JOEHOE!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu JOEHOE!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

JOEHOE!!

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

04 Juli 2006 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

Eventjes een kort berichtje voor ik morgen dan na lang wachten eindelijk naar Adelaide vertrek. :) Ik dacht, ik hou jullie nog eventjes op de hoogte, kan ik in m'n volgende bericht alles over ons reisje vertellen. [zonder opmerkingen dat 't veeeel te lang is :)]

Vrijdag kwamen Caroline en Sussi bij mij eten. Ik had Chicken Satay gemaakt met rijst en die viel erg goed in de smaak!! Het blijkt maar dat ik een dochter van 'de groentenboer' ben, want ze waren ook zwaar onder de indruk van alle verse groentes in m'n gerechtje. :) Ik word nog eens een hoogstaande chef, haha! Het was een erg gezellig avondje en we hebben eventjes heerlijk bij kunnen kletsen over iedereen in de klas en daarbuiten, haha! Ook kon ik natuurlijk trots m'n nieuwe appartementje laten zien, want de rest kent deze plek natuurlijk allemaal al omdat ik nu gewoon op Janneke d'r stekkie zit...Om half 12 vielen we alle drie bijna in slaap, dus besloten we maar gedag te zeggen en allemaal naar onze bedjes te gaan in plaats van nog een bezoekje te doen aan de kroeg. Verstandig klinkt dat heh?

Zaterdag hadden Jessica, Emma en ik een dagtripje gepland. Annemarike was in Sydney en haar auto had ze thuis gelaten. Wij zouden dus naar Byron Bay rijden [in New South Wales]. Voor de oplettende lezer, daar ben ik inderdaad al een keer eerder geweest. Toen we gingen surfen met een groepje Nederlandse meiden. Dit is ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden ten zuiden van hier en we zouden een bezoek brengen aan 'the lighthouse' daar, aangezien ik die de vorige keer had gemist door onze surf avonturen, maar vooral door de autopech. Maar wat blijkt nou..Emma en/of ik brengen ongeluk als het gaat om de combinatie van Byron Bay en auto. We waren net voorbij Coolangatta en de auto sloeg af bij het stoplicht. Nu hoor ik de mannen denken, jaaaa 3 meiden in 1 auto, wat wil je? Maar nee hoor, het is ten eerste een automaat en Jes kan prima rijden!! Maar goed, we konden weer verder rijden en waren dus een beetje gerust gesteld. Helaas bleek dit van korte duur en midden op de snelweg ging de kilometerteller angstvallig snel van 100 naar 50 en nog meer naar beneden. Snel naar de zijkant van de weg en we konden niet meer verder! De auto rijdt op benzine en gas en was naar de garage geweest, die hadden hem op benzine gezet wat betekende dat we dus geen benzine meer hadden! Ehm, great! We stonden even te denken wat we moesten doen en toen werden Em en ik ook nog gebeten door mieren, au!!! Maar goed, er kwam een aardige man op een fiets aan [ja, langs de snelweg!] en die vertelde ons dat er een benzine station in de buurt was. Jes en ik gingen dus te voet op weg naar het benzine station. Daar kregen we een jerrycan en een trechter mee. Na de auto wat benzine te hebben gevoerd konden we ons tripje dus weer voortzetten, maar helaas wel met een fikse vertraging. Maar toen bleek dat het knopje stuk was om van benzine naar gas te schakelen [wederom bedankt garage!!]. Er kwam maar geen tankstation en we zagen de meter angstvallig hard naar beneden gaan. Neeee, niet weer! Gelukkig kwamen we net op tijd een tankstation tegen en zijn we uiteindelijk veilig en wel in Byron aangekomen!

Eenmaal in Byron hebben we de auto snel geparkeerd zodat we te voet naar the lighthouse konden. We liepen door het regenwoud, onwijs mooi! Maar wel een steile heuvel op..dat was goed voor de training van onze beentjes! Eenmaal boven moesten we allemaal eventjes op adem komen..Maar het was zeker de moeite waard! Prachtige uitzichtspuntjes en eenmaal bij de vuurtoren hadden we een mooi uitzicht op zee. Terwijl we daar heerlijk in het gras zaten deden we een poging om walvissen en dolfijnen te spotten, maar dat bleek nog moeilijker dan gedacht! Gelukkig waren er nog heel veel andere mensen die blijkbaar wat getrainder waren en ja hoor! We zagen een hele school dolfijnen voorbij zwemmen! Super gezicht!! En aan de horizon spoten en spatterden nog walvissen ook! Dat was wel ver weg, maar we waren heel gelukkig! Daarna zijn we heerlijk over het strand terug gelopen met een ondergaande zon, waarna we heerlijk bij de Thai hebben gegeten.

En toen was het helaas tijd om weer naar huis te rijden, maar de dag was niet voorbij..we gingen Annemarike en Jorien nog ophalen op het vliegveld van Coolangatta. We waren er uiteindelijk een beetje te vroeg, aangezien we geen auto problemen hadden en we daar wel op gerekend hadden [haha]. En wat doe je te vroeg op zo'n ontzettend klein vliegveld? Voor de mensen die in Cork zijn geweest...Cork airport en dan nog eh, kleiner misschien? Maar wonder boven wonder wisten wij ons prima te vermaken! Dit ging gepaard met een prachtige fotosessie, waarbij er van bankjes werd gesproken, radslagen werden gemaakt en Jes waagde zich zelf aan paaldansen aan een eh, lantaarnpaal. :) Dit zorgden allemaal natuurlijk wel voor heel wat rare blikken van het personeel daar en we waren nog eventjes bang dat we weg gestuurd zouden worden. Maar ik denk dat het voor hun ook een leuke entertainment was, aangezien er daar verder niets te beleven was. :) Foto's van deze geweldige avond volgen nog. Voor het geval jullie je afvragen waar al die beloofde foto's blijven..M'n mijnalbum website is vol, dus ik moet een nieuwe aanmaken...Maar goed, het uur wachten was dus zo voorbij en toen konden we Annemarike weer verwelkomen! Wederom waren we allemaal te moe om uit te gaan dus werd het een drankje thuis...

Zondag hebben we besteed aan een warme outfit vinden voor Adelaide en Melbourne..Dat bleek moeilijker dan gedacht hier in Australie! Een winterjas kopen is een hele opgave die dan ook een hele dag heeft geduurd. Maar uiteindelijk waren Jessica en ik allebei geslaagd en hebben we met z'n drietjes een erg leuk dagje gehad! Daarna ging ik naar Caroline en Sussi, want het was hun laatste avond. Sussi komt in Augustus weer terug, dus dat was geen echte goodbye maar helaas moesten Caroline en ik wel echt gedag zeggen. Ze werd om 4 uur 's ochtends door de transfer opgehaald en wilde daarvoor natuurlijk niet slapen, dus bleven we met z'n allen wakker. Uiteindelijk toen het busje kwam hebben we met veel tranen afscheid genomen en toen ik daarna naar huis liep voelde ik me eventjes een beetje lonely. Ik kreeg nog heel lief een finse sleutelhanger en een australische koala knuffel van Caroline. :)

Door dit nachtelijke afscheid was ik maandag heeeeel erg moe, dus hebben Jes en ik de hele dag eh, binnen gezeten en helemaal niets gedaan behalve restjes eten en Desperate Housewives & Greys Anatomy kijken. :) Toen ik heerlijk lag te slapen werd ik wakker door een smsje van Caroline, de resultaten van school stonden erop!! Het was half 2 ofzo, dus ik zei dat ik de volgende ochtend wel zou kijken, maar toen kon ik natuurlijk niet meer slapen...dus ik maar weer m'n bed uit en eventjes snel kijken. Gelukkig werd ik daar heel gelukkig van. :) Je kan hier in Australie de volgende resultaten behalen:
F = Failed
P = Passed
C = Credit
D = Distinction
HD = High Distinction
Ik heb een C voor Tourism Management, een D voor Managing People en een HD voor Marketing en Special Interest Tourism. JOEHOE!!! Ik ben nu dus heel erg gelukkig en blij. :) Vandaag ben ik dan ook maar gelijk naar school gegaan om het te vieren, haha! Nee, ik heb eventjes al m'n foto's uitgezocht en op cdtjes gebrand en verder helemaal niets gedaan vandaag. Eigenlijk heb ik dit hele verhaal er alleen maar opgezet zodat ik kon vertellen dat ik alles heb gehaald, dus ik zal nu maar weer stoppen!! :)

Ik ga nu dus lekker slapen en dan morgen OP VAKANTIE!!!! Aangezien voor velen van jullie de vakantie nu ook is begonnen, jullie ook veel plezier!!!

Saar, geniet lekker van je vakantie en van Portugal!

Gwenn, thanks voor je lange mail, er komt er snel weer eentje terug!

Dais, GEFELICITEERD!! Ik ben super trots op je!!!!!!!

En de rest, ook jullie mis ik allemaal! :)

Hele dikke kussen,

Bieb!
xoxo

  • 04 Juli 2006 - 14:56

    Amy:

    Hey nichie!! Goeie cijfers, zeg!! Ik heb net een blik op je vorige pagina geworpen en effies snel alles gelezen. Er is post naar je onderweg en daar moet je de rest maar in lezen!!
    Dikke kus en ik mis je:(
    Amy

  • 05 Juli 2006 - 19:11

    Je Liefste Nichtje:P:

    hallo!!! jij gaat ook al op vakantie.... ik moet nog tot 14 aug wachten... maar dan ga ik lekker naar portugal:) maar een winterjas voor melbourne..:| d8 dat ut daar wel ongeveer even warm was als in brisbane hahaha... heb er ook niet zo heel veel verstand van hoor;) maar heel veel plezier iig. dikke kus marjolein:)

  • 07 Juli 2006 - 23:28

    Annemiek:

    Brilliante dochter van een brilliante (?) moeder.We zijn nu wifi in cork en ik kan dus makkelijk online... Even gauw een berichtje. Hoop dat je een heerlijke vakantie heb en spreek je snel. Dikke kus. William en Annemiek

  • 10 Juli 2006 - 14:52

    Marlous:

    hallo zusje,

    Eindelijk een bericht dat ik in 1 keer kan lezen!:-)

    Heb t erg druk en verwacht nog steeds een telefoontje van je.

    Vrijdag heb ik vakantie! En dan lekker een weekje naar Engeland.

    En als we terug zijn lekker verhuizen naar Currabinny. Lucky me!

    Anyway talk soon. break is over again.

    -x-

  • 11 Juli 2006 - 17:36

    Fleur:

    Hi Bib,
    Gefeliciteerd dat je al je vakken hebt gehaald, wat goed van je! En nu lekker vakantie aan het vieren. Ik was van het weekend in Madrid, geweldige stad! Heel veel gezien maar ook een dagje geshopt ;-) Nu 7 weken werken en dan mag ik weer op vakantie, een week naar NYC! Die 7 weken zijn dus wel vol te houden! Geniet lekker van je welverdiende vakantie.

    Dikke kus, Fleur

  • 12 Juli 2006 - 09:39

    Emma:

    Hej bieb, hier ff snel een berichtje vanuit Melbourne voor op je site..T is errug koud geweest, maar het was in een woord; een 'kicke' vakantie!! Had het zeker niet willen missen en kijk uit naar onze laatste daagjes on the coast als roomies(gelukkig slechts 12 graden warmer dan hier ;-) xx em

  • 12 Juli 2006 - 20:46

    Jeffrey:

    Hoi Bieb,
    En dit noem je een klein berichtje? Je vakantie zit er inmiddels al weer bijna op. Het is erg leuk begrijpen we uit je mailtje. Mooie beoordelingen overigens. We zijn trots op je! Fraaie kwalificatie "high distinction" ga ik ook invoeren.
    Groeten van ons allen,
    Jeffrey

  • 25 Juli 2006 - 08:24

    Je Liefste Nichtje:

    Hey Bieb!! Kan je mailtjes niet meer beantwoorden, hotmail loopt telkens vast:( Ik zal wel weer gewoon brieven moeten gaan schrijven, of het op een andere computer proberen. Kusjes Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2007

Weer thuis..

08 Januari 2007

Home Sweet Home!

23 December 2006

Zand en zonnestralen

13 December 2006

Living it up in Ozzie

28 November 2006

Master of Business!
Bibi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 93320

Voorgaande reizen:

10 Februari 2006 - 11 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: