Hiloe! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Hiloe! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Hiloe!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

24 April 2006 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Hoe gaat het daar? Hier alles goed! [jeetje, dat wordt ook afgezaagd heh? :)] Ik was vorige week naar Sydney en het was echt suuuuper gaaf! Maar ik zal eerst bij het begin beginnen sinds ik de laatste keer had geschreven, hihi!

Die vrijdag wilde Janneke en ik een keertje iets anders doen...we gingen dus met de bus naar Currumbin en besloten om, na een bezoekje aan de chocoladefabriek (wat meer gewoon een winkel was), naar Honeyworld te gaan. Nou, anders was t wel! We hebben er wel onwijs om gelachen en veel foto's gemaakt. Ik denk dat ik het daar verder maar bij moet laten, want ik kan gewoon niet uitleggen hoe apart het was, haha! Enne, mam..dat Janneke het had over onze nieuwe vrienden. Wij hebben die dag besloten om een wine and dinner club op te richten voor onze vrijdag avonden..Dan eten Jessica, Annemarike, Janneke en ik toch vaak samen, dus konden we wel mooi een wine and dinner club oprichten vonden wij...Wij hadden dus iedereen gesmst, maar vonden dat er iets te weinig mensen waren. Toen hebben we nog wat vrienden bedacht..:) We zagen een man in de bus met hele hoge sokken met daarin wat 'spulletjes', die hebben we Brody genoemd..En tja, Donna was een oude bekende, he Janneke??? Haha!

's Avonds ging ik met An en de buren uit en na d'r werk kwam Jes ook nog, dus dat was gezellig! Daar weerres geslapen en zaterdag ffies naar Pacific Fair en toen naar huis. 's Avonds heerlijk languit op de bank [ik had last van m'n rug] 'What women want' gekeken en zondag ook de hele dag op de bank gelegen ivm m'n rug. 's Avonds gingen we naar Fisho's en ook dat was natuurlijk weer gezellig. Ik ging er met Elise en Victoria heen en later kwamen Annemarike, Jessica, Janneke en Karin ook. :) Toen ook besloten om zeker weten naar Sydney te gaan en dat vervolgens maandagavond geboekt. Ja, lekker laat, want we gingen vrijdagavond al weg! Haha!

Die week verder geloof ik niet zo heel veel bijzonders gedaan, natuurlijk gewoon naar school enzo en woensdag (dat is dan weer wel de moeite waard om te vertellen!) met Karin en Janneke naar Robina om daar jaja...Poffertjes en een broodje kroket te eten!!! Was echt heel slecht! Eerst hebben we een broodje kroket gegeten en daarna een portie poffertjes! Maar ik heb dan ook 's avonds niet echt meer gegeten, haha! Was echt zoooo lekker! Dus we hebben er ontzettend van genoten! :)

Vrijdag ging ik dus naar Sydney. Onze vlucht was pas om eh..half 7, maar we gingen al om 1 uur thuis weg, door de geweldige bussen bij Metro. We vlogen vanaf Gold Coast airport en dat is zoooo klein dat er ook echt niets te beleven is. We hebben dus een beetje thee gedronken enzo en wel gezellig gekletst. Tijd ging toch wel sneller dan we verwacht hadden en toen zaten we dus ECHT in t vliegtuig naar Sydney! Tis ook zo raar, tis net alsof je met de bus gaat ofzo. Ze scannen je boarding card en ja, je tas moet door de security enzo, maar verder vragen ze niet eens om je paspoort ofzo. Iemand kan dus makkelijk met mijn boarding card er vandoor gaan...Maar goed, dat was gelukkig niet gebeurd en iets meer dan een uurtje later vlogen we boven Sydney. Zooooveel lichtjes enzo, echt mooi!!!!

In Sydney aangekomen stond de familie waar Elise en ik bij gingen logeren (beste vrienden van Elise d'r vader) ons op het vliegveld op te wachten. Victoria ging bij mensen uit Peru logeren [komt zij ook vandaan], maar kwamen haar niet ophalen, dus moest zij met de trein en taxi en whatnot daarheen...Die mensen namen ons mee uiteten in een wijk die Paddington heet. Ontzettend leuke huisjes enzo, heel schattig allemaal! En het eten was heeeerlijk! Ik had lamskoteletjes en het was lang geleden dat ik zo luxe had gegeten!!! :) Daarna gingen we naar hun huis en het is zooo'n mooi huis! Ze lieten onze kamer zien [we hadden ook een eigen badkamer!!!] en daarna namen ze ons mee naar het dakterras. Wauw! Het uitzicht daar, echt zo mooi! Ze kijken uit op de rivier en de stad en de brug..het was al donker, dus al die lichtjes enzo..we hebben daar een half uur gestaan! :) Daarna lekker naar bed, want de volgende dag wilde natuurlijk veel doen!

En dat hadden we ook gedaan! Zaterdagochtend stond er een heerlijk ontbijt op ons te wachten met vers brood enzo en daarna Victoria gebeld om met haar af te spreken. Toen vertelde ze al t eerste geweldige verhaal...ze hadden gezegd dat ze een matras ofzo mee moest nemen, maar ze had geen luchtbed en met d'r matras in t vliegtuig...haha! Dus toen had ze niets om op te slapen..iedereen zou dan voor de bank kiezen, maar Victoria niet..zij en de mensen waar ze logeerden vonden het de normaalste zaak van de wereld om een matras van de straat te halen (ja, je leest het goed!!!), waar zij dan op kon slapen. Toen ik zei dat dat toch hartstikke vies was, vond ze dat ik absoluut geen gelijk had. Mensen hadden dat toch gewoon op straat gezet zodat the council het kwam ophalen...Ja precies!! En het stond waarschijnlijk op straat met een reden!!! Maar goed, dat soort dingen doet Victoria dus zonder er ook maar enigzins moeilijk over te doen! :)

We hadden met haar in de stad afgesproken en Elise en ik namen de ferry naar de stad. Een kort ritje, maar ontzettend leuk omdat je langs the opera house en bridge komt enzo. Eenmaal in de stad zelf gingen we eerst naar 'the Rocks' het oudste gedeelte van Sydney..Was ontzettend leuk en er was ook een markt met allemaal leuke stalletjes. Daar vond Victoria de eerste persoon met wie ze Spaans kon spreken en als ze de kans heeft, dan doet ze dat ook! Vervolgens gingen we naar the Botanical Gardens, het seizoen is een beetje af, dus er waren niet zo heel veel bloemen (eh..ja, dat had ik me nog niet bedacht totdat An me daarop wees..haha! Ik dacht alleen maar, goh...in Brisbane was het toch stukken mooier!). Maar er was een gedeelte waar de bomen echt he-le-maal vol zitten met vleermuizen! Echt niet normaal meer, zoveel! Je kan je dat bijna niet voorstellen, dus ik heb er maar even wat foto's van gemaakt..die staan binnenkort dus op m'n foto site...:) Was ook een heel leuk meertje enzo en we hebben daar dus heerlijk gewandeld en geluncht. Daarna hebben we even de winkelstraat bekeken en heb ik een leuk jasje gekocht, omdat we het maar ontzettend koud vonden in Sydney. Het was nogal winderig en ik had het best koud de hele tijd! Dat waren we niet meer gewend na een paar maanden aan the Gold Coast! Daarna zijn we nog naar Darling Harbour geweest, dat is vooral 's avonds super leuk met ontzettend veel lichtjes enzo. We hebben daar een kopje koffie gedronken en daar waren allemaal heerlijke banken. We waren doodop na al dat lopen door de stad en we waren dus erg blij met een lekkere bank. Victoria was er wel heeeel erg blij mee, die ging namelijk lang uit op de bank liggen en viel zelfs in slaap!!!

Vervolgens namen we vanaf Darling Harbour the ferry terug en gingen we ffies in bed opwarmen en daarna een heerlijk warme douche, ons omkleden en weer naar de stad. Victoria was te moe, maar wij vonden dat we op onze zaterdagavond in Sydney toch wel wat moesten gaan drinken. We waren naar een ontzettend leuke bar gegaan, wederom met heerlijke banken en een open haard enzo. Je raad t al, we zaten dus naast de open haar! :) Het was zo anders dan hier! Alle mannen waren in pak en iedereen was echt 'dressed up'. Heel wat anders dan hier, waar iedereen op z'n slippers loopt en zomerse jurkjes en rokjes enzo. Was dus wel een keertje leuk! We hebben het niet zo heel lang vol gehouden, dus gingen op tijd naar huis, maar dan konden we de volgende dag tenminste nog wat leuks doen en waren we niet zo brak.:)

Zondagochtend stond er een heerlijk paasontbijt op ons te wachten. Croissantjes, warme broodjes, zoete broodjes..alles! Met de hele familie dus aan tafel gezeten en genoten van een heerlijk ontbijt. Het was een beetje als thuis! Gezellig met z'n allen kletsen en lekker lang ontbijten. :) Er werd daar zo goed voor ons gezorgd!!! Daarna had Sacha (het zoontje van die familie, hij is 11) een treasure hunt voor ons georganiseerd. Hij had een kaart van het huis gemaakt en overal clues verstopt. Die moesten wij dan zoeken en uiteindelijk kwamen we bij de treasure uit. Z'n ouders deden ook mee en het was echt zo grappig! Die deden heel fanatiek en daardoor Elise en ik ook. We renden als gekken door en om het huis en waren elkaar aan het duwen en alles om maar als eerste de volgende clue te pakken te krijgen! Er zat er eentje op de hond en die werd helemaal gek dat we om hem heen aan het rennen waren. Uiteindelijk had ik (natuuuurlijk) gewonnen en the treasure was een doosje met allemaal chocolade eitjes en paashaasjes erin. Die hebben we vervolgens gedeeld en toen zei die man dat hij naar de winkel moest en of wij een ritje in de auto wilden. Dat wilden wij wel, want het is een hele mooie cabrio. :) Hij ging langs de kust rijden en op alle mooie uitzichtspunten stoppen. Echt prachtig! Heel veel foto's gemaakt, want elke keer leek t nog mooier dan de vorige keer! :) Daarna hadden zij een paas lunch bij vrienden en gingen wij met de ferry naar Manly beach, waar we met Victoria hadden afgesproken. Na een heerlijk tochtje met de ferry waren we daar [nogal koud] en dachten we heerlijk op het strand te gaan liggen...maar die wind was zo koud! Ik wilde perse bruin worden dus lag daar te kou kleumen in m'n bikini, Elise die deed daar niet aan mee en lag dus met d'r vest en alles op het strand! :) Victoria ging gewoon nog een half uur ofzo in de zee zwemmen, maar daar vond ik het toch echt te koud voor!! Na een heerlijk kopje koffie voor hun en thee voor mij (nee, ik lust nog steeds geen koffie!) gingen we weer met de ferry naar huis. Victoria was wederom te moe om wat te doen, maar Elise en ik zijn uiteten gegaan in Darling Harbour. Dat was super leuk, uitzicht op alle lichtjes en lekker eten! :)

Maandag gingen we naar Taronga Zoo, wederom met de ferry. Duitse Jess was ook in Sydney en daar hadden we mee afgesproken. Ook met Victoria, maar omdat de batterij van haar telefoon leeg was en ze overal te laat was etc zagen we haar uiteindelijk pas om 4 uur 's middags toen we bijna weer naar huis gingen! Maar de Zoo was erg leuk! Je mag voor een paar dollar het hok van de koala's in en dan kan je van heel dichtbij foto's maken. Dat was echt leuk!! En verder kangaroe's etc etc gezien. Was een heel leuk dagje, maar 's avonds waren we zo moe van alles wat de afgelopen dagen hadden gedaan dat we maar lekker thuis bleven. Die mensen waar we logeerden hadden voor ons allemaal Indian take away gehaald, dus dat was erg lekker! 's Avonds scrabble met Sacha gespeeld en toen lekker op tijd naar bed. Uiteindelijk gingen we pas laat slapen, want nog uren gekletst, maar was een rustig avondje. De volgende dag 's ochtends ook een beetje rustig aan gedaan en daarna gingen we shoppen. Isabelle zei dat je in Oxford Street super leuk kon winkelen, dus wij naar Oxford Street...Eh, dat konden we eigenlijk niet echt betalen! Maar het was heel leuk om daar rond te lopen en naar de winkels te kijken en een enkel dingetje gevonden dat we konden betalen, haha! We gingen ook nog eventjes naar Paddington, want dat hadden we alleen in het donker gezien en dat was zooo schattig! Hele leuke straatjes enzo, het was een stukje lopen, maar zeker de moeite waard! Daar ook heerlijk een kopje koffie gedronken en toen naar huis. Ze hadden een feestje, dus daar waren wij ook bij. Ze hadden ont-zet-tend lekker gekookt, dus daar heerlijk gegeten en toen met de kinderen monopoly gespeeld, haha! Ze hadden me natuurlijk dik ingemaakt, maar het was wel gezellig.

Woensdag was ons laatste dagje, maar misschien wel m'n leukste dag!! Victoria ging wat doen met de mensen uit Peru, maar Elise en ik gingen eerst naar the Opera House, die hadden we wel gezien, maar nog niet van dichtbij. Daar heel wat foto's gemaakt en een kopje koffie (ik dus thee, haha) aan het water gedronken. Was ein-de-lijk een beetje warm, dus heerlijk in het zonnetje, aan het water..opera house achter ons en uitzicht op de brug. What more do you want eh? Na nog ffies in het parkje te hebben gezeten gingen we met de ferry naar Watson Bay. Daar waren we al eens langs gekomen en zag er wel leuk uit. Maar het was nog leuker dan we dachten! Het is het eerste vissersdorpje van Australie en er lagen allemaal bootjes aan de kant van het water en er waren ontzettend leuke straatjes enzo. Daar eerst een beetje rondgelopen en toen gingen we naar the cliffs. Daar kon je omhoog lopen en dan had je een uitzicht...wauw!!! Aan de ene kant zag je de oceaan en aan de andere kant de rivier en de stad enzo..echt suuuper mooi! We hebben daar dan ook een tijdje met open mond staan kijken. En elke keer als je we ons omdraaiden probeerden we te kiezen welke kant we het mooist vonden. Het was echt suuuper! Daarna daar lekker geluncht aan het water en met de bus naar huis. Eventjes naar het strand bij het huis (ja, ze hebben een prive strand voor de paar huizen daar) en daarna op het dak terras met een kopje thee de zonsondergang bewonderd. Was echt suuuper mooi! Daarna moesten we wel een beetje haasten om snel met de ferry naar de stad te gaan en vanaf daar met de trein naar het vliegveld. We konden deze keer niet gebracht worden, want die mensen waren die ochtend vertrokken naar Fiji!! *jaloers* Op het vliegveld kregen we heel schattig van Victoria een kangaroe knuffeltje om ons te bedanken voor de leuke tijd en toen naar huis.

Eigenlijk was het ook wel weer lekker om thuis te komen, het voelt nu echt als thuis en dat ik alle high rise in Surfers weer zag dacht ik: 'Home, sweet home...' Donderdag eerst lekker rustig aan gedaan en 's avonds ging ik naar An en Jes, die had ik alweer meer dan een week niet gezien, dus dat was erg leuk!! :) Jes d'r nichtje was een paar daagjes bij hun logeren en die zou al weg zijn met d'r verjaardag, dus die had allemaal ballonetjes opgehangen in huis voor Jes en een taart gebakken. :) We hadden lekker pannenkoeken gegeten en daarna zouden we wat gaan drinken in Surfers. We waren alleen allemaal zo moe dat ik uiteindelijk aan de bar stond en 3 cola light en een red bull bestelde, haha! En daarna gingen we alweer naar huis.

Vrijdag even naar school geweest en daarna naar An en Jes. Dan kon ik om 12 uur Jessica feliciteren met d'r verjaardag. :) De volgende ochtend had Annemarike voor een heeeerlijk verjaardagsontbijt voor Jessica gezorgd, dus dat was genieten, ook voor ons, haha! Daarna naar Pacific Fair geweest en 's avonds hadden ze hun feestje. Was echt ontzettend leuk! Er waren mensen uit onze klas (nou ja, meer hun klas eigenlijk...) en hun buren en Karin. Was erg gezellig! Manish, een jongen uit India, vertelde Jes van een traditie die zij hebben..als iemand jarig is dan gooien ze diegene het aantal keer van hun leeftijd in de lucht. En daar ging Jes dus..een aantal jongens werden bij elkaar getrommeld en die hielden haar benen en arme vast en ze werd 22 keer de lucht in gegooid!! Ik was eigenlijk alleen maar bang dat ze d'r hoofd heel hard tegen het plafond of de ventilator zou stoten, want ze kwam zo dichtbij, maar het was toch ook wel erg grappig! Later hebben we ook nog ieder in z'n taal Happy Birthday voor haar gezongen...Portugees, Duits (dat was gewoon engels..hmmm...), Frans, Nederlands, Spaans. Jessica zelf had t alleen niet helemaal door..die begon 'Lang zal ze leven' te zingen, wat natuurlijk niet de letterlijke vertaling van Happy Birthday is. We staan nu dus op het filmpje heel hard door elkaar te schreeuwen. Ik wel-gefeliciteerd en Jessica lang zal ze leven. :)

Later gingen we uit en Jessica en ik besloten om het lopen iets leuker te maken en heel hard Nederlandse liedjes te gaan zingen. Ciske de Rat, Rene Froger, Marco Borsato, ze kwamen allemaal voorbij...De volgende dag kwam ik Emma (ook Nederlands) tegen op Australia Fair en die vroeg of wij langs haar huis liepen als we uitgingen...eh, ja..hoezo?? Waren jullie heel toevallig Nederlandse liedjes aan het zingen?? Eh, ja...Had ze ons dus gehoord!! Ze dacht al dat wij dat vast waren, maar goed...we hadden dus wel heel hard gezongen! Ze zei ook dat ze de hele tijd 'ANNEMARIKE...!!' hoorde..En toen moest ik heel hard lachen..wij riepen namelijk naar An 'ANNEMARIKE!!' en dan moest zij 'KOEK-KOEK' zeggen! Ja, het niveau lag inderdaad heel hoog!!

Eenmaal in de stad aangekomen (we hebben geloof ik nog nooit zo lang over die wandeling gedaan...) gingen we eerst eventjes naar Central waar iemand uit onze klas werkt. Helaas was die tent al dicht en mochten we dus geen drinken bestellen. Die jongen had nog wel voor Jes een fles champagne geregeld, dus dat was wel leuk. :) Daarna gingen we naar een club en daar nog een tijdje gedanst enzo, was natuurlijk ook leuk..:) Vervolgens gingen Jes en ik wat eerder naar huis. We wilden eerst over t strand lopen, maar hadden ons al snel bedacht. Ik denk dat het zowaar nog langer duurde voordat we thuis waren dan op de heenweg. Een jongen die ook op het feestje was had ons uiteindelijk namelijk ingehaald. Jes had zulke zere voeten dat ze een heel stuk op z'n rug mocht, haha! Eenmaal thuis gekomen dachten we nog lekker een kopje thee te gaan drinken, maar toen ik boven kwam met de thee lag Jes al te slapen. :) Ik dus nog wel ffies m'n thee gedronken en toen heeeerlijk geslapen!

De volgende ochtend stonk het beneden natuurlijk onwijs naar bier enzo. Jes en ik wilde eerst niet opstaan omdat we dan schoon moesten maken, maar uiteindelijk gingen we toch maar naar beneden omdat we zo'n honger hadden. Het was eigenlijk zo gedaan, alleen die lucht....blehhh!!! Daarna lekker pannenkoeken gebakken als ontbijt en vervolgens Wolf Creek gekeken. Die hadden ze van de buren gekregen. Ik vond t nogal eng! Ik denk ook dat ik niet meer durf te backpacken, haha! Het gaat namelijk over backpackers in Australie..naja, de geinteresseerde moeten hem maar eventjes gaan kijken. Dan begrijp je wat ik bedoel, haha!

Daarna naar huis en toen zag ik eindelijk Therese weerres, die had ik echt amper gezien, dus het was leuk om weer ffies bij te kletsen. :) Vanochtend liep ik de huiskamer in en het was zo'n zooooitje! Echt vies! Eigenlijk was ik een beetje boos, want ik had schoon gemaakt voor ik weg ging, was amper thuis geweest en nu was het weer een gore bende. Maar goed, mam..geloof het of niet. Ik besloot het toch maar schoon te maken. 2 uur later was ik klaar, want ik was echt Cinderella...De vloer was zo goor dat ik op m'n knietjes met een sponsje en doekje de vloer schoon heb gemaakt!!! Alle meubels verschoven, etc etc..Mam, ik word echt volwassen nu heh? Hihi!

Ow, tot slot nog ffies om jullie te laten lachen. Jullie geloven nooit wat er vannacht is gebeurd..IK BEN UIT M'N BED GEVALLEN!!!! En niet zo zachtjes ook...Ik draaide me om in m'n slaap, maar helaas de verkeerde kant op..Ik viel uit m'n bed met m'n hoofd tegen het nachtkastje en m'n rug tegen de ijzeren stang aan de zijkant van m'n bed (het matras is kleiner dan het bed..). Ik heb nu dus een grote blauwe plek en had vannacht ontzettende koppijn..Maar goed, dat was dus weer de actie van de eeuw!!!

Het is wederom een super lang verhaal, dus ik zal er een einde aan breien..Zusje, alvast gefeliciteerd met je boyfriend! Stephen..HAPPY BIRTHDAY! I hope you'll have a great day! I'll give you a buzz to say happy bday!! Fons en Trudi, jullie ook nog en alvast gefeliciteerd!!! Ehm, hoop dat ik verder geen verjaardagen mis..Ow, An en Jes natuurlijk...Jessica nogmaals gefeliciteerd! En An..alvast gefeliciteerd, maar ik realiseerde me gister dat het nog langer duurt dan ik dacht! :) Dus geniet nog ffies van het jong zijn! Gnagnagna!

Nou lieve allemaal, ik mis jullie super! Hou me op de hoogte van alle roddels en verhalen daar, al jullie mailtjes enzo zijn heel leuk! Mam, de tijdschriften waren echt suuuper! Ook An en Jes zijn er erg blij mee geloof ik! Hihi! En iemand die Rozegeur & Wodka Lime kijkt...wat is er gebeurd? Ik zag namelijk in het tijdschrift dat het weer begonnen is en baal ervan dat ik het mis!! :) ATWT volg ik trouw op internet, hihi! Pap, wat gebeurt er in onderweg naar morgen? Of kijk je dat niet meer?? :) Ow, en veel plezier in Parijs voor jullie! 2x, doe maar luxe!

Maar ik ga nu echt stoppen, want het is al zo lang...Tot spreeks allemaal!!

Hele dikke kussen en heel veel liefs,

Bieb!

PS Komt het zien, komt het zien! Foto's van Sydney staan nu op www.bieb.mijnalbum.nl kusss

  • 24 April 2006 - 09:44

    Annemiek:

    Hi lief,

    ja dat is wel weer een superlang verhaal, maar ik wordt door Ierland Toerisme betaalt als ik het lees. Dat scheelt, want in mijn vrije tijd heb ik geen tijd. Moet ik lekker genieten van Parijs enzo.
    Sydney klinkt echt super. Wat is het adres van die mensen dan kan ik daar ook logeren. Ik speel dan ook wel een spelletje treasure hunt of monopoly. Als het maar niet te lang duurt, want ik wil natuurlijk op dat privestrand en daarna in die cabrio. Kun je het even regelen? Zeg maar dat je een supermam hebt en laat maar n fotootje zien dan komt het wel goed. :)
    Ik zal je niet vermoeien met verhalen over Versailles. Dat komt volgende week wel.
    't feestje van Elody was 't feestje van Elody. Precies zolas je dat van hun verwacht. Wel erg kleurrijk en internationaal. Mensen uit Algiers, Zweden, Nederland, Kongo, en eh Frankrijk natuurlijk. Ben vast nog wel een nationaliteit vergeten. Hun personeel is erg talentvol. De Kongolezen deden een aantal gospel songs, werkelijk ongelofelijk mooi.
    Dus je ziet, wij maken ook wel eea mee.
    Maar ik moet zeggen ik ben de laatste tijd niet echt uit mijn bed gevallen... Misschien dat mijn persoonlijke stablisatoren beter werken?
    Ik zal volgende keer een bedtuigje sturen. Ik had niet ingeschat dat je bed de gevaarlijkste plek was in Australie. Zo zie je maar dat het inschatten van risico's niet mijn sterkste kant is. Misschien moet je ook maar een matras van straat halen en daar op gaan liggen.

    kus,
    mam

  • 24 April 2006 - 09:44

    Annemiek:

    Hi lief,

    ja dat is wel weer een superlang verhaal, maar ik wordt door Ierland Toerisme betaalt als ik het lees. Dat scheelt, want in mijn vrije tijd heb ik geen tijd. Moet ik lekker genieten van Parijs enzo.
    Sydney klinkt echt super. Wat is het adres van die mensen dan kan ik daar ook logeren. Ik speel dan ook wel een spelletje treasure hunt of monopoly. Als het maar niet te lang duurt, want ik wil natuurlijk op dat privestrand en daarna in die cabrio. Kun je het even regelen? Zeg maar dat je een supermam hebt en laat maar n fotootje zien dan komt het wel goed. :)
    Ik zal je niet vermoeien met verhalen over Versailles. Dat komt volgende week wel.
    't feestje van Elody was 't feestje van Elody. Precies zolas je dat van hun verwacht. Wel erg kleurrijk en internationaal. Mensen uit Algiers, Zweden, Nederland, Kongo, en eh Frankrijk natuurlijk. Ben vast nog wel een nationaliteit vergeten. Hun personeel is erg talentvol. De Kongolezen deden een aantal gospel songs, werkelijk ongelofelijk mooi.
    Dus je ziet, wij maken ook wel eea mee.
    Maar ik moet zeggen ik ben de laatste tijd niet echt uit mijn bed gevallen... Misschien dat mijn persoonlijke stablisatoren beter werken?
    Ik zal volgende keer een bedtuigje sturen. Ik had niet ingeschat dat je bed de gevaarlijkste plek was in Australie. Zo zie je maar dat het inschatten van risico's niet mijn sterkste kant is. Misschien moet je ook maar een matras van straat halen en daar op gaan liggen.

    kus,
    mam

  • 24 April 2006 - 09:45

    Annemiek:

    Geen idee hoe t kan dat mijn reactie er 2 x opstaat.
    Heb je aangegeven dat mijn reacties belangrijker zijn dan die van wie dan ook?

    ha

  • 25 April 2006 - 10:53

    Marjolein:

    Hoihoi,
    Zo te lezen gaat alles nog goed daar! Wel cool dat je naar Sydney bent geweest. Via school wordt er ook een reis naar Australië georganiseerd, die eindigt in Brisbane, maar helaas heb ik niet genoeg geld om mee te gaan... anders hadden we nog ff af kunnen spreken in brisbane;) hahahaha....
    Heb gister mijn vakantie geboekt, ga naar Portugal, naar Albufeira (weetn eit precies hoe je het schrijft hahaha) heb egt al zin om daar heen te gaan, voor nu het hier zo mooi weer is :)
    Heb het hele weekend gewerkt, had de ANWB Kampeer- en Vakantiedagen, die had ik samen met mijn stagebegeleider georganiseerd. Ben ook nog even bij de stand van Ierland Toerisme geweest... De prijsvraag ingevuld (was hetzelfde als die van de Vakantiebeurs haha) maar jij kan het nu niet verwerken, dus misschien win ik nu wel wat :P aangezien je geen familie mocht laten winnen hahaha!
    Maar het evenement liep op zich wel goed, je hebt altijd van die mensen die lopen te klagen enzo... Diep robeer je dan zo goed mogelijk te helpen:) maar zondag was het egt super druk, de hele tijd hebben er mensen in de rij gestaan voor de kassa... Het was ook mooi weer eergister dus kan ook daardoor komen hahahaha! maar 's middags begon het alleen te regenen, dus toen stonden er niet meer van die lange rijen!
    Maar eh ik ga weer ff verder werken. Ben vrijdag en maandag vrij, dus misschien bel ik je dan nog wel ff:) vind het wel weer leuk om je ff te spreken!
    tot spreeks
    dikke kus marjolein

  • 26 April 2006 - 08:35

    Brenda:

    Hey Bieb!
    SYDNEY!! wat gaaf zeg!
    Ik ben jaloers! genietze nog.. xxxx
    Brenda

  • 01 Mei 2006 - 18:11

    H00i:

    hai doeii

  • 02 Mei 2006 - 11:35

    Marlous:

    Hi zusje!

    Alles goed daar? Zo te zien wel!
    Thanx for the sms gister, was zeker wel al laat bij jou? (kwam zeker uit de pub you alci).
    Ik ben nu bij waar je vriendin op t matras van de straat heeft geslapen. GATVER!!! Maar ja, als zij er geen probleem mee heeft, waarom wij wel?
    In ieder geval ga ik na ieder stukje iets typen, zoals je weet heb ik niet veel tijd als ik op mijn werk ben, en dan weet ik precies waar ik gebleven ben.
    Ben nu bij de zoo. Die mensen bij wie je logeerde klinken alsof ze flinke dosh hebben! Wat ontzettend lief dat ze zo hun best deden om t voor jullie een leuk weekend te maken. People like that are hard to find!
    Ik dacht dat t annemaria koekoek was?:-)
    Een voor later; Slaap zacht! HIHIHIHI
    He doos, miss you loads. Speak soon!

  • 02 Mei 2006 - 11:36

    Marlous:

    p.s. gossip: leighanne is zwanger (of wist je dat al?)

  • 02 Mei 2006 - 11:45

    Amy:

    Hey Bieb!! Wat een lijst zeg, ik heb niet alles gelezen, want daar had ik geen tijd voor;) Ik snap zo ook nog wel dat het erg leuk was!! Tot mails!! Kisses van je allerliefste nichtje; Amy(haha)

  • 02 Mei 2006 - 11:56

    Amy:

    Ik heb net effies je foto's gekeken en een paar stukjes gelezen. Echt vet cool, wat je allemaal gedaan hebt!! *jaloers* Hier is het nu gelukkig ook lekker weer!! Er is een mail onderweg!! xxx Amy

  • 03 Mei 2006 - 06:40

    Bieb Herself :):

    Geliefd zusje...neeeee, ik was niet net uit de pub man! Ik was aan het leren, want ik had dinsdag een tentamen!!! Ik bel je binnenkort, momenteel ffies geen stem, dus zodra die zich weer met z'n aanwezigheid wil verblijden zal de telefoon bij jou rinkelen! :) Miss you too! Kusje

  • 03 Mei 2006 - 06:41

    Owja:

    En mam...het had er vast mee te maken dat jij zo belangrijk bent dat het bericht er twee keer op kwam...Jes en An vinden je berichten altijd erg grappig, dus je hebt een goed beeld van jezelf geschetst geloof ik. :) Natuurlijk vind ikzelf je berichtjes ook erg leuk! Ik wacht alweer op een volgende! ;) Kusje

  • 03 Mei 2006 - 11:01

    Annemiek:

    Super cool that's me...
    Hahaha. Wacht maar tot ze me ooit zien in de toekomst. Biggggg disappointment. De pen is leuker dan de person!
    Miss U.
    Love U
    Foto's van Sydney waren wel super.

    A.

  • 03 Mei 2006 - 13:07

    Meyke:

    Hey Bieb,
    Zo te lezen is alles goed daar down under! Nou ja, dit bericht is al weer van even geleden...
    Ben wel jaloers op je hoor! Ik ben nu aan het afstuderen bij de krantenuitgeverij PCM. Erg leuk maar wel weer fulltime aan de slag! Haha, het is wel weer even wennen (en nu ik weer hard moet werken wordt het ineens mooi weer)! Haha, Rozengeur en Wodka Lime kijk ik niet meer en voor atwt heb ik ook geen tijd meer (al weet ik wel dat Chris Alison voor het altaar heeft laten staan...). Tot je volgende verhaal zou ik zeggen!!!

    Xxx

  • 04 Mei 2006 - 04:17

    Janneke:

    Bibi, laat je als je thuiskomt wel die mooie foto van het Koninginnefeestje zien?? Ik ga weer aan de studie..jij ook??
    Tot zo

  • 07 Mei 2006 - 09:00

    Rosalie En Anne-Marie:

    He Bibi,

    Even een klein berichtje van ons uit Noosa. We hopen over ongeveer twee weken bij je te zijn, maar ik bel je voor die tijd nog wel even. Veel plezier en succes tot die tijd!

    Groetjes,
    Rosalie en Anne-Marie

  • 09 Mei 2006 - 17:30

    Fleur:

    Hi Bib,

    Sydney klinkt echt geweldig! Klinkt misschien niet zo gaaf, maar ik was een weekend naar de Ardennen met 23 vrienden. We hadden zo'n groot huis met zwembad, jacuzzi, turks stoombad en een sauna! Veel gefeest, pool party, sangria party, bruine kroeg party... Het was een super gezellig weekend! En tis heel erg maar ga donderdag al weer weg, weekend naar Napels met Sonja! Werk trouwens sinds een week bij de IND (immigratie en naturalisatie dienst) en het is wel leuk. Het werk is niet zo bijzonder maar mijn collega's zijn leuk. Groot nadeel is dat ik geen internet heb en nu dus bij mijn zus achter de computer zit. Je krijgt de groetjes van Mir!

    Veel plezier! Dikke kus

  • 13 Mei 2006 - 09:06

    Hoi!:

    Kom er nog eens een nieuw bericht!

  • 14 Mei 2006 - 17:28

    Marjolein:

    heeyyy
    alles nog goed???!! Hier gaat alles super heerlijk weer hier en ben bijna klaar met mijn stage :D nog 5 weekjes en dan zit het er weer op.
    Ga trouwens 26 oktober naar het concert van marco borsato... duurt nog wel ff, maar heb er wel al onwijs veel zin in. het is alleen in het gelredome, wel een eindje weg, maar dat maakt niet uit:D
    maar spreek je snel weer kus marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 93322

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: