Surf chick! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Surf chick! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Surf chick!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

20 Maart 2006 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hoe gaat t?? Met mij alles goed!! Alweer een week geleden geloof ik dat ik m'n laatste berichtje schreef, dus tijd voor een nieuwe!! :)

Afgelopen week op uni was weer leuk. T wordt wel steeds ietsie drukker, maar dat hoort erbij heh? Zoals opie zei dat ik wegging...wel hard studeren heh? :) Ik ben vandaag eigenlijk vrij, maar ben toch maar naar uni gegaan om wat dingen te doen en er is vanmiddag een bbq en daar wilden we ook wel graag heen.

Vorige week woensdag kwam Gerald bij ons eten. Een vriend van Therese uit Oostenrijk. We hadden Indian tonight gemaakt, erg lekker! Dat hadden we ook bij Jes&An gegeten en dat was zooo lekker dat ik t nu zelf ook steeds maak. :) Gerald heeft een auto, dus hij kwam mij op school ophalen zodat ik niet 2 uur op de bus hoefde te wachten. Maar goed, dat was dus wel een gezellig avondje.

Vrijdag had ik een uurtje les en daarna heb ik thuis m'n spullen opgehaald en ben ik naar Janneke gegaan. Heerlijk met Janneke, An en Jes aan het zwembad gelegen en gezwommen. Was ook erg leuk. Zaterdag ging ik met Janneke, Aike, Emma en Karin naar Byron Bay, dus vrijdagavond ben ik naar huis gegaan om m'n spullen op te halen en toen weer terug naar Janneke. Daar hebben we met Jes, An en Emma nog een filmpie gekeken en toen lekker naar bedje, want we moesten om ongeveer 8uur bij Janneke thuis weg om naar Byron te gaan! Was echt raar..een weekendje weg en An en Jes gingen niet mee!!

Aike en ik waren vrijdag nog even bij Yahoo autogebeuren gaan kijken, want Emma dacht dat t niet helemaal te vertrouwen was, maar we besloten om daar toch de auto maar te boeken. Zaterdagochtend gingen we dus daarheen met z'n 4en [we moesten karin nog in Southport ophalen] en Emma d'r board. Ze gingen op zoek naar de auto en t duurde al eventjes..we dachten wel oh, ooooh...Maar dachten ook dat t vast wel goed zou komen. Komen ze na ongeveer een half uur terug met de mededeling dat de remmen van de stationwagon stuk waren, die konden we dus niet meenemen. Zij weer op zoek naar een andere auto, kwamen ze met zo'n doodnormale auto aanzetten. Dus wij zeiden al..tja...5 mensen en een surfboard, dat gaat toch niet passen?? Nou, ffies passen en meten met Emma d'r board en toen hadden wij een manier gevonden, maar die vond die man helemaal niks. No, no...if you do it like that you'll die!! You'll die! You won't be able to see anything, you'll die!! Hij had ook wel een oplossing...het bord op onze schoot en dan een stuk uit t raam laten steken. Vonden wij ook niet zo'n goed plan, maar als ze ons korting zouden geven, dan wilde we dat wel doen. Nou, ze wilden ons dus geen korting geven en toen wij zeiden dat ze dan een grotere auto moesten vinden, dat we wel een busje mee wilde nemen ofzo toen kwam ie later terug en zei ie..tis zaterdagochtend en heel druk, dat kunnen we niet doen. The deal is off..Dus wij waren onwijs pissig en zijn toen maar weg gegaan.

Dus op naar een ander autoverhuur bedrijf in Surfers, waar ze vrijdag ook hadden gezegd dat ze een busje voor ons hadden. Was maar 10 dollar meer dan bij dat andere bedrijf, dus wij t snel regelen, want dan konden we ein-de-lijk weg. Dus toen waren we (2uur later dan gepland) eindelijk onderweg!! Eenmaal in Byron Bay aangekomen hebben we snel boodschappen gedaan en ingecheckt in de hostel [we hadden een eigen kamer met z'n vijfen!] en toen moesten we haasten voor onze surfles. De man in t busje was echt suuuper vaag, dus wij dachten al een beetje..mijn hemel..wat is dit..??? Hij zat te vertellen dat we naar Ballina gingen, want dat was rustig en kleine golven, makkelijker voor de eerste keer. Eenmaal daar aangekomen was t een baai en wij dachten echt allemaal..ehhh, waar zijn de golven??? Hoe kunnen we hier nou surfen?? Janneke met d'r grote mond zei dat dus ook tegen die man en dat heeft ze geweten...haha! Hij ging haar de golven laten zien en elke keer als ie een grapje ofzo ging maken was zij de pineut. :) Na eerst wat uitleg en op t strand oefenen gingen we t water in. En we konden gewoon allemaal gelijk op dat bord staan!!! Het was best vermoeiend, maar zoooo ontzettend gaaf! En die golven..nou, enough of a wave for us! :) Dus dat was echt super gaaf en we waren helemaal enthousiast. We zeiden al gelijk dat we ons eigen board wilden en dan lekker vaak wilden surfen enzo. We waren allemaal zooo enthousiast. :)

Na de les gingen we naar de hostel..ffies omkleden en dan eten. Aike en Emma zouden ffies naar the bottleshop gaan om wat te drinken te halen..op een gegeven moment duurde t wel heel lang...De auto startte niet!! Vanalles geprobeerd met startkabels en de auto duwen [natuurlijk stonden er in no time 5 jongens om hun heen om hen te helpen..:)], maar niets werkte...Het autoverhuur bedrijf wilde ook niets doen. Die vroegen alleen of als ze de sleutel in t contact deden en dan de sleutel omdraaide of er dan wat gebeurde. Tja, nee dus!!! Dat hadden we wel geprobeerd! We besloten onze avond niet te laten verpesten en Aike en Emma zijn naar the bottleshop gelopen en toen lekker onze burgers op de bbq gelegd en lekker gegeten, wat gedronken en gezellig gekletst. De tafel achter ons zat ook vol met Nederlanders, dus daar ook nog ffies mee gepraat. Daarna gingen we uit. We gingen naar een tent die cheeky monkeys heet. Iedereen schijnt daar op tafels te dansen enzo...nou, dat was ook zo! :) Maar t was echt super gezellig..De hele avond gedanst [ja, ook op de tafel..shame on us!:)] en t was heel erg leuk. Om een uur of 2 gingen we naar huis, want we hadden de volgende dag om kwart over negen weer een surfles!

Volgende ochtend hadden we allemaal onwijze spierpijn en waren we een beetje moe, maar toch op weg naar de surfles. Toen we bij dezelfde plek als zaterdag aankwamen bleek t dat er daar maar hele kleine golven waren. Hij vroeg dus wat wij wilden, daar of naar een echt strand. Tja, wij wilden natuurlijk stoer kunnen vertellen dat we op ECHTE golven waren wezen surfen, dus wij gingen voor t andere strand. Eerst gingen we naar een strand, maar daar was t echt te rough. Stonden we daar, kwamen er allemaal dolfijnen voorbij! Echt zooo leuk om te zien!!!! Hadden we t over, zegt Janneke ineens...'heeey, ik zie haaien!!!' Wij allemaal lachen, dat waren dus de dolfijnen, hahahahaha! :) Daarna gingen we naar t andere strand en daar was t ook wel vrij wild, maar daar gingen we dus surfen. We kregen een iets kleiner board dan de eerste dag [is moeilijker] en hadden natuurlijk die wilde golven, dus t was onwijs moeilijk...in t begin bakte ik er echt helemaal nix van. Kon niet staan of nix..Maar uiteindelijk [na wat tips van de instructeur] ging t stukken beter en kon ik weer staan en zelfs m'n eigen 'wave catchen', haha! Met een zetje was t natuurlijk nog wel makkelijker, maar t was wel heel gaaf. Alles deed zeer en m'n arme knietjes zijn helemaal rood [m'n handen trouwens ook], maar t was wel suuuper gaaf!!! Wij zijn dus helemaal 'hooked' en ondanks dat alles zo zeer deed wilde ik nog steeds heel graag weer surfen en nog niet t water uit. :) Was dus een suuuuper experience! Toen we klaar waren moesten we natuurlijk weer t autoverhuurbedrijf enzo bellen. Wat een gedoe zeg! Zij wilde niets voor ons doen, maar wij wilden er natuurlijk niet voor betalen. Uiteindelijk hebben zij de australische wegenwacht voor ons gebeld en die kwam kijken. De accu was t oud en helemaal naar z'n grootje. Met een kickstart kon ie wel weer gestart worden, maar dan konden we niet meer stoppen, want dan zou ie weer niet aan kunnen. Eigenlijk moest er een nieuwe accu in, maar daar wilde t autoverhuurbedrijf weer niet voor betalen. Die zeiden dat wij dat maar even voor moesten schieten. Ja, daaa-haaag! En t niet meer terug krijgen zeker! En die man zei elke keer maar tegen Emma..en als je nu de sleutel in t contact doet en de sleutel omdraait, doet ie dan niks??? Uiteindelijk zei de man van de wegenwachten (die stond gelukkig aan onze kant en was heel aardig) dat we anders maar ffies moesten gaan eten enzo en nog doen wat we wilden doen in Byron en dat we um daarna konden bellen en dan zou ie de auto voor ons starten en konden we daarna gelijk naar Surfers rijden. Hij ging ons ook nog ffies helpen met tanken, omdat we de auto natuurlijk niet uit mochten zetten. Echt een hele aardige man! Byron is trouwens een super leuk stadje! Hele leuke winkeltjes en t strand is echt zooo mooi!

Ondanks de auto was t dus een suuuuper weekend! Echt heel gaaf! Foto's zal ik snel online proberen te zetten. Helaas geen foto's van mij op m'n board, want we lagen natuurlijk allemaal in t water. Volgende keer nemen we les waar An en Jes de vorige keer waren geweest, want daar maken ze ook foto's van je. :) [en dan moeten An en Jes ook mee natuurlijk!!! :)] Ow, dat ze de auto inleverden, was die man trouwens super bijdehand en heeft niet eens sorry gezegd of wat dan ook. We krijgen ook geen geld terug voor al t wachten en whatnot, helemaal nix. We zijn dus zwaaaaar pissig op die mensen en gaan daar dus ZEKER geen auto meer huren. Volgende keer wordt t gewoon Europcar!

Dat ik gister thuis kwam was ik natuurlijk suuuper enthousiast, dus iedereen al m'n verhalen verteld, was echt leuk! Jes gebeld en iets van 3 kwartier met d'r aan de telefoon gehangen om bij te kletsen, haha! Ja, ik was tenslotte wel 2 hele dagen weg geweest! :) Nee, das wel gek...zo gewend al om alle leuke dingen met hun te doen, dat t gewoon gek is als ze er niet bij zijn! Dus als jullie die lezen....volgend weekend moeten we maar weer wat leuks doen, ok?? :) Vandaag ga ik op school wat dingetjes doen en straks komen Jes en An en gaan we naar die bbq, wordt vast leuk! Ik kan alleen helemaal niets meer door de spierpijn. Surfen is denk ik the beste training ever...ik kan amper een glaasje drinken inschenken, dat doet al zeer!!! Maar goed, dat gaat vast wel weer over! Ennnn, tis t wel waard! Wat een suuuuper gaaf weekend! Die meiden zijn trouwens ook allemaal super aardig en gezellig! En ja, ze waren allemaal nederlands, haha! Erg heh? :)

Nou lieve allemaal, ik hoop dat mam d'r feestje leuk was...tell me all about it! En ik wil natuurlijk foto's zien! [maar daar zou mam voor zorgen...en marjolein ook trouwens! :)] Echt leuk dat je belde Marjolein&Trudi en Stach, Amy en Joanie!!! Zoooo leuk om jullie weer te spreken!!! En natuurlijk ook leuk om jou ffies te spreken mam,ookal was t maar kort! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad en dat je t heeeel leuk vond dat Mar&Stephen er waren, maar dat zal vast wel. Zolang jullie me allemaal maar gemist hebben, want anders word ik boos hooooor! Haha, grapje!!! Ow en Loes (als je dit leest) bedankt voor t lieve berichtje online! leuk om wat van je te horen!! En tja, de rest natuurlijk ook allemaal bedankt voor alle mailtjes en berichtjes! Keep it up, ik vinnut heel leuk om van thuis wat te horen!!!!

Nou, tot t volgende bericht maar weer!!! Miss you lots!

Dikke kusssss,

SURF CHICK Beebs :)



PS Deze keer staan m'n foto's ECHT op www.bieb.mijnalbum.nl :)

  • 20 Maart 2006 - 07:02

    Carolien :):

    Hey Bieb!
    Nog erg veel last van de spierpijn??
    Ik zit nu maar achter de computer, was al wakker en werd gebeld dat ik pas kwart voor 11 naar school hoef ipv 9 uur, dus moet me nog even 2 uurtjes gaan vermaken!:)
    Leuk dat je zo blij was met de foto's, binnenkort zal ik er nog meer op internet zetten en de site doorgeven! Dan kun je ze nog eens allemaal bekijken.
    Veel plezier weer en tot het volgende berichtje dan maar!:)
    dikke kus Carolien

  • 20 Maart 2006 - 10:43

    Fleur:

    Hi Bieb,
    Ik ben een dag te laat maar nog gefeliciteerd met de 50e verjaardag van je moeder! Ik heb thuis geen internet en kon pas nu op mijn werk ff naar je site. Het klinkt allemaal super, dolfijnen, surfen.. Je vermaakt je daar wel he! Hier is het nog steeds koud... Bren en ik hebben ons gister maar getrakteerd op een lunch in de 'warme'Bakkerswinkel! Het is nog steeds erg fijn daar. Je krijgt de groetjes van Bren, die ligt nu ziek in bed...

    Have fun down under!

    Kus, Fleur

  • 20 Maart 2006 - 13:32

    Marjolein:

    Haai!
    Zo te lezen was het surfen dus errug leuk :) Gisteren was het ook heel erg gezellig... En natuurlijk hebben we je ook gemist hoor :) Was helemaal vergeten om een mooie sara te maken voor je moeder... Je had er natuurlijk ook een gemaakt toen mijn moeder 50 werd! Maar ze vond het helemaal niet erg dat ik er geen een gemaakt had :) hahahaha
    Maar als het goed is heb je al een aantal foto's gezien van het feest, carolien had gelijk een aantal foto's verstuurd toen we thuis waren... Deze gebruikelijke foto met alle nachten samen is ook weer gemaakt.. Alleen daar sta jij nu niet bij!
    Maar vond het trouwens ook heel erg leuk om je weer even te spreken vrijdag :) Belle en het beest was iig super... Alle hoofdrolspelers deden mee, we hadden geen een invaller. Dus carlo deed ook gewoon mee hahahaha maar ja was iig een errug leuke musical!
    Maar eh tot spreeks weer!

    Kus marjolein

  • 20 Maart 2006 - 15:12

    Marlous:

    't feest was echt super saai (nee hoor, grapje). Je hebt echt wat gemist. 't was echt heel gezellig! Mam was echt heel blij dat wij er ook waren, maar ik denk dat ze't stiekem al hoopte. oma en opa waren meer verbaast om ond te zien dan mam. hihi! yvonne en aideen waren er ook en annegien en hessel en jolanda en herman dus t was heel gezellig. Yvonne en aideen gingen als laatste weg(de ieren hebben t in hun bloed als er drinken is dan blijven ze [yvonne moest rijden]dus aideen heeft samen met mam en mij de cafe leeg gedronken van de wijn). we konden vanochtend niet zo goed opstaan (hihi! I blame Stephen). Ik heb ook foto's maar ik kan niet downloaden in mijn e-mail want mijn computer is een beetje raar. Je kent 't wel. Nou in ieder geval, je bent weer op de hoogte van de laatste gossip. Ik zal je als weer thuis ben even e-mailen en update on hannah want daar gaan we morgen middag naar toe. Spreek je gauw weer. Dikke kus van je grote zus. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Maart 2006 - 15:29

    Annemiek:

    Hoi lieverd,

    Officieel tot de stand der ouderen verheven... Je kunt t allemaal gaan zien in het virtuele fotoalbum dat ik momenteel aan het opladen ben.
    Niet alle foto's zijn voor publicatie geschikt...
    Wat hebben jullie een leuk weekend gehad. Ik dacht wel dat je surfen erg leuk zou gaan vinden. Super dat er een groep meiden is waar je zo goed mee op kan schieten. Het lijkt me wel erg leuk ook dat je op school bbq en zo. Toen wij in Australie waren viel het ons al op dat bij veel beaches speciale bbq plaatsen zijn aangelegd. Die Ozzies zijn echt buitenmensen.
    Ga lekker door met je studie en veel (surf) plezier.
    En vooral veel kussen.

    :) Mam

  • 20 Maart 2006 - 20:08

    Maartje:

    Heej Bieb,
    Wat cool dat je bent gaan surfen daar, lijkt mij ook erg leuk! En dolfijnen gezien, super! Leuk dat je t zo naar je zin hebt! Hier gaat ook alles goed, druk bezig met mn afstudeeronderzoek! Nog bedankt trouwens voor je kaartje :)! Have fun!
    Kus Maart

  • 21 Maart 2006 - 17:28

    Je Liefste Nichie:

    HEy!! Zo te lezen wa t surfen wel cool. Het feesie van je moeder was echt hartstikke leuk. Ik ag met Amrlous en stephe nmailen in het engels!! JA, je leest het goed, in het engels. HE ner al eentju gestuurd.
    Kisses van je allerliefste nichie(haha)
    AMy

  • 23 Maart 2006 - 03:32

    Janneke:

    Hoi hoi
    Kom je morgen bij me eten, voordat we naar de film gaan?? Ik beloof je geen bbq met saus, maar wel iets anders uit mijn kookboekje...
    doei, ps kan dus nog steeds niet bellen!! oh en voor de lezers thuis....ik heb helemaal geen grote mond ;) X

  • 23 Maart 2006 - 18:39

    Opa:

    Lieve Bibi,
    Ik ben samen met Hilda aan het computeren. Dikke kussen en groeten van opa.

  • 25 Maart 2006 - 04:45

    Bieb Zelf:

    Ow, staan nu ook foto's van uni op m'n foto site..zijn weliswaar de foto's van Jes, maar toch..:) Kusje

  • 25 Maart 2006 - 18:52

    Carolien (nog Een Keertje):

    Hey Bieb,
    Je nieuwe foto's zijn ook erg leuk!!
    Ik heb trouwens nu ook een site aangemaakt op mijnalbum.nl en daar mijn foto's van de verjaardag van je moeder en van ons beautyweekendje op gezet. Dacht dat je het wel leuk vond als jij (misschien ook nog anderen vd fam) die wilde bekijken!
    De site is: www.-carolien-.mijnalbum.nl
    Er zitten erg leuke foto's tussen, dus veel plezier ermee! :)
    Groetjes en veel liefs
    Carolien

  • 30 Maart 2006 - 18:54

    Jeffrey:

    Hi Bieb!
    Nu al meer dan een week geen nieuwe verhalen. Je bent toch niet aan het studeren!? Hier begint het langzaam aan lente te worden. Het is al 12 graden! Waar je niet blij mee kunt zijn.
    Het feest van je moeder was inderdaad heel gezellig, alleen had ik een beetje moeite met wakker blijven. Ik was die ochtend net terug van een "dagje" Londen. Vrijdagavond weg met de bus en zondagochtend weer thuis. Was wel heel erg leuk. Heb je Stacha's epistel al ontvangen? Ze heeft er erg haar best op gedaan.
    Nou, groeten en kussen van ons allen,
    Jeffrey

  • 31 Maart 2006 - 18:50

    Amy:

    Zorry voor mn type foutjes. Was een beetje gehaast.Hoop dat je het kon volgen. Vandaag is het schoolvoetbaltoernooi begonnen. Ik heb gekeept. 2x 1-1!!!
    Greets en Kisses Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 93325

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: