www.bieb.mijnalbum.nl - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu www.bieb.mijnalbum.nl - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

www.bieb.mijnalbum.nl

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

15 Maart 2006 | Australië, Sydney

Hey lieve allemaal!!!

Hoe gaat 't daar?? Hier is alles goed! Vandaag weer m'n lange dagje op de universiteit, maar ook veel tussenuren, dus ik dacht...kan ik mooi ffies een verhaaltje voor jullie schrijven! :) Ben nu btw ook foto's op www.bieb.mijnalbum.nl aan het zetten, dus die kunnen jullie ook weer bekijken. :)

Afgelopen weekend was erg gezellig. Vrijdag had ik eerst nog een tute en daarna met Annemarike en Jessica naar het strand geweest. Zij wonen in Surfers en hun huis is echt 5 mins lopen van het strand, echt lekker! Een hele tijd op t strand gelegen en lekker relaxed. :) [had btw super goede acties tijdens m'n tute, haha! Ik wist vet veel en die vrouw was helemaal impressed, haha!] Daarna gingen we Janneke ophalen en naar mij toe. Bij mij lekker pannenkoeken gegeten! Had maar 1 pan, dus t bakken duurde ffies, maar t was wel erg gezellig en...LEKKER!! Trouwens ook wat Nederlandse dingen in de supermarkt gevonden..ONTBIJTKOEK!!! Ik eet nu dus heerlijk ontbijtkoek hier..ze hebben ook vlokken en eh..speculaas, lange vingers en volgens mij nog meer. :) Er is in Brisbane een Nederlandse winkel en daar kan je ook Venz pure hagelslag kopen hoorde ik, dus ik wil zeeeeeker naar die winkel. :) Maar goed, ik dwaal af..ik was aan het vertellen over m'n weekend. :) De meiden kwamen dus pannenkoeken eten en dat was erg leuk. We hebben er weer wat leuke nieuwe uitspraken bij. Zo ging Janneke de glazen van haar en Jes omruilen, omdat ze anders uit elkaars glas dronken en toen zei Jes I'm not dirty from you! [as in 'ik ben niet vies van je'], dat was er dus weer eentje om op te schrijven. :) 's Avonds was the Lizzy Mcguire movie op tv en hoewel ik de serie altijd erg leuk vond, waren we niet zo onder de indruk van de film, haha! We gingen nog Amber [m'n buurmeisje] d'r playstation lenen om een dvd van Jes te kijken, maar dat werkte niet. Dus hebben we braaf Lizzy Mcguire gekeken, nou..echt een hoogstaande film hoor! [mja, hilary duff...dat zegt toch wel genoeg! :)]

Zaterdag heb ik eerst met Jess [de duitse] aan het zwembad gelegen en een beetje gezwommen en daarna hebben we gekookt..naja, heb ik gekookt. :) Zij kan niet zo goed koken, dus ik had t eten gemaakt. We hadden namelijk tapas avond bij Janneke. Ik had spiesjes gemaakt met kip, ui en paprika en the famous croustines! :) [voor degene die ze niet kennen..dat is stokbroodjes, met cherry tomaatjes, uit, knoflook en kruiden en dan in de oven..erg lekker!] Avondje was erg geslaagd! Was wel erg hoor! 8 Nederlandse meiden geloof ik en dan Jess [duits] en Pernilla [zweeds]. We hebben hier dus een soort Nederlandse community. Hihi! Daar had Janneke trouwens ook weer een prachtige uitspraak..een fobation voor kakkerlakken. :) Een fobia oftewel fobie dus. :) Janneke d'r appartement is trouwens ook echt super mooi! En 5 minuten van Jes&An vandaan, dus ook dicht bij t strand. Ze hebben een buiten EN binnen zwembad en een sauna en whatnot. Erg leuk! :) We hebben daar heerlijk buiten zitten eten en wat gedronken en daarna gingen Jess [de duitse..is t nog te volgen met al die Jessica's???] en ik met An & Jes [de nederlandse, hahahaha] mee naar huis en bij hun op t balkon nog wat met hun buren gedronken voordat we uitgingen. Heerlijk heel hard meegezongen met Ciske de Rat enzo. :) Die jongens gingen nog opscheppen over opdrukken en naar de sportschool gaan en toen ging Jes haar opdruk kunsten wel ffies laten zien [zie foto op mijn album, t lijkt alsof ze a/h bidden is :)]..Was opdrukken met een klap ofzo en ze stortte dus gelijk in, hihi! :) Daarna gingen we dus uit in Surfers, eerst naar een Ierse pub, maar die was echt dood en daarna naar the Beergarden. Was een gezellig avondje. :) Jess [de duitse, hihi..ik blijf t zeggen deze keer, want volgens Jes de nederlandse was t de vorige keer heel onduidelijk, maar nu wordt t nog onduidelijker met al die haakjes :)] was zonder mij naar huis gegaan, dus ik mocht bij Jes&An blijven slapen, zodat ik niet alleen met de taxi terug hoefde. We hebben zelfs nog op t strand de zonsopgang gezien, maar t was een beetje bewolkt, dus we zagen niet zoveel. Foto's zijn ook niet de beste, mijn excuses. :)

Zondag kwamen vrienden van Jes d'r vader bij hun langs en die waren echt onwijs aardig. Erg gelachen en gezellig gekletst. Ging uiteindelijk pas aan t eind van de dag naar huis [hoe bedoel je outstaying your welcome ;)]. Had met Therese afgesproken, want die was ook in Surfers. Nog eventjes bij een surf club geweest. Een beetje een posh gebeuren, maar er was live muziek en je kon echt super mooi over de zee kijken..'s Avonds was ik echt zooo moe, dus lekker op de bank gehangen enzo. :) Gister was ik ook lekker vrij, maar toen heb ik voornamelijk dingen voor school gedaan. Ook nog wel met m'n buren gekletst enzo natuurlijk, maar dat hoort erbij heh? :)

Had gister een allergische reactie op een muggenbeet ofzo en m'n arm was helemaal dik..vet raar! Ik moest m'n huur betalen en was dus met de manager van Metro a/h praten en zij vond dat ik er iets tegen moest halen voor een volgende keer, dus toen ben ik lekker naar de chemist gewandeld [na de ergste hitte van de dag] en nu heb ik een spulletje dat moet helpen. Ben benieuwd. :) Hebben jullie trouwens Commander in Chief op tv? Kwam gister na Desperate Housewives en is ook wel leuk. :) Daarna nog een hele tijd met m'n buurjongen gekletst, was gezellig. Hij vroeg of ik in de zomervakantie mee wil naar Tasmania, dus daar moet ik nu es ffies over nadenken. :) Misschien gaat Therese dan ook wel mee...maar ik zou ook misschien naar Darwin gaan, dus ik moet ffies beslissen..

Had vorige week ook een mail en CV gestuurd naar een hotel in Surfers, want daar zijn ze op zoek naar een Kids Club attendent. Nog niets gehoord, behalve een standaard mail terug, dus ik ben bang dat t niets gaat worden. Wel jammer, want dat lijkt me echt leuk!!!

Owww, voor degene die t nog niet weten. Stephen is oom geworden! :) Z'n zus heeft een dochtertje gekregen, Hannah..:) Dus mam, kan je mooi dat pakje van mij opsturen, hihi! Zij heeft vast een kleine baby, dus dat moet goed komen...:) :) So uncle Stephen: CONGRATULATIONS!!!! :) En zussie..beterschapjes! Hoop dat je snel beter bent en dan de baby kan zien!

Ehm, ik probeer te bedenken of ik verder nog wat te vertellen had, maar heb m'n dagboek niet bij me, dus weet t verder niet meer. Tis een beetje een onsamenhangend verhaal, sorry!! Maar bedenk elke keer vanalles en wil zoveel mogelijk vertellen, hihi! Ik zal er de volgende keer van tevoren over nadenken, zodat t verhaal nog een beetje ergens op slaat. Hihi!

Gister deed de website heel vaag, dus kon ik m'n verhaal er niet opzetten...en m'n foto's niet, maar daardoor kan ik nog wel ffies over gister vertellen, haha! Was weer m'n lange dag at uni, maar t was wel leuk. Lessen met An&Jes zijn wel gezellig. :) Was ook erg grappig gister. Vrouw van marketing zat te vertellen dat op vakantie gaan voor chinezen wel met self esteem van Maslow te maken had ofzo, want dan konden ze thuis op foto's laten zien waar ze allemaal zijn geweest enzo. Dus An en ik gelijk:"Oooowww, daarom nemen ze zoveel foto's!!!" :) :) Keb ook iemand gevonden die net zoveel niet lust als ik..Jes en ik gingen gister een lijstje maken van dingen die we allebei niet lusten en hij is suuuper lang, haha!

Ik ben trouwens niet de enige die de Aziatische grapjes niet snapt. Zat bij een tute met een Noors en Canadees meisje en een Duitse jongen en we hadden onze opdracht besproken, dus waren gewoon ffies a/h praten en zij snappen hun grappen dus ook niet. Was in onze eerste lecture ook een raar meisje. De docent zat te vertellen dat hij onze lecturer bleef en we niet de andere lecturer kregen, vraagt ze: Is Dwight Zakus dood ofzo? Echt achterlijk!! Iedereen moest vet lachen en wij zaten echt een beetje raar te kijken. Ik bedoel, wat als t echt zo is ofzo. En we wisten dat we hem de eerste 3 weken niet hadden omdat hij ziek was, dus maybe issie wel heel erg ziek ofzo. Was echt super vaag!! Naja, en er zijn nog veel meer vage dingen over ze te vertellen, maar dat zal ik jullie besparen, haha! Er is 1 jongen in onze tute die heel erg raar praat en ik had dat nog niet gehoord, wij zaten een beetje vooraan en hij zat dus achter ons. Hij begon te praten en ik schoot zo in de lach. Echt lullig, maar het klonk zo raar...dat accent of wat t ook was. Heel bizar. (hihi, ja pap en mam...bizar :))

Nou, dat was het wel weer ffies voor deze week denk ik...ik ben nogmaals a/h proberen m'n foto's online te zetten. Ik hoop dat t deze keer wel lukt! Fingers crossed dan maar heh? Ik zal er sowieso ook een paar op deze site zetten, want daar staan er ook maar 2 op. :)

Nou lieve allemaal, thanks voor alle lieve mailtjes en berichtjes op m'n site [joanie, wat veel berichtjes zeg! Leuk hoor lieverd! :)] en tot spreeks weer!!!

Hele dikke kussen vanuit t zonnige Ozzie!

Bieb
xoxo

  • 15 Maart 2006 - 02:33

    Jessica:

    Kijk eens achter je!

  • 15 Maart 2006 - 03:24

    Ikke:

    Foto's doen t gewoon weeeer niet! Een uur zitten uploaden en ze staan er niet op! jullie moeten dus nog ffies wachten voor meer foto's...sorry! En zie je berichtje te laat Jes :) Kus

  • 15 Maart 2006 - 07:42

    Andere Ikke:P:

    haihai!
    hoe is alles daar??? zo te lezen wel goed dus! Tis lekker weer daar dus! Bij ons ook ;) alleen wel een beetje koud zeg!!! maar ja joh!!
    vrijdag naar belle en eht beest, heb egt zo veel zin om daar heen te gaan!! hahaha hopelijk speelt carlo boshardt vrijdag, want die schijnt egt goed te zijn! zaterdag ga ik uit eten met mn papa&mama en carolien omdat mn ouders 20 jaar getrouwd zijn en zondag natuurlijk je mama's b'day! dus dat wordt een lekker druk weekendje! dan ga ik maandag ook nog uit eten en donsdag heb ik een personeelsfeest op de anwb wat ik zelf heb georganiseerd samen met iemand van mijn afdeling. das in SnowWorld in Zoetermeer! Wordt wel leuk... Hoop ik teminste hahaha. maar veel plezier dikke kus marjolein

  • 15 Maart 2006 - 09:24

    Mam:

    Hoi Biebsie,

    Heb net gemaild met je maar wil wel kwijt dat die strandfoto's precies zijn zoals ik me de Ozzie stranden herinner. Blauwe zee, hoge golven en wit zand. Paradijsjes!
    Ik zal duimen dat je snel een baantje krijgt zodat je ook echt naar Tasmanie of Darwin kunt gaan. Zijn wel 2 uitersten hoor! ook qua temperaturen. Studeer maar lekker en zorg voor voldoende studiepunten anders kicken ze je daar nog het land uit!
    Veel liefs en veel kussen va je moeder en natuurlijk ook van je vader!

  • 15 Maart 2006 - 13:18

    Marlous:

    Hai Bieb, voor de gemak maar even vergeten dat je je zus zaterdag nacht heb lopen bellen! (Voor jullie informatie, het was 4.15am haar tijd dat ze mij belde. Half dronken en lopend op straat met de meiden, hihihi) Maar was wel honoured dat je mij ging bellen en niet Mam!! In ieder geval. Ben naar je foto's aan 't kijken. WAUW!!! En over je baantje, heb je al geprobeerd bij de Sheraton, die hebben ook een kids club!(Je weet t nooit)1 tip; Zeg geen nee tegen die gast met wie je maybe naat tasmanie kan, want Darwin moet ik eerst zien voordat ik t geloof (als je begrijpt wat ik bedoel [want al zijn ze dan van steen.... huizen hebben ook gevoel hihihi!]je weet dat nee altijd op t allerlaatste moment komt). Meer zeg ik er niet over. Ga nu weer naar mijn bed (uch, uch)Mag van de dokter pas maandag naar Hannah toe (snik, snik) Ik zal je een foto sturen zodra ik een goeie heb. Spreek je gauw!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Maart 2006 - 13:25

    Me Again:

    P.s. op die foto met jes zie er wel uit alsof t zaterdag nacht was (if you know what I meen...... if not let me spell it for you... P I S S E D) hihihi. Wou dat ik t ook was, maar ja, er moet toch iemand ziek in bed liggen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Maart 2006 - 09:38

    Mam:

    Keek even anar die foto's maar de Nederlandse dames moeten het daar vast goed doen!
    Good looking bunch, so to speak. En die pannenkoeken, wel heel exotisch hoor. Zit je in Ozzie, ga je pannenkoeken eten. :) Morgen is het Paddy's Day en ik weet zeker dat ze dat Down Under ook vieren, dus veel plezier en niet te veel 'Kiss me I'm Irish...'.
    Ik ga naar de ambassadeur, ook leuk.

    kus,
    Mam
    PS Jammer dat jullie er zondag niet bij zijn. Nu kun je me alleen maar plagen en niet een dikke kus geven. Snik!

  • 19 Maart 2006 - 12:55

    Nichie:

    HEy Bieb!! Effies een berichtje van je alllerliefste nichie, haha!! Hebben elkaar net uitgebreid gesproken, dus heb ik niks meer te vertellen. NOg veel plezier en welterusten!!
    Kisses and greets AMy(ben alvast aan het oefen voor volgedn jaar:))

  • 19 Maart 2006 - 15:18

    Loes Bergman:

    Hoi Bieb,

    Vanwege het tijdsverschil ben ik natuurlijk al te laat, maar toch: van harte gefeliciteerd met de 50ste verjaardag van je moeder. Wel erg gek dat je er vanavond niet bij kan zijn. Maar gelukkig is er telefoon en mail e.d. Af en toe denk ik, laat ik weer eens kijken of Bieb nog wat heeft geschreven en merk dan dat je het daar goed naar je zin hebt. Op je strandverhalen zijn we natuurlijk erg jaloers, hier wordt het geloof ik nooit meer voorjaar!!!
    Veel succes verder en blijf maar lekker genieten.

    Groetjes en een knuffel van Henk en Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 93329

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: