 9uur weg vandaag...!! weer een lekker lang dagje! maar ja heb morgen wel lekker vrij:)
    maar ga je heel snel ewer bellen hoor:D kuss marjolein

  • 09 November 2006 - 10:24

    Marjolein:

    heeyyy lieverd!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag:D *smak* haha die drie zoenen hou je nog tegoed van me.. kan je helaas niet bellen vandaag:( ik ben al vanaf 9uur weg vandaag...!! weer een lekker lang dagje! maar ja heb morgen wel lekker vrij:)
    maar ga je heel snel ewer bellen hoor:D kuss marjolein

  • 09 November 2006 - 17:17

    The Trudi & The Fon(:

    Hey oude nicht.
    Alweer en jaartje ouder. Het is toch wat. 23 jaar en nog geen grijze haren (of kleur je alles regelmatig?).
    Een fikse tijd niets meer van me laten horen, maar denk maar: Geen nieuws is goed nieuws.
    Hier gaat alles goed. Komen regelmatig jonge vreemde kerels over de vloer. Het lukt me nog steeds niet om ze snel naar buiten te kijken. MAAR ik blijf oefenen.
    Wij hopen dat je een leuke dag hebt gehad. Maar dat zal best met zulk mooi weer daar.
    Nog veel plezier Trudi en Fons

  • 09 November 2006 - 17:18

    Fons:

    Vergeet je helemaal netjes te feliciteren.
    Nou meid gefeliciteerd en nog vele jaren.
    Dikke zoenen oompie Fons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 93320

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: