Golden Paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Golden Paradise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Golden Paradise

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

05 Juni 2006 | Australië, Sydney

Dames en heren, jongens en meisjes,

Welkom bij weer een nieuwe aflevering van Golden Paradise, starring Bibi as Donna, Janneke as Ginger aka Gigi, Jessica as Gaby and Annemarike as eh...dat weten we niet meer!!! [Janneke, eh..Gigi bedoel ik...weet jij het misschien nog?]

Door een zeer drukke periode op school zijn er niet zo heel veel intriges en ontwikkelingen, maar desalniettemin zijn er vast wel een paar noemenswaardige gebeurtenissen. :)

Na m'n laatste bericht was, zoals Janneke het zo mooi zei, horror toegeslagen in Paradise. Eerst was Janneke gebeten door een spin, ze had een ontzettend grote bult/plek op d'r been en moest pilletjes en een creme. Toen was ik zaterdag bij Janneke om allebei heel hard aan onze opdrachten te gaan werken. Gingen we even wat eten, belde Karin..ze had een ongeluk gehad! Ze roeit op zee en de roeiboot was omgeslagen en toen pakte die een golf en issie in haar gezicht gekomen. Daardoor is haar bovenkaak gebroken en mist ze twee tanden!! Wij natuurlijk meteen naar haar toe, maar gelukkig kon ze ook nog een beetje lachen.

's Avonds was er een Blues festival in Broadbeach en toen gingen Janneke, Aike, Emma, An d'r moeder en ik in Broadbeach wat eten. Op straat was er allemaal muziek enzo. Erg leuk! Annemarike kwam later ook nog, zij en Jessica hadden namelijk eerst nog daar moeten werken. Toen we met de bus terug naar Surfers gingen wilde de buschauffeur eigenlijk niet op An d'r moeder wachten. Uiteindelijk zei hij gewoon tegen ons dat we terug moesten naar ons eigen land!!!! En vervolgens ging hij verkondigen dat hij ook Nederlands was ofzo, wat een sukkel dus! Daarna nog gezellig met z'n allen uit geweest, was dus een geslaagde avond! [behalve de buschauffeur]

Dinsdag moest er een opdracht ingeleverd worden voor HRM en vervolgens moest ik vrijdag ook weer een opdracht inleveren. Het was dus een week van veel aan opdrachten werken en voor de rest weinig doen. Maar uiteindelijk kon ik vrijdag ruim voor de inlevertijd m'n opdracht inleveren, waarna ik gezellig met Janneke naar Harbour Town kon. Daar hebben we eerst een heerlijk broodje kroket gegeten [jaja, je leest het goed!!!] en daarna lekker gewinkeld! :) Na t winkelen nog even naar An en Jes om daar heel lekker te eten. Het plan was om Pictionary te gaan spelen, maar omdat wij weer eens teveel aan het kletsen waren is dat er niet van gekomen. :)

Omdat al m'n opdrachten af waren, mocht ik van mezelf zaterdag heerlijk relaxen. Ik heb dus de hele dag in m'n pyama gelopen en helemaal niets gedaan. Wel hebben Therese en ik het huis [nja, de unit..] flink gepoetst. Dat was wel weer eens nodig en we hadden maandag inspectie. Jaja, inspectie!! Dan bekijken ze dus elke unit of ie wel goed schoon is! Gelukkig, we zijn door de inspectie gekomen en mogen nog eventjes op Metro blijven! :)

Zondagavond ging ik met An&Jes mee naar de 'international dinner party' van hun klas. Iedereen had iets gekookt uit z'n eigen land. Dat we daar aankwamen liet Charles ons heel trots zien wat hij had gekookt en wilde hij ons laten proeven. De vork zat al bijna in m'n mond, dus ik moest wel en het was aubergine!! Met heel veel moeite heb ik t doorgeslikt en omdat hij zo hoopvol keek heb ik toen maar flink gezegd dat ik het echt heel lekker vond. Toen was Jes aan de beurt en die keek me twijfelachtig aan, maar ik overtuigde haar door te zeggen dat ze t vast wel zou lusten [gna,gna...zij lust namelijk ook niet zoveel]. Ook zij vond het niet lekker, maar die zij het wel gewoon eerlijk. Haha! Maar goed, er waren dus lekkere dingen en minder lekkere dingen, maar verder was het heel erg gezellig!

Afgelopen week was de laatste lesweek van het semester! Echt een raar idee! Het is zo snel gegaan!! Dinsdag kreeg ik m'n HR opdracht terug, ik had 24.25 van de 30, je hebt 15 nodig om het te halen. Ik was dus erg blij! :) Vrijdag kregen we Tourism Management terug en mijn groepje [Victoria, Bianke en ik dus] had 22 uit 30. Ook nog ruim gehaald dus! :)

Donderdag gingen we met de klas op een field trip. We gingen whale watchen!!! Om 12.30 werden we op de pier verwacht en dan zouden we 'vanzelf de boot wel zien', want het was de grootste op de pier. Nou, iedereen uit onze klas liep overal rond, maar geen onwijs grote boot te zien ofzo. Het bleek gewoon dat de boot er nog niet was, dus we stonden met z'n allen op de pier en toen besloten de Aziaten te doen waar ze bekend om staan...foto's maken! En niet een, maar heeeel veel! Ze wilden ook allemaal op de foto met de lecturer en tutors en daarna ook met ons. Vooral met Bianka en Caroline, want die hebben blond haar. :) Wij hebben er in ieder geval erg om gelachen en wilden eigenlijk foto's maken van al die mensen die foto's aan het maken waren. :) Vervolgens gingen we op de boot en wisten Victoria, Bianka, een vriendin van Bianka en ik een plekje achter op het dek te bemachtigen. Lekker buiten dus! We hadden ons heerlijk geinstalleerd met zonnebrand op en al onze spullen om ons heen. Vervolgens kwamen ook Caroline en Susi er nog gezellig bij zitten, dus we hadden een leuk groepje. Vervolgens voelden we ons weer eventjes celebs, want alle aziaten wilden wederom met ons op de foto. Wij hadden het er een beetje mee gehad, maar we maakten er een grapje van en gingen ook allemaal met de peace tekens op de foto's. [dat doen zij namelijk allemaal]

Na een tijdje werd er omgeroepen dat ze wat zagen. Wij snel kijken, maar het bleek achteraf een dolfijn te zijn. Niet minder leuk natuurlijk voor ons, want ik zie toch ook niet dagelijks een dolfijn voorbij zwemmen. :) Daarna zagen we nog wat dolfijnen, maar toen toch ook een walvis!!! Het was een klein soort, maar dat maakte het niet minder leuk voor ons! Hij heet een minke whale en blijft normaal heel lang onder water, wij hadden alleen de mazzel dattie een jonkie had die niet zo lang onder water kon blijven en daarom kwamen ze vaak eventjes naar boven om lucht te happen! Bianka heeft er een mooie foto van kunnen maken, dus die volgt nog! Daarna nog heel wat dolfijnen gezien en toen weer terug. Carl [onze lecturer] had ook voor ons geregeld dat we goedkoop met een jetboat konden. Dat is een hele snelle soort van speedboat en dan varen ze hard op bv een boei af en dan lijkt het alsof je gaat crashen, maar dat gebeurt dan net niet. Ik ging dat nog met Bianka en Victoria doen en dat was ook erg leuk! We kwamen langs South Stradbroke Island en daar waren ontzettend veel Wallabies op t strand. Echt heel leuk! We mogen trouwens nog een keertje gratis whale watchen!! Echt leuk!

Na het whale watchen zijn we met ons groepje nog bij Fisho's gaan eten en daarna gingen we meedoen met de trivia. We hadden ons team 'we are the winners' genoemd, maar dat was helaas niet helemaal terecht. Meeste vragen gingen over Australie, dus die konden we niet beantwoorden, haha! Omdat we half time de slechtste groep waren wonnen we een fles wijn en uiteindelijk waren toch niet helemaal laatste, dus was het niet zo embarrassing als we hadden verwacht. Maar goed, onze naam deed ons dus geen eer aan, maar dat was misschien juist wel de grap. :)

Susi en Caroline hebben Bianka en mij ook uitgenogid voor hun grad party. We gaan eerst bij hun wat drinken, dan met de limo naar het Palazzo Versace om daar te eten en daarna met z'n allen uit. Jullie horen dus nog hoe dat was! Is pas 23 Juni, na de tentamens. Deze week is het studieweek en volgende week en de week daarna tentamens, ik ben benieuwd! Ik ga er maar hard voor leren en dan zie ik het wel! We zijn wel een beetje bang voor ons Tourism Management en Special Interest Tourism tentamen, want daar moeten we heel veel voor leren en ook veel voor doen tijdens het tentamen. Gewone vragen, case en twee essays! Dat wordt dus nog ffies bikkelen, maar dan is het heerlijk vakantie en daar kijk ik wel naar uit natuurlijk! Ennnn...dan ga ik verhuizen!! Ik ga bij Aike wonen, nu nog Janneke d'r huisgenote. Jammer genoeg [snik, snik] gaat Janneke a/h eind van het semester weer terug naar Nederland, dus vandaar. Het is in Surfers, dus dat is wel fijn! En ja mam, het adres volgt nog!! :)

Hmm, voor iemand die dacht dat ze niet zoveel had gedaan is het toch nog wel een lang verhaal geworden. Beetje jammer trouwens dat Nl vs Ozzie 1-1 is geworden, gelukkig heb ik er nog niemand over gehoord, maar ik weet zeker dat het nog gaat komen!!! Haha!

Joanie, bedankt voor je lieve post met cadeautje en Stach, kreeg vandaag je brief, thanks!! En leuke foto's meiden!! Ik zal snel weer een brief terug sturen!!!

Nou, volgens mij is het tijd om weer te stoppen en nog eventjes een uurtje te gaan leren voordat ik naar Janneke d'r farewell uni tea ga. :) Tot spreeks allemaal! Ik mis jullie!!!!!

Hele dikke kussen en heel veel liefs,

Bieb (alias Donna)

  • 05 Juni 2006 - 11:03

    Hilda:

    Lieve Bibi,

    Leuk om weer alle verhalen te lezen. Viert Australie de 2de Pinksterdag niet? Bij ons heeft iedereen lekker vrij!!
    Volgens mij gaat het erg goed met je daar in Australie en geniet je met volle teugen, nou ja de tentamens en opdrachten zullen wel zwoegen zijn, maar dat hoort er toch bij? Een feit is dat jullie daar beter weer hebben dan wij hier. De afgelopen weken was het gewoon nog koud en dan is inmiddels wel de Hollandse zomer (1-6) begonnen!! Ik begrijp dat je het voetbal volgt. We hebben dan wel gelijk gespeeld, maar volgens de kenners (dat ben ik niet) was Nederland stukken beter dan Australie. Ik neem aan dat je de oranje slingers en hoedjes vanaf 9 juni regelmatig zal dragen om het elftal te steunen. Wist je trouwens dat Jong Oranje Europees kampioen (of was het nou wereldkampioen) is geworden? Goooeeddd.

    Groetjes ook van Marcel,

    Hilda

    (ps heb je opa's kaart al gekregen??).

  • 05 Juni 2006 - 11:03

    Hilda:

    Lieve Bibi,

    Leuk om weer alle verhalen te lezen. Viert Australie de 2de Pinksterdag niet? Bij ons heeft iedereen lekker vrij!!
    Volgens mij gaat het erg goed met je daar in Australie en geniet je met volle teugen, nou ja de tentamens en opdrachten zullen wel zwoegen zijn, maar dat hoort er toch bij? Een feit is dat jullie daar beter weer hebben dan wij hier. De afgelopen weken was het gewoon nog koud en dan is inmiddels wel de Hollandse zomer (1-6) begonnen!! Ik begrijp dat je het voetbal volgt. We hebben dan wel gelijk gespeeld, maar volgens de kenners (dat ben ik niet) was Nederland stukken beter dan Australie. Ik neem aan dat je de oranje slingers en hoedjes vanaf 9 juni regelmatig zal dragen om het elftal te steunen. Wist je trouwens dat Jong Oranje Europees kampioen (of was het nou wereldkampioen) is geworden? Goooeeddd.

    Groetjes ook van Marcel,

    Hilda

    (ps heb je opa's kaart al gekregen??).

  • 05 Juni 2006 - 11:02

    Hilda:

    Lieve Bibi,

    Leuk om weer alle verhalen te lezen. Viert Australie de 2de Pinksterdag niet? Bij ons heeft iedereen lekker vrij!!
    Volgens mij gaat het erg goed met je daar in Australie en geniet je met volle teugen, nou ja de tentamens en opdrachten zullen wel zwoegen zijn, maar dat hoort er toch bij? Een feit is dat jullie daar beter weer hebben dan wij hier. De afgelopen weken was het gewoon nog koud en dan is inmiddels wel de Hollandse zomer (1-6) begonnen!! Ik begrijp dat je het voetbal volgt. We hebben dan wel gelijk gespeeld, maar volgens de kenners (dat ben ik niet) was Nederland stukken beter dan Australie. Ik neem aan dat je de oranje slingers en hoedjes vanaf 9 juni regelmatig zal dragen om het elftal te steunen. Wist je trouwens dat Jong Oranje Europees kampioen (of was het nou wereldkampioen) is geworden? Goooeeddd.

    Groetjes ook van Marcel,

    Hilda

    (ps heb je opa's kaart al gekregen??).

  • 05 Juni 2006 - 11:04

    Hilda:

    Sorry,

    3 keer; ik was te ongeduldig en dacht dat de computer het af liet weten!!!!

  • 05 Juni 2006 - 16:39

    Nic:

    Hej bieb, goed nieuws vanuit hier...Scriptie goedgekeurd, nou ja zo goed als paar kleine dingen aanpassen en dan als ik terug kom mag ik afstuderen. Over 1,5 week vertrek ik voor 3 mnd naar Bodrum Turkey dus dat is iig een goed vooruitzicht...Spreek je XX

  • 06 Juni 2006 - 07:41

    Marjolein:

    Hoihoi
    Weer hele lange verhalen;) hahaha heb ik weer wat te doen tijdens mijn stage... haha moet nog een week stage lopen en dan heb ik VAKANTIE!!! naja moet nog wel naar school om mijn verslag in te leveren en voor het eindgesprek met mijn stagebegeleidster van school. het is egt super rustig op mn stage... op de afdelgni is ook neit zoveel meer te doen, in het zomerseizoen zijn er altijd veel minder evenementen dus is het nu lekker rustig:)
    Maar zo te lezen gaat alles nog steeds goed daar. ben wel jaloers op je hoor, walvissen kijken enzo... zit ik hier maar binnen enzo... tis niet eens mooi weer hier :( carolien zit nu op mallorca, die zit lekker in de zon!!! wil ik ook wel... maar moet nog 2 maanden wachten voordat ik op vakantie ga.
    maar ga weer aan mijn stageverslag verder! spreek je snel weer... dikke kus marjolein

  • 06 Juni 2006 - 22:53

    Bieb:

    Ehm, Hillie...wilde je wat extra aandacht??:) Bij deze dan. :) Ik heb inderdaad de kaart van opa&jou gekregen! Bedankt!!! Was een hele leuke surprise!!! :) Groetjes aan Mars en pas goed op jezelf heh?

    Ow, en Nic...HEEL VEEL PLEZIER IN TURKIJE!! En gefeliciteerd dat je scriptie bijna goed gekeurd is! Geniet er maar van!

    Dikke kussen,

    Bieb!

  • 07 Juni 2006 - 05:33

    Jules:

    Snik snik
    Ik vind het ook heel erg jammer Bibi dat ik weer naar huis ga, maar gelukkig kan ik het appartement met een gerust hart achterlaten!!!
    Ik heb zin in dadelijk, lekker eten bij jou en prisonbreak kijken Joehoe.
    Oh ik heb geen zin meer om aan mijn opdracht te werken, ben alweer allerlei sites aan het bezoeken om ideetjes op te doen voor het weekend!!
    Een behoorlijke SOA
    Studie Ontwijkende Activiteit!!
    DOEI Bieb tot straks
    X
    By the way... Ginger?? daar had ik echt geen goedkeuring voor gegeven, ik ging voor Julia alias Jules. Ginger, wie heet er nou Ginger!! Sorry, ik hoop dat ik niemand van het thuisfront kwets, maar ik vind het gewoon een minder mooie naam.

  • 09 Juni 2006 - 10:57

    Jeffrey:

    Hi Bieb!
    Wat lief dat je gisteren aan me hebt gedacht. Ik was helaas niet thuis toen je belde, maar Stacha heeft het SMS-je voorgelezen.
    Ik had mooi weer voor mijn verjaardag gevraagd en het nog gekregen ook. Het is nu opeens echt zomer. Volgende week wordt een hittegolf verwacht!
    De meiden zijn lekker vrij deze week en hebben hun tentje in de tuin opgezet en zitten met hun voeten in het badje. Feest!
    Ik mag me lekker buigen over een stapel correctiewerk. Terwijl mijn collega's allemaal rond de 20 stuks tweede correctiewerk hebben gekregen, mocht ik de bonus van 44 examens ontvangen. Joepie!
    Stacha is nu met oma en tante Geertje naar Zeeuws-Vlaanderen voor de gouden bruiloft van oom André. Ze verheugde zich al op de warme autorit. Maar we klagen niet, hoor, want voor je het weet moeten we net als twee weken terug de winterjas weer aan.
    Heb je de brief van Stacha en het pakje van Joan al ontvangen?
    Groeten en dikke kussen van ons allen,
    Jeffrey

  • 09 Juni 2006 - 11:00

    Jeffrey:

    Hoi Bieb.
    Stomme vraag van me, je schrijft in je verslag nota bene dat je de brief en het pakje hebt ontvangen. Het warme weer, he. De hersens werken niet meer zo goed.
    Doei!

  • 10 Juni 2006 - 14:49

    Annemiek & William:

    Ja,a,,a,a,a, Daar ben ik weer! Je reizende moeder net terug uit de tuinen van Ierland. Het was mooi weer in Wicklow dus ik mocht niet klagen. Maar tuin in tuin uit bij 25 graden met een groepje journalisten past niet in jullie SOA-lijst denk ik zo. (was wel blij dat er een uitleg van deze afkorting werd gegeven!)
    Hoe is het in Golden Paradise? Ik krijg de indruk dat de serieuze fase in je leven is begonnen. Dat is saai, maar wel fijn dat onze investering serieus wordt benut!
    Wat dat whale watching betreft daar hoeven we niet voor naar Australie hoor. Er liggen er weer genoeg op het nederlandse strand. Met 30 graden lijkt het altijd alsof zeeleeuwen en walvissen het prettig vinden om topless de stranden van Nederland te vervuilen. In Australie hebben ze tenminste het fatsoen in de zee te blijven.
    Ben van de week een paar dagen in Parijs. (werk!) we gaan met de trein dus dat is voor ons een avontuur. Wij zijn zo gewend te vliegen... Maar nu ga ik nog even van t zonnetje genieten. Lekker smelten en n beetje t bad schoonzuigen. Mijn dagelijkse strafwerk.
    Dag pop, love u, miss u. Veel kussen en ohja, stuur dat adres nu eens. Ik wil een kaartje sturen!
    doeiiiiiii,

    Your mother

  • 11 Juni 2006 - 11:15

    Joan:

    heey bieb,
    Je hebt weer veel getypt. Ik kan het niet meer allemaal volgen. Ik heb het cadeautje zelf uitgekozen! :p

    xxxxxxx en groetjes
    Joan

  • 12 Juni 2006 - 11:39

    Annemiek:

    Kijk Joan snapt wat de bedoeling van korte berichtgeving is! Een goede one-liner en je hebt alles gezegd dat belangrijk is. Okay een 2 -liner deze keer; je teksten zijn lang en het cadeautje is haar idee. Die kunnen we allemaal binnen de minuut volgen.
    Goed gedaan Joan! Je kunt later wel bij de krant gaan werken!
    Een dikke kus aan alle acteurs (sorry actrices) in de Golden Paradise soap. Ik ben een echte groupie dus kom in november speciaal om een handtekening van alle hoofdrolspelers te scoren.
    Uiteraard staat Donna beeb (beeb en niet bieb) boven aan de lijst.
    Pauze is om, moet weer aan het werk... doeiiii

  • 16 Juni 2006 - 09:38

    Dennis:

    Bieb waar ben jij nu?

  • 23 Juni 2006 - 14:55

    Brenda:

    He bieb!
    Wat een verhalen weer! Hoe zijn je tentamens gegaan?
    Ben eergisteren met Fleur naar Robbie Williams geweest was echt super!
    Liefs Brenda

  • 23 Juni 2006 - 19:41

    Loes & Fleur:

    Hi Bib,

    Hoe is down under? Zeker een groot feest nu Australië door is naar de volgende ronde op het WK?! Volgen jullie het daar ook een beetje? Wij zitten zondag (Portugal -Nederland) voor de buis maar zijn tot nu toe er niet kapot van.
    Gelukkig is het weer hier opgeknapt en gaan we een zonnig weekend tegemoet. Zien op je site dat je het goed doet met je studie! Knap hoor, maar gelukkig geniet je ook volop ;-)
    Robbie was idd helemaal super!!!!

    Liefs, ook van Henk.

  • 25 Juni 2006 - 11:07

    Fons En Trudi:

    Ha die Bieb,

    Tijd geleden, dat ik het toetsenbord heb aangeraakt om een berichtje te sturen.
    Hoe is het dame?
    Zit je al in je nieuwe woning?
    Alles gesopt en gezeemd, zodat het spic & span schoon is?
    En nu een beetje tijd om mee te feesten op het succes van de socceroos. Hoe is dat daar?
    Ik heb begreep dat de premier zelf in een groen trainingspak naar de wedstrijden kijkt. Nu nog een Hiddink-snor en hij kan zo de nieuw bondscoach worden.
    Ben benieuwd of die na vandaag nog feest. Want Italië uit is altijd moeilijk. En ik heb begrepen, dat de Italianen nog iets moeten "afrekenen" met Guus.
    Nou we merken het wel.
    Veel STUDIE-plezier doun under en tot de volgende keer.

  • 25 Juni 2006 - 11:59

    Fons En Trudi:

    Ha die Bieb,

    Tijd geleden, dat ik het toetsenbord heb aangeraakt om een berichtje te sturen.
    Hoe is het dame?
    Zit je al in je nieuwe woning?
    Alles gesopt en gezeemd, zodat het spic & span schoon is?
    En nu een beetje tijd om mee te feesten op het succes van de socceroos. Hoe is dat daar?
    Ik heb begreep dat de premier zelf in een groen trainingspak naar de wedstrijden kijkt. Nu nog een Hiddink-snor en hij kan zo de nieuw bondscoach worden.
    Ben benieuwd of die na vandaag nog feest. Want Italië uit is altijd moeilijk. En ik heb begrepen, dat de Italianen nog iets moeten "afrekenen" met Guus.
    Nou we merken het wel.
    Veel STUDIE-plezier doun under en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 93321

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: