Lang verwacht, maar toch geplaatst... - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu Lang verwacht, maar toch geplaatst... - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Bibi Steen - WaarBenJij.nu

Lang verwacht, maar toch geplaatst...

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibi

26 Juli 2006 | Australië, Surfers Paradise

Hier dan eindelijk het lang verwachte berichtje op m'n site. Sorry dat ik jullie per email allemaal valse hoop had gegeven dat er eerder een bericht op m'n site zou staan, maar door het grote aantal emails dat verstuurd moest worden was het de vorige keer niet gelukt om ook nog iedereen op de hoogte te stellen via m'n site. Mijn excuses! :) Maar onder het motto beter laat dan nooit, hier komt hij dan!!

De dag nadat ik m'n berichtje had geplaatst gingen Jessica, Emma en ik dan eindelijk op vakantie! De vlucht verliep prima en eenmaal daar aangekomen stond Andy ons al op het vliegveld op te wachten. Andy kennen we van hier aan de goudkust en komt uit Adelaide. En hadden wij eventjes geluk...hij ging tijdens de vakantie naar huis en wij mochten bij hem komen logeren! Eenmaal bij hem thuis aangekomen werden we rond geleid door het huis en kregen we een lekker kopje soep. Daarna hebben we de laatste aflevering van Prison Break gekeken, want dat konden we natuurlijk niet missen!!!

De volgende dag gingen we de omgeving bekijken. Andy reed ons overal heen, super lief! Eerst gingen we naar Hahndorf, een Duits dorpje..na een kopje koffie gingen we naar Port Elliot, heerlijk aan het strand!! Vervolgens gingen we naar Viktor Harbour waar we hebben geluncht. We liepen vanaf daar ook over een brug naar Granite Island. Lekker uitwaaien, want het waaide flink. Brrrr, de mutsen die we hadden gekocht kwamen goed van pas! Dat we terug liepen over de brug zagen we wat in het water zwemmen..Wat is 't? Zo'n fairy pinguin? Neeee, dat kan niet! Tis geen dusk of dawn...Misschien een hele grote vis? Een haai? Nee, het lijkt wel een zeehond! En ja hoor, dat was het dus! Een zeehondje die heerlijk rond aan het zwemmen was! Echt heel leuk! Bij the Whale Centre in Viktor Harbour vertelde ze ons dat er whales waren gespot in de omgeving. Nadat er aan Andy uitgelegd was waar dit was reed hij ons hier weer trouw naartoe en jaar hoor...eenmaal op het strand aangekomen zagen we ze dus! 2 grote whales!! Ok, het was wel van een afstandje en ze deden geen enthousiaste sprongen, maar dat deden wij in hun plaats omdat we zo blij waren dat we dan eindelijk walvissen zagen! Eenmaal thuis gekomen stond er een heerlijke Casserole klaar en mochten we gezellig met de hele familie mee eten!! We zaten gezellig te kletsen, maar Andy was wat onrustig. We zouden die avond uitgaan en de tent waar we heen gingen was altijd onwijs druk, met een lange rij etc, dus we moesten vroeg weg. Hij zag de bui natuurlijk al hangen, 3 meiden die zich op moesten tutten...help! Maar ze waren erg verbaasd toen we op de afgesproken tijd alle drie klaar waren. Andy z'n tweelingbroer ging ook mee, erg gezellig. Eenmaal daar aangekomen was het super rustig. Wat wij natuurlijk nogal grappig vonden. :) Maar Andy had gelijk, het liep langzaam vol en werd inderdaad erg druk. Om 1 uur waren we bekaf door onze drukke dag vol met frisse lucht en veel verschillende activiteiten en indrukken, dus toen gingen we al naar huis. :)

De volgende dag weer op tijd op, eerst stond Glenelg op het programma. Ligt ook aan de zee en wij vonden het erg op een Nederlands strand lijken. Wederom werden de mutsen uit de tassen gehaald, maar het was heerlijk om eventjes uit te waaien. De tijd ging veel te snel en toen moesten we ons haasten om op tijd in de chocolade fabriek te zijn. Daar hadden we namelijk een rondleiding geboekt. [ow Moes, we kwamen langs een bord waarop Cummins House stond aangegeven, daar heb ik natuurlijk eventjes een foto van gemaakt. :)] Die chocolade fabriek was echt HEAVEN!!! Er werd ons vanalles verteld en we konden achter glas naar mensen kijken die bezig waren met chocolade maken. Maar het beste was toch wel het proeven!! JUMMIE! Wat een goede chocolade!!! Daarna stonden we in de winkel te staren naar al dat lekkers en heb ik me weten te gedragen en slechts een zakje van die wel hele lekkere chocolade gekocht. Misschien had 't er ook mee te maken dat ik inmiddels al enigszins misselijk was van al die chocolade die ik had mogen proeven, haha! Omdat we het centrum van Adelaide nog helemaal niet hadden gezien stond dat na de chocolade fabriek op het programma. En weer ging Andy trouw met ons mee! Eerst gingen we naar de markt, echt heel leuk en daar heb ik een heerlijk stukje oude, Nederlandse kaas gekocht!! Wat had ik daar lang op gewacht zeg!! Daarna gewoon in de stad rond gelopen en nog naar een Art Gallery geweest. Eenmaal thuis hebben wij voor de familie gekookt om ze te bedanken. 's Avonds ook alvast afscheid genomen, want de volgende ochten werden we om 6.15 am in Glenelg verwacht voor onze tour!

Mooi op tijd kwam de bus van Groovy Grapes ons daar ophalen, maar omdat wij [met 2 andere meisjes] de eerste waren moesten we nog eventjes wachten tot de bus vol was. Het was een klein, niet zo luxe busje, maar het deed mij denken aan onze Metro bus. Waarschijnlijk omdat hij precies het zelfde was, uitgezonderd van de aanhanger erachter! :) Uiteindelijk zaten we met 21 + een tourguide in het busje. Klaar voor onze trip naar de Great Ocean Road. Ik zal proberen dit verhaal niet te lang te maken met honderden details, maar we hebben zoveel gezien..dus alvast mijn excuses als het te lang wordt. Het grootste gedeelte van de 1e dag hebben we gereden [behalve een picknick buiten in de regen!] en aan het eind van de middag kwamen we dan aan in 'the Grampians'. Daar hebben we Aboriginal Art bekeken en gingen we naar the Lake McKenzie waterfalls. Heel erg mooi! Vervolgens hebben we nog van een prachtig uitzicht genoten bij 'the Balconies'. Waar je goed kon zien hoe erg de bosbrand van afgelopen jaar het gebied had getroffen. Het was wederom koud, koud, koud, maar ontzettend mooi!! Vervolgens gingen we naar het hostel, waar we met z'n allen hebben gegeten. We doken al vroeg ons bed in, want waren allemaal heel erg moe. De tweede dag hadden we een zeer druk programma. Eerst gingen we Mt William "beklimmen" [onderweg daarheen reden we bijna een kangaroe aan!]. Ik zeg "beklimmen", omdat we het grootste gedeelte met de bus gingen en wel een stuk omhoog liepen, maar dat was gewoon over een weg. :) Eenmaal boven hadden we wederom een prachtig uitzicht over het National Park. Deze keer hadden we het zo, zo koud dat we onze handen bijna niet meer konden bewegen, maar het was echt onwijs mooi! Vervolgens gingen we op pad naar de lunch plek, waar we koala's in het wild konden spotten! Echt geweldig!! En toen Jes en ik terug kwamen van de WC hadden we ook nog eventjes een 'up close and personal' moment met een Emu. We keken even de andere kant op terwijl we druk aan het kletsen waren en stonden ineens naast dat enge beest. Dat was dus wel even een gilletje waard voor ons..daarna zijn we maar snel naar de groep gelopen, gelukkig zonder aangevallen te worden door Meneer of Mevrouw Emu! :) Vervolgens gingen we whale watchen aan het strand. Tja, we waren druk aan het 'watchen', maar helaas geen whale te bekennen. Een van onze artistieke groepsgenoten had met ons te doen en tekende dus een mooie whale voor ons op het strand. Zo konden we toch nog een beetje whale watchen. :) En toen kwamen we eindelijk bij de Great Ocean Road aan. De eerste rotsformaties in de zee konden bekeken worden! Heel erg mooi! Er volgden hierna nog vele stops voor verschillende rotsformaties, allemaal met verschillende namen. Behalve dat ik jullie deze namen niet meer allemaal kan vertellen, wil ik jullie ook niet te veel vervelen, dus spring ik gelijk naar the 12 Apostles. HET hoogtepunt van de Great Ocean Road. Wij waren daar met zonsondergang en ik kan het alleen maar beschrijven als AMAZING! Het was echt onwijs mooi en we hebben dus onwijs veel foto's gemaakt! Eventjes een beetje achtergrond voor de mensen die dit interessant vinden..[mam, oma, tantes, ooms...daar bedoel ik jullie mee!! ;)] Die rotsformaties in de zee ontstaan door erosie [en als je ziet hoe de golven tekeer gaan begrijp je dat het zo los kan komen van het land]. Vroeger werden ze zeug en biggetjes genoemd, maar om het wat interessanter te maken hebben ze het later de 12 apostelen genoemd. Er zijn echter meer dan 12 rotsformaties, dus helaas hebben ze het niet allemaal tot apostel gemaakt en zijn sommige nog steeds biggetjes. Ik vraag me af hoe zo'n proces nou verloopt, wie een apostel is en wie een big blijft, maar goed...dat is weer een heel ander verhaal. Vorig jaar is een van de apostelen ingestort en daar zie je nu dus een zielig hoopje rots liggen. Dit wederom door de erosie. Het kan dus betekenen dat er in de toekomst helemaal geen apostelen meer zijn..of misschien juist weer allemaal nieuwe. Ik vraag me af hoe die dan gaan heten! Maar goed, terug naar ons programma. Na heel veel 'oehhs en ahhhs' bij de apostelen gingen we naar ons tweede hostel. Een heel leuk knalroze huis waar alleen onze groep verbleef. De groep was inmiddels al een stuk gezelliger geworden en dat zorgde dus voor een zeer leuke avond in het hostel. We hadden een flinke mengelmoes van mensen, 2 braziliaanse meiden, 2 engelse jongens, 2 duitse meiden, nog een engels meisje, een belgisch meisje, nog een groepje van 3 engelsen [2 meiden, 1 jongen...eh, eigenlijk kwamen ze uit Wales...oeps!], 4 Amerikanen [een familie, ouders en zoon en dochter] en een blond meisje uit Nashville, Tennessee..zeer apart geval..dan nog onze tourguide, Kat, uit Australie en natuurlijk niet te vergeten wij met z'n 3'tjes. Na het eten zaten we met een grote groep in de huiskamer en daar kwam Emma op het idee om een leuk spelletje te spelen. Het was een geluiden spel en ik zal jullie niet vervelen met de regels en het gehele proces, maar we hebben onwijs gelachen! Daarna nog een spelletje gespeeld waardoor we iedereen weer van een eh, hele andere kant hebben leren kennen. Na deze avond was onze groep wel een hele leuke groep geworden en de volgende dag was dan ook erg gezellig. Eerst gingen we nog een keer naar de 12 apostelen, waar Jessica, Emma en ik een helicoptervlucht hebben gemaakt! Zoooo gaaf! Vanuit de helicopter kan je alles zo mooi zien! Het was kort maar krachtig en zeker de moeite waard! Daarna weer de bus in en toen reden we echt over the Great Ocean Road. Ook nog even een wandeling gemaakt door een regenwoud en een prachtig uitzicht van bergen met oceaan op de achtergrond gezien. [kodak momentje!] Ik heb zoveel gezien in die drie dagen dat ik het nog steeds niet helemaal kan bevatten en het is dus moeilijk te beschrijven, maar wat ik wel kan zeggen is dat het een echte aanrader gaat voor iedereen die naar Australie gaat!!

Op onze laatste dag kwamen we om een uur of zeven in Melbourne aan. Veel lichtjes, grote gebouwen, we waren weer in een echte stad en niet meer in 'the middle of nowhere'. Ook wel weer leuk natuurlijk! :) Nadat we ingecheckt hebben in het hostel [die trouwens wederom prima was! Ik leer het nog wel, met veel mensen een kamer, wc's en douches delen!], gingen we naar het hostel waar een deel van onze groep verbleef. Daar was een bar en als afsluiting van de tour nog gezellig met z'n allen wat gedronken. Ook onze tourguide was van de partij en die deelde mee dat ze ons een onwijs leuke groep vond, zelfs haar leukste groep in tijden. Wat een leuk compliment! :) De volgende dag gingen we Melbourne verkennen. We hadden maar weinig tijd en een lang lijstje met dingen die we wilden zien. Eerst naar the Queen Victoria Market, vooral erg toeristisch en het was verbazingwekkend rustig. Maar we keken onze ogen uit in het delicatessen gedeelte. Het was nog te vroeg om iets te kopen, maar taartjes, cake, koekjes, lekkere kaas...alles hadden ze! Vervolgens, na de winkelstraten vrij vluchtig te hebben bekeken [hoe verbazingwekkend is dat??!!], gingen we naar Federation Square. Aan de ene kant moderne gebouwen, aan de andere kant oude gebouwen. Na een lunch in China Town gingen we met de gratis tram een rondje door de stad. Konden we alles een beetje bekijken. Helaas ging het weer toen, eigenlijk voor het eerst een beetje tegen werken en begon het te regenen. Maar dat zou het voor ons niet verpesten! We besloten namelijk om naar het Melbourne Museum te gaan. Al bang dat dit ons een vermogen zou kosten stonden we gewapend met onze studentenkaart klaar om een poging te doen wat korting te krijgen, maar wat bleek...studenten mochten gratis naar binnen. Des te beter!! :) Was een leuk museum, waar we veel insecten van dichterbij hebben bekeken. Janneke, waaronder de white tailed spider die jou heeft gebeten! Of in ieder geval op een plaatje met een verhaal erbij, haha! De foto daarvan zal ik nog even naar je sturen. :) Daarna op naar het hostel, want we zouden 's avonds met de mensen van onze tour afspreken! [jaja, zo gezellig was het dus!] Omdat de groep zo groot was bleek dit lastiger te zijn dan verwacht, maar uiteindelijk hebben we met Anja en Alex [2 Duitse meisjes] en Clarrisa en Fernanda [2 Braziliaanse meisjes] gegeten en later kwam de rest naar ons toe. Het bleek achteraf dat die in het restaurant naast ons hadden gegeten, maar dat mocht de pret niet drukken! Nog heel wat gelachen en Clarissa heel wat Nederlands bij kunnen brengen. Ook deden ze een poging om mij Portugees te leren, die avond ging dat wel, maar ik ben het nu alweer vergeten! :s 's Avonds moesten we van de meesten afscheid nemen, Kit & Kirk [de Engelse jongens] vlogen de volgende dag naar Nieuw-Zeeland en ook de rest zou op doorreis gaan. De volgende dag bezochten we het 'Telstra Dome', 'the Docklands' [aan de haven] en 'the Melbourne Cricket Ground'. 's Middags gingen we op weg naar St Kilda's waar we heerlijk hebben geluncht. Het is zo opmerkelijk dat als je aan iemand vraagt wat je zeker niet moet missen dat het altijd een straat is met tentjes waar je lekker kan lunchen of waar je koffie kan drinken met een lekker taartje erbij. Dat zijn dus blijkbaar de highlights van Melbourne, hoewel ik toch veel meer heb gezien dan alleen dat! :) Maar ik moet toegeven, ze hebben veel bakkertjes met erg lekker uitziende dingen in de aanbieding! In St. Kilda ook nog eventjes naar de pier geweest, waar we weer lekker konden uitwaaien. Vervolgens nog even met de Braziliaanse meiden gezien en daar afgesproken om ze de dag daarna weer in Surfers te zien voor een avondje uit. Fernanda heeft ook in Surfers gewoond, gewerkt en gestuurd en ging die vrijdag terug naar huis. Er was dus een afscheidsfeestje voor haar georganiseerd, die wij gedeeltelijk bij zouden wonen. Na St Kilda's nog naar the observation deck geweest, waar we een goed uitzicht hadden over de hele stad. Daarna snel naar het hostel, want ze hadden pasta avond. Gratis pasta en als echte Nederlanders/ studenten wilden we daar natuurlijk gebruik van maken! 's Avonds hadden we wilde plannen om nog van het nachtleven van Melbourne te genieten, maar we waren allemaal zooo moe dat het uiteindelijk een rustig avondje in het hostel werd. Donderdagochtend hadden we nog eventjes de tijd om in het centrum rond te lopen waarna we naar het vliegtuig moesten voor onze vlucht naar huis.

Na een voorspoedige vlucht naar huis moesten we vrij lang op de bus wachten. Janneke en aanhang waren inmiddels alweer in Surfers aangekomen. Janneke zou bij mij logeren, nou ja...eigenlijk gewoon nog een paar daagjes in d'r huis verblijven...:) Ze had alleen geen sleutel meer, maar de receptie was zo vriendelijk haar naar binnen te laten. Het was dus erg leuk om niet in een leeg huis thuis te hoeven komen en gelijk Janneke weer te kunnen zien! Helaas was het alweer Janneke en Emma hun laatste week, ze gingen al bijna naar huis....Nadat iedereen een beetje bijgepraat was enzo hebben we van een heerlijke Thai take away genoten en daarna nog eventjes uit om gedag te zeggen tegen Fernanda en Clarissa. De dagen daarna bestonden vooral uit veel dingen samen doen en gezellig met z'n allen eten. Zaterdag gingen Em en ik samen naar de kapper en daarna hebben we met Janneke en Karin nog een heerlijke beauty avond gehouden. Bij ons in het bubbelbad, in de sauna en met maskertje op nog eens in het bubbelbad. We hebben heel wat afgekletst en de dagen vlogen voorbij. Annemarike en Jorien waren inmiddels ook alweer terug van hun vakantie, dus zondag aten we met z'n allen en daarna gezellig naar Fisho's. We moesten wel wat over hebben voor een leuke avond, want we stonden meer dan een uur in de rij! Maandag kwam ook Aike weer terug uit Maleisie en toen was het hele gezelschap compleet! Dinsdag was het laatste dagje van Janneke en Emma en we wilden er natuurlijk met z'n allen iets leuks van maken. We gingen paardrijden in 'the Hinterland' [het achterland...]. Het is echt niet te geloven dat je binnen een half uurtje uit alle highrise en drukte van Surfers bent en in de bergen [of meer heuvels?] zit waar het echt doodstil is! Het was ontzettend leuk en ik vond wel dat ik het schattigste paard had. Chicko heette ze, ze was zo lelijk dat 't schattig was zeg maar. :) Iedereen was hartstikke enthousiast en het was super leuk! 's Avonds nog met z'n allen uiteten geweest, ontzettend lekker gegeten en de cadeautjes gingen heen en weer. Nu al moesten we onze tranen weg slikken en ze gingen nog niet eens echt weg! Na het eten hebben we nog een drankje gedaan in het casino, waar Janneke en Emma ineens ontzettend verslaafd zijn geraakt aan het gokken. :)

De volgende dag moesten we dan echt afscheid nemen van Janneke en Emma. We gingen met z'n allen naar t vliegveld en we waren allemaal een beetje stil. Toen het tijd was voor Janneke en Emma om te boarden moesten we dus echt, echt gedag zeggen. Het bleek moeilijk te zijn om de tranen weg te slikken, maar na 2 rondjes hugs gingen ze dan toch echt naar de douane. Toen ik daarna thuis kwam was het zo stil in huis..dat was ik niet meer gewend! Aike en ik besloten na wat tv te hebben gekeken om maar te gaan opruimen en schoonmaken, konden we ook eventjes onze gedachten verzetten. De dagen daarna heb ik erg weinig gedaan. Gewoon rustig aan en weer wennen aan het idee om naar school te gaan. Maandag was ik Metro om iedereen eventjes te bezoeken, Victoria was er ook en gezellig gegeten met Elise, Victoria en Chris aka the Canadian. Therese kwam ook nog eventjes langs, het was weer zoals vanouds. Gisteravond kwamen zij met z'n 3en naar mij toe voor de laatste OC, ook erg gezellig! Nu zit ik weer op school...Gister had ik m'n eerste lessen. Jeetje, dat was wel weer eventjes wennen. 2 lectures achter elkaar. Maar het was ook wel weer leuk. Ik had Bianka de hele vakantie niet gezien en we hebben dus flink bijgekletst en vooral heel veel gelachen. :) We hebben al gehoord dat we voor 2 vakken opdrachten met z'n 2tjes mogen doen, dus we zijn weer een team. Dat komt dus sowieso helemaal goed! We hoopten op leuke nieuwe mensen in de klas, maar alle nieuwe mensen zijn wederom Aziatisch. We missen Caroline en Sussi dus erg, maar we zijn in ieder geval met z'n tweetjes! En ik heb gelukkig ook nog 2 vakken met Annemarike en Jessica en de rest van hun [leuke] klas. :)

Nog eventjes een paar korte berichtjes...

Pap en mam, jullie plannen klinken super! Ik vind het echt gaaf dat jullie hierheen komen en dat ik jullie alles hier kan laten zien!! Het duurt nog wel ffies, maar ik kijk er echt naar uit!

Opie en Omie, hoe gaat het met jullie? Was heel leuk om jullie ffies aan de telefoon te hebben! Ik zal snel wat langer bellen!

Mars en Hil, bedankt! Ik heb echt een super trip gehad!!!! [zoals jullie wel hebben kunnen lezen :)]

Amy, bedankt voor je lange brief! Ik zal er snel eentje terug sturen! En wat gek dat je mail het niet doet...

Joanie, hoe gaat het met jou? Jij bedankt voor je leuke kaart natuurlijk! Ik vind het altijd heeeeel leuk kom post van je te krijgen!

Stach & Jeff, hoe is het? Ik ben nog steeds aan die brieven bezig. Met al die drukke vakantie bezigheden schiet het niet echt op!

Janneke, was leuk om je eventjes te spreken! Ik zal je snel langer bellen! Ik mis je hier wel hoor! Maar hoop dat je geniet thuis! Oh, en je lampje zorgt voor zoveel sfeer! Het is echt gezellig in huis! Je zou het moeten zien!

Em, heb je het naar je zin thuis enzo? :) We gebruiken de theepot veel en denken dan natuurlijk elke keer aan jou. :) Je wordt gemist!!!!

Saar, hoe was je vakantie? Vast heel leuk heh? Bedankt voor je kaartje! Ook jou zal ik snel bellen!

Gwenn, jij een hele fijne vakantie! Waarschijnlijk kreeg je geen mailtje omdat ik nog geen bericht had geplaatst, hahahaha!

Dais, hoe gaan alle trips? Ik weet niet of je wel op internet kan, maar wilde toch eventjes een berichtje voor je achter laten!

Zussie, heb je internet nu je in Currabinny zit? En hoe is 't daar? Geef je de kids een knuffel van me als je de kans krijgt? Ik hoop dat het goed gaat met je huis, hou je me op de hoogte?

Aike, aangezien jij nu ook 't adres hebt...Ik vind het heel gezellig samen het huisje delen! Het is fijn om niet bang te hoeven zijn dat je evil huisgenoot thuiskomt, haha! Nu vind ik 't juist gezellig als m'n huisgenoot thuis is, dus thanks!!!!

En de rest, ook jullie mis ik, maar dan blijf ik bezig met berichten achter laten. ;)

Thanks wederom voor alle lieve berichtjes, smsjes, mailtjes en post! Het is altijd leuk om van jullie te horen! Ik mis jullie heel erg, maar ik moet ook zeggen dat ik het ontzettend naar m'n zin heb hier! Take care!

Love always,

Bieb
xoxo

• 26 Juli 2006 - 07:52

Annemiek:

Aan mijn eigen aposteltje (nooit een biggetje geweest!)
    Eindelijk, eindelijk kan ik weer eens spijbelen van mijn werk en de avonturen van mijn kanjer volgen. Ik dacht al dat het niet meer ging gebeuren.
    Wat een feest zo'n hosteltrip met een groep leuke mensen. Niet iets waar ik nu direct aan denk voor mezelf, maar je hebt me bijna over de streep. Ik vind het super dat jullie zulke leuke contacten opdoen! Er gaat niets boven een internationaal gezelschap waarin niet een nationaliteit de boventoon voert.
    Natuurlijk ben ik onder de indruk van het feit dat je je moeder ziet als iemand die een brede interesse in rotsformaties heeft! Sta als eerste in de rij van intellectuelen genoemd. (Daar kan je vader als 'belangrijkste sponsor' dus even niet aan tippen he!)
    En dan al die etentjes van jullie. Jammer dat ze bedorven worden door de tranen over het afscheid...Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk jullie dat steeds maar afscheid nemen vinden. Maar het goede is natuurlijk dat jullie elkaar niet verliezen maar juist goede vrienden hebt gevonden. Daar gaan jullie nog heel veel plezier van hebben.
    En dan onze trip naar Ozzie. So cool. Moes heeft ons in Melbourne, Sydney, Noosa en Gold Coast geboekt. Luxe voor je moedertje en ik hoef geen kamers te delen met vreemden...behalve die vreemde vader van je :) maar dat overleef ik wel. Die andere paar overnachtingen regel ik zelf wel per internet. Ons schema is te strak om de apostelen te doen, maar ik kijk jouw foto's wel. Nee, ik vind dat wel jammer want had dat graag ook gedaan, maar we moeten keuzes maken.
    En dan kan ik jou weer zien!!! En al je vrienden en je huisje en de uni. Alles waar je zo veel over hebt verteld. Ik kan haast niet wachten.
    Maar eerst gaan we met opie en omie 2 weken naar Ierland in september. Daar hebben ze zin in hoor. Veel vakantie hebben ze dit jaar niet gehad.
    Nou meisje, ik ga aan het werk (voor zolang het nog duurt :))
    Dikke, dikke kus

• 26 Juli 2006 - 17:00

Susie:

OK, now I know what you mean when you say that you can't express yourself with just a few words!!! I think I need to brush up my Dutch, just a bit...

• 27 Juli 2006 - 06:41

Caroline:

Hey my favourite Dutch friend,

It’s nothing much happening here at the moment so I just
    thought I’d surf on the Internet for a while. Some how I remembered you had this page and ended up here.
    You write a lot………..jeee! Poor lecturers, if you write this much in all of your exams too! Hehe :)
    I actully understand quite a bit what you are writing……:) I understand a bit of Dutch….Yeah. Not every word of course!

Just wanted to let you know I had been here.

Fun to be back home, but miss Australia heaps!

Take care and have lots of fun.
    Miss ya!
    Xoxo

• 28 Juli 2006 - 01:50

Beebs - For My Dear Finnish Friends! :):

Awh, how sweet of you two to leave a message! :) Thank you!!! I'll write a bit in English next time too ok? :) Being back at uni is strange, especially with all the new faces and not seeing you around!! :(
    Caroline, miss you heaps, I'll ring you soon! And Susie, looking forward to you coming back! :) (that is if it's the nice Susie that left the message and not the evil one, haha!) Take care luvvies!
    Love,
    Beebs xoxoxo

• 29 Juli 2006 - 13:41

Nic:

Hej Bieb!
    Thnx voor je kaartje! Wat een avonturen allemaal! Hier ook alles lekker, erg druk maar ook erg gezellig. Het is hier smorend heet maar vermaak me prima ben alweer op de helft dus nog maar 6 weekjes daarna ga ik waarschijnlijk met 2 collegas nog paar plaatsen in turkey bezoeken dus wordt wel leuk. Denk dat ik er ook nog maar een winter aanvast plak bevalt nl. erg goed! Veel plezier en succes en tot snel!! xxx

• 31 Juli 2006 - 04:43

Voor De Mama Van Beeb:

Hoi Annemiek,

Het is altijd fijn om er een nieuwe fan bij te hebben. Bedankt voor de opheldering over de HEMA, ondanks dat ik er gewerkt heb was ik de betekenis ervan even kwijt. Ik las trouwens in de VIVA (een ander Nederlands gemis) dat de HEMA op nummer een staat in de top zoveel van dingen die emigranten missen uit Nederland. Uiteraard zijn wij hier ook heel nieuwsgierig geworden naar jullie, dus tot november/december! Ondertussen zal ik de foto's blijven updaten, waar ook je dochter nog in voor zal komen, dus blijf gerust mijn weblog bezoeken!

Groetjes,
    Jessica

• 31 Juli 2006 - 05:18

Bieb:

Awh, ookal zo lief van Jes...:) Tot morgen meis! Kusje!

• 31 Juli 2006 - 07:21

Annemiek:

Net even een shotje Beeb in beeld gehad. Voel me meteen een stuk beter! :)
    Heel veel dikke knuffels

• 01 Augustus 2006 - 14:51

Amy:

mn hotmail doet het gelukkig weer, er wacht een mail op je!! kusjes

• 01 Augustus 2006 - 14:54

Heey,
    ik heb niet meer zo vaak op deze site gekeken. En ik lees niet alles dat is voor mij te veel. Ik heb nu lekker vakantie!!! Ik ga je nog een brief sturen!! ik heb hem al geschreven maar nog niet opgestuurd!! Dat ga ik bijna doen hoor!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en groetjes joan!!!!!!

• 01 Augustus 2006 - 14:54

Amy:

Oja, nog hele mooie foto's!! je kunt als het nix wordt met je studie, altijd nog persfotograaf worden;) Jammer, dat je er niet bent met oma's feest....de kleinkinderen zijn slecht vertegenwoordigd, maar drie!! Marjolein is ook al op vakantie!! Maarja, vrijdag lekker op vakantie!! Ik heb er nu al heel veel zin in!! kusjes van me(K)

• 01 Augustus 2006 - 14:56

Joan Groeneveld:

heey nog een berichtje ik ga nu kijken of mijn hotmail het weer doet!!!
    nog een keer:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en groetjes joan

• 01 Augustus 2006 - 14:58

Joan:

Oja,
    leuke foto's zijn dat!!
    xxxxxxxxxxxxxxxx joan

• 05 Augustus 2006 - 12:19

Janneke:

BIBI zijn je vingers er niet afgevallen na het typen van dit enorm lange bericht??
    Zo nu komt het..
    Heey die lieve bieb!!
    omdat ik de verhalen gelukkig live heb mogen horen tijdens het thaise diner heb ik over kleine stukjes tekst heen gescrolled (schrijf je dat zo)
    Oh nu schiet me meteen iets anders te binnen:
    Vertaling kasuaris = loopvogel, meervoud = kasuarissen.. en ze lopen erg graag in het hoge noorden van Queensland ;)
    Jaja, dat is zo gek nog niet haha.
    Het is zo'n raar idee dat jij in het appartementje zit, in de grote slaapkamer slaapt (die er nu wel veeeeel gezelliger uitziet)en dat jullie Australische avontuur nog doorgaat, terwijl voor mij de Nederlandse sleur weer begonnen is.
    Ik ben jaloers, dat lijkt me duidelijk!!
    Lieve bieb geniet er nog heeeeel erg van, iedere minuut moet je je bedenken dat jij lekker aan de andere kant van de wereld zit en zoveel leuke dingen meemaakt. Hier gaat alles gewoon door, dat is niet erg, maar ook niet zo spannend.
    Ik hoop je snel te spreken, dikke kus en zorg goed voor jezelf X

• 07 Augustus 2006 - 12:06

Marlous:

he zus,

Terry and Alise hebben een meisje gekregen. Ze heet Shauna.

Zodra ik tijd heb kom ik terug om de hele boel te lezen.

x

• 13 Augustus 2006 - 20:07

Marjolein:

Hoi Bieb,
    Nog even een kort berichtje van mij voordat ik op vakantie ga... morgen vlieg ik om 12:15uur heerlijk naar portugal, heb egt al zo veel zin om erheen te gaan... :D maar heel veel succes op school weer, hoorde dat je alweer bent begonnen spreek je snel weer dikke kus marjolein

• 22 Augustus 2006 - 13:49

Gginger:

Ik weet het niet hoor, maar maken jullie daar nog wel iets mee nu ik weg ben. De verhalen laten echt te lang op zich wachten. Ik zit iedere dag te hopen dat er iets nieuws op staat..maar NEE he-le-maal niks!!
    Ik zal eens even een verslag doen van mijn Udense avonturen, kijken hoelang jullie je ogen open kunnen houden.
    Eh daar komt het..... Eh dat was het... Zo zie je maar in nederland mis je niks.
    Jawel trouwens ik mis jullie!!!!
    Zoen uit het regenachtige Udense.

• 24 Augustus 2006 - 05:18

Bieb:

SORRY!! Binnenkort zal ik een heel lang verhaal online gaan zetten...En Gigi, ik mis je!! Er is gewoon niets meer te beleven zonder jou hier! :) Dikke kussen!

• 28 Augustus 2006 - 12:41

He biebs,

Ik heb een klacht. Het lijkt dat mijn (sorry onze) investering niet de juiste is geweest. Als je zo weinig te melden hebt, kun je net zo goed in Nederland in de regen komen zitten. Deur dicht, ramen dicht en wachten tot het droog wordt. Veeeel goedkoper. Moet ik ervan uitgaan dat elke dag zon net zo saai wordt?
    Of wordt je gewoon lui...Haha! Toch veel kusjes van een ongeduldige moeder die met smart op een zonnig avontuur zit te wachten.
    Cheers!

• 30 Augustus 2006 - 04:18

An:

Bieb, aangezien ik net zelf mijn sit ge-update heb, vind ik dat ik me in de positie bevind dat ik me aan mag sluiten bij de klachten van je mams en Janneke. Heb zo het idee dat we toch best genoeg meemaken om daar even een stukje over te schrijven toch? :) Tot morgen meis!

• 31 Augustus 2006 - 14:03

Joan Groeneveld:

heey, bieb ik ben hier weer k zit nu lekker in het internetcafe!! Gisteren heb ik mee gedaan met bi9ngo en vandaag gaan we nog bolen!! morgen gaan we alweer naar huis!! Dat is wel jammer xx groetss joan